Зловещата история зад филма „Съществото”

| от |

Няма нищо по-страшно от филмите на ужасите, базирани на истински случай. Един от тях е хорърът „Съществото” от 1981 година, който разказва мистериозната истинска история на Дорис Битър.

Случайна среща в калифорнийска книжарница през 1974 година разкрива една от най-ужасяващите истории за свръхестествани същества, която сте чували. Неразрешеният случай е безпрецендентен в американската история. Факти от живота на Дорис и синовете й са използвани за основа във филма „Съществото”.

Дорис Битър е на работа в книжарницата, когато дочува случаен разговор между двама мъже. Те коментират къща, обитавана от духове. По-късно Дорис разбира, че това са паранормалният изследовател д-р Бари Таф и неговия сътрудник Кери Гейнър. Те са втрещени от невероятния разказ на Дорис, която твърди, че е тормозена в дома си от невидими мъже. Първоначално изследователите подценяват историята на Дорис, особено когато тя разкрива, че невидимите същества я изнасилват. Според доктор Таф е трудно доказуемо дали върху дамата е било осъществено сексуално посегателство от свърхестествни същества. Впоследствие обаче Дорис предоставя доказателства.

Битър се преместила в Калифорния със семейството си, когато била 10-годишна. Ранните години от живота й не са документирани. Когато се запознава с Таф и Гейнър, животът й се разпада, тя е самотна майка на четири деца – едно момиче и три момчета. Алкохоличка е и има сериозни емоционални проблеми.

Отношенията със синовете й са сринати. Дорис не се разбира и с майка си. Скандали и драми Дорис има и с мъжете в живота си, с които не успява да създаде градивна връзка.

Отговор за невротичния живот на Дорис Битър се появява едва когато тя разкрива, че в дома и нахлуват три лица, които я тормозят и бият, след което един от тях я изнасилва пред очите на децата й. Думите й са потвърдени от най-големият й син и от съседите.

На 22 август 1974 година доктор Таф и Гейнър пристигат в дома на Битър на „Брадок Драйв”. Малката спретната къща и дворчето изглеждали напълно нормално. Вътре обаче нещата били коренно рзлични. Още с влизането от врата д-р Таф и сътрудникът му се оказали насред хаос и мизерия. Из дома се търкаляли мръсни съдове, боклуци, пълна мивка , прах, плесен и мръсотия, докъдето ти стига погледа. Било очевидно, че Дорис не се справя в ролята на майка и домакиня, а децата са оставени на произвол.

Най-силно впечатление на д-р Таф направило поведението на Дорис, която молела за помощ, а същевременно била крайно неотзивчива. Без нейната помощ обаче разследването нямало как да продължи. Скоро обаче отношението на Битър започнало да се променя. Тя сама позвънила на д-р Таф в офиса му споделяйки, че нещата стават ужасяващи, ситуацията излиза от контрол и трябва спешна помощ.

В продължение на няколко месеца двамата изследователи на паранормалното записвали всички твърдения на Дорис и семейството й, които съобщили за 4 случая в дома им. Всички те били съпроводени от паранормални явления.

В един от случите цялото семейство твърди, че се появил възрастен и привидно безобиден човек.

Той идвал в дома им толкова често, че децата започнали да го наричат Господин Кой.

Семейството дори вярвало, че този образ е духа на наскоро починалия дядо. Ако всички видения в дома на Дорис Битър бяха толкова спокойни животът й би бил много по-лесен.

В другите проявления на паранормалното в къщата по-скоро попадат в графата на ужасите. Изследователите описват къщата като буквално заразена от мистерия, духове и зло, което левитирало в тенджерите и тиганите. Чували се странни звуци, усещали се отвратителни миризми, а предметите били хвърляни наоколо от невидими сили. Най-тревожното в случая на Дорис Битър било появата и физическото съприкосновение на жената с нещо като полтъргайст, които стават пред очите на всички. Тогава д-р Таф разбира, че къщата е обитавана от нещо дяволско, което атакува физически цялото семейство.

По думите на Дорис, три агресивни фигури на мъже влизат в дома й и нападат семейството й. Изглежда обаче мишената на трите същества е най-вече Дорис, която е обект на жестоки посегателства.

Децата й са били хвърляни из цялата стая от невидима сила, докато Дорис е държана от две от съществата, които са дребни на ръст. Третото, най-голямо същество, изнасилвало Дорис. Колкото и да не е за вярване, има свидетели на атаките. Дорис показала редица синини и наранявания по бедрата си, характерни за жертвите на сексуално посегателство. Тя описвала как невидимата сила я хващала, зашлевявала и блъскала я в стената.

Тъй като изследването се задълбочавало, д-р Таф решил да организира група от над 30 човека, които да помогнат в изследването на паранормалното явление. Били ангажирани професионални фотографи и оператори, които пристигнали в дома на Дорис, за да документират случая. Екипът се настанил в спалнята на жената и зачакал. След като минало известно време и нищо не се случило, д-р Таф предложил на Дорис да започне да крещи и ругае невидимите същества, за да ги провокира да се появят. Внезапно пред очите на всички зеленикава мъгла започнала да изпълва стаята и висока фигура започнала да се образува от парата. Очевидците описват фигурата като човешко тяло, много мускулесто, без никакви крайници като ръце или крака.

Доктор Таф припада от страх.

Не е учудващо, че когато започнало преглеждането на записите и снимките, много малко можело да се види ясно, което е характерно за паранормалните явления, които рядко успяват да бъдат документирани.

Единствената интересна снимка е една, на която Дорис стои в леглото си, а над нея под формата на арка се извива светлина. Светлината няма как да е произведена от лампите в стаята, защото се намира в дъга точно над главата на Дорис, а не е отражение на стената, Освен това прекъсва още във въздуха, като не достига ъглите на стаята.

По време на разследването д-р Таф установява, че паранормалните явления се появяват, когато в дома на Дорис се слуша музика. Голямият син на Дорис слушал рок групи, в които се споменавало името на Дявола. В бележките му е отбелязано, че вследствие на това проявите на невидимата сила били най-агресивни.

Д-р Таф отбелязвал, че явлението се проявявало само когато Дорис е пияна.

В редките случаи, когато Дорис не пиела нямало паранормални случки в дома й. Изследователите заключили, че алкохолизмът и депресията отключват психокинетичната й енергия, която се освобождавала под формата на мистериозни явления. Оказало се , че Дорис имала талант да рисува, но не го развивала заради проблемите си. Именно блокирането на дарбата й от алкохола се проявявало под формата на метафизични явления, смята д-р Таф.

Въпреки всичките проблеми Дорис Битър не спряла да се бори с демоните си – ментални и паранормални.

Не е ясно дали след случаите тя е била подложена на лечение за алкохолизма и емоционалните проблеми, но нищо не можело да й помогне. Дорис се преместила заедно с децата си от Кълвър Сити в Тексас, преди да се върне окончателно в Калифорния. В къщата, където д-р Таф и екипът му се срещнали със съществото, проявленията спрели с идването на новите собственици.

Спектралното изнасилване на Дорис Битър се случвало, където и да идела. В един момент тя дори твърдяла, че забременяла от съществото, но това се оказало фалшива тревога. Според Брайън Харис, средният син на Дорис, който бил на 13 години по време на посещението на д-р Таф, Дорис Битър починала от белодробна недостатъчност през 1995 година.

Десет години след смъртта на Дорис Битър от нейната история тръпки побиват дори ненадминатия Мартин Скорсезе. В тазгодишната си лична класация за най-добри филми на ужасите на всички времена, която той изготви за The Daily Beast, Скорсезе постави „Съществото” сред фаворитите си – на четвърто място.

 
 

„Евробет“ подкрепя наградите „Аскеер“

| от Спонсорирано съдържание |

На 24 май – Денят на най-светлия ни празник: празникът на българската духовност, просвета и култура и на славянската писменост, в Театър „Българска армия” за 28-ми път Фондация „Академия Аскеер” ще връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

От 2008 г. досега „Евробет“ е основен спонсор на най-престижните театрални награди в България. Наградите „Аскеер“ са единствени по рода си – те са автентичният и самоотвержен, неказионен глас на театралното съсловие. Фондация „Аскеер“ е посветена единствено на театъра, културата и духовността, които са основните стълбове на всяка нация. За „Евробет“ е чест да инвестира в силата на културата, която е предпоставка за по-добро бъдеще! Оказаната подкрепа е поредното доказателство, че осъществяването на проекти от обществена значимост е приоритет в дейността на компанията.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност. Всички категории и номинации можете да видите ТУК.

Връчването на наградите „Аскеер“ е под почетния патронаж на Министъра на културата и на Министъра на отбраната. Церемонията по награждаването ще се излъчи на живо по БНТ.

Рекламна публикация

 
 

Най-добрите филми на „Кан“ 2018

| от chronicle.bg |

71-вото издание на най-бляскавия кинофестивал в развлекателната индустрия е в историята и е време да ви разкажем по няколко думи за победителите. Едно от най-хубавите неща на тазгодишното издание е ясното разграничаване на изкуството от политиката. Кейт Бланшет беше президент на журито и се справи с тази задача повече от добре. Фактите говорят достатъчно ясно. Няма #MeToo , нам Time’s Up … Кан си е Кан, и затова има този статут.

Въпреки силното присъствие на два филма на жени режисьори, журито присъди голямата награда на японския майстор Хирокадзу Корееда и неговата драма „Shoplifters„. Корееда е редовен участник в кинофестивала от 2001 г., когато първият му филм, „Distance“, става участник в конкурсната програма. „Златната палма“ от събота обаче е най-престижното му отличие досега, след Наградата на журито (Prix du Jury) през 2013 г. за „Like Father, Like Son“). „Shoplifters“ беше върхът на добре приетия списък от победители, които журито избра.

Освен Бланшет на диванчетата на журито застанаха режисьорите Ава Дюверней, Дени Вилньов, Андрей Звягинцев и Робер Гедигян, певицата Каджа Нин, актрисите Леа Сейду и Кристен Стюарт и актьорът Чанг Чен.

„Мисля, че светът е много политически настроен и медиите бързо превръщат чисто човешки проблеми в политически. А ние направихме пакт помежду си, че ще оценяваме всеки филм единствено по неговите художествени качества. Наистина се опитахме да премахнем политическите окраски от избора си и да изберем филми, които ни докоснаха и останаха вътре в нас.“ казва Бланшет след церемонията, цитирана от Telegraph.

Наградата „Гран При“ отиде при Спайк Лий и неговата сатира „BlacKkKlansman“, а „Наградата на журито“ (неофициалното трето място) получи Надин Лабаки и нейната възхвалявана от критиците драма „Capharnaum“ – история за 12-годишно момче, което се бори за живота си по улиците на Бейрут. Мнозина предричаха, че Лабаки ще вземе „Златна палма“.  Нейната побратима

Актьорските награди взеха Марчело Фонте (Италия) за изпълнението си в „Dogman“ на Матео Гароне и Самал Еслямова (Казахстан) за „My Little One“ на Сергей Дворцевой. За най-добър режисьор беше определен Павел Павликовски от Полша за черно-белия си романс „Cold War„.

Наградата за сценарии тази година е разделена между две заглавия – сюрреалистичната драма „Happy as Lazzaro“ и „3 Faces“ – режисьор на последния е иранецът Джафар Панахи, на когото му е забранено да напуска страната си от 2010 г.

Специално внимание журито тази година отдели на ветеранът в киното, френският новатор Жан-Люк Годар и неговия експериментален филм „Le livre d’image“. Тази година Годар беше награден със специална „Златна палма“. 87-годишният режисьор никога не е печелил „Златна палма“, въпреки че е бил номиниран девет пъти за престижното отличие.

„Златна камера“ за най-добър режисьорски дебют отиде при Лукас Донт и неговия филм „Girl“ – история за баща и неговата 15-годишна транссексуална дъщеря, която мечтае да бъде примабалерина. Главният актьор Виктор Полстър пък спечели актьорската награда в секцията с филми „Un Certain Regard“.

Това накратко е равносметката от 71-вия кинофестивал в Кан. В галерията горе можете да видите подбрани кадри от филмите, които озариха екраните в Южна Франция от 8 до 19 май.

 
 

Военният театър предлага билети на половин цена срещу дарена книга

| от chr.bg |

Билети на половин цена срещу дарена книга предлага Театър „Българска армия“ (ТБА). Второто издание на кампанията „Дари книга, ела на театър“ започва днес и ще продължи до 28 май, съобщават от трупата.

Целта е да се съберат книги за деца в неравностойно положение и за читалището в с. Долна Малина. Който дари книга на касата на ТБА, получава талон с 50 на сто отстъпка от цената на един билет за постановка през май или юни. При дарение от три или повече книги се получава втори талон. Намалението не важи за гостуващи спектакли.

През седмицата, когато честваме 24 май, ТБА ще приема книги както за деца, така и за възрастни. Препоръчително е изданията да са нови, а по-старите да са запазени. От трупата ще занесат събраните книги на деца в неравностойно положение и в читалището в с. Долна Малина. Инициаторите приемат и други предложения за места и хора, на които да бъдат предоставени книги.

В първата кампания – през миналия театрален сезон, бяха събрани над 3750 тома. Книги бяха дарени на Отделението по детска кардиология на Националната кардиологична болница и на читалище „Георги Димитров“ в с. Ковачевци. Поради големия брой дарени книги ТБА зарадва също малките пациенти на клиниката по ушни, носни и гърлени болести на Военномедицинската академия, припомнят от трупата.

 
 

Специална бутилка ще позволи на хората да пият бира и в космоса

| от chr.bg |

Австралийска компания разработи бутилка, с която хората да могат да пият бира дори при нулева гравитация.

Астронавтите надали имат право на алкохол, но космическият туризъм набира скорост. Вече две компании – „Върджин галактик“ и „Блу ориджин“ планират да изпращат туристи на орбита. А малко неща са по-приятни след дълго пътуване от студената бира.

Специалната бутила има втулка, която придвижва течността от дъното до гърлото без гравитация.

„Хората преработват алкохола различно – обясниха от компанията „Восток спейс биър“ – Езикът се подува, сетивата се замъгляват. Това променя вкуса на храната и напитката. Затова трябваше да предвидим всичко“.

Компанията е създала два прототипа от пластмаса, като е заимствала технология от цистерните. Тя набира средства, за да започне производство.