Зловещата история зад филма „Съществото”

| от |

Няма нищо по-страшно от филмите на ужасите, базирани на истински случай. Един от тях е хорърът „Съществото” от 1981 година, който разказва мистериозната истинска история на Дорис Битър.

Случайна среща в калифорнийска книжарница през 1974 година разкрива една от най-ужасяващите истории за свръхестествани същества, която сте чували. Неразрешеният случай е безпрецендентен в американската история. Факти от живота на Дорис и синовете й са използвани за основа във филма „Съществото”.

Дорис Битър е на работа в книжарницата, когато дочува случаен разговор между двама мъже. Те коментират къща, обитавана от духове. По-късно Дорис разбира, че това са паранормалният изследовател д-р Бари Таф и неговия сътрудник Кери Гейнър. Те са втрещени от невероятния разказ на Дорис, която твърди, че е тормозена в дома си от невидими мъже. Първоначално изследователите подценяват историята на Дорис, особено когато тя разкрива, че невидимите същества я изнасилват. Според доктор Таф е трудно доказуемо дали върху дамата е било осъществено сексуално посегателство от свърхестествни същества. Впоследствие обаче Дорис предоставя доказателства.

Битър се преместила в Калифорния със семейството си, когато била 10-годишна. Ранните години от живота й не са документирани. Когато се запознава с Таф и Гейнър, животът й се разпада, тя е самотна майка на четири деца – едно момиче и три момчета. Алкохоличка е и има сериозни емоционални проблеми.

Отношенията със синовете й са сринати. Дорис не се разбира и с майка си. Скандали и драми Дорис има и с мъжете в живота си, с които не успява да създаде градивна връзка.

Отговор за невротичния живот на Дорис Битър се появява едва когато тя разкрива, че в дома и нахлуват три лица, които я тормозят и бият, след което един от тях я изнасилва пред очите на децата й. Думите й са потвърдени от най-големият й син и от съседите.

На 22 август 1974 година доктор Таф и Гейнър пристигат в дома на Битър на „Брадок Драйв”. Малката спретната къща и дворчето изглеждали напълно нормално. Вътре обаче нещата били коренно рзлични. Още с влизането от врата д-р Таф и сътрудникът му се оказали насред хаос и мизерия. Из дома се търкаляли мръсни съдове, боклуци, пълна мивка , прах, плесен и мръсотия, докъдето ти стига погледа. Било очевидно, че Дорис не се справя в ролята на майка и домакиня, а децата са оставени на произвол.

Най-силно впечатление на д-р Таф направило поведението на Дорис, която молела за помощ, а същевременно била крайно неотзивчива. Без нейната помощ обаче разследването нямало как да продължи. Скоро обаче отношението на Битър започнало да се променя. Тя сама позвънила на д-р Таф в офиса му споделяйки, че нещата стават ужасяващи, ситуацията излиза от контрол и трябва спешна помощ.

В продължение на няколко месеца двамата изследователи на паранормалното записвали всички твърдения на Дорис и семейството й, които съобщили за 4 случая в дома им. Всички те били съпроводени от паранормални явления.

В един от случите цялото семейство твърди, че се появил възрастен и привидно безобиден човек.

Той идвал в дома им толкова често, че децата започнали да го наричат Господин Кой.

Семейството дори вярвало, че този образ е духа на наскоро починалия дядо. Ако всички видения в дома на Дорис Битър бяха толкова спокойни животът й би бил много по-лесен.

В другите проявления на паранормалното в къщата по-скоро попадат в графата на ужасите. Изследователите описват къщата като буквално заразена от мистерия, духове и зло, което левитирало в тенджерите и тиганите. Чували се странни звуци, усещали се отвратителни миризми, а предметите били хвърляни наоколо от невидими сили. Най-тревожното в случая на Дорис Битър било появата и физическото съприкосновение на жената с нещо като полтъргайст, които стават пред очите на всички. Тогава д-р Таф разбира, че къщата е обитавана от нещо дяволско, което атакува физически цялото семейство.

По думите на Дорис, три агресивни фигури на мъже влизат в дома й и нападат семейството й. Изглежда обаче мишената на трите същества е най-вече Дорис, която е обект на жестоки посегателства.

Децата й са били хвърляни из цялата стая от невидима сила, докато Дорис е държана от две от съществата, които са дребни на ръст. Третото, най-голямо същество, изнасилвало Дорис. Колкото и да не е за вярване, има свидетели на атаките. Дорис показала редица синини и наранявания по бедрата си, характерни за жертвите на сексуално посегателство. Тя описвала как невидимата сила я хващала, зашлевявала и блъскала я в стената.

Тъй като изследването се задълбочавало, д-р Таф решил да организира група от над 30 човека, които да помогнат в изследването на паранормалното явление. Били ангажирани професионални фотографи и оператори, които пристигнали в дома на Дорис, за да документират случая. Екипът се настанил в спалнята на жената и зачакал. След като минало известно време и нищо не се случило, д-р Таф предложил на Дорис да започне да крещи и ругае невидимите същества, за да ги провокира да се появят. Внезапно пред очите на всички зеленикава мъгла започнала да изпълва стаята и висока фигура започнала да се образува от парата. Очевидците описват фигурата като човешко тяло, много мускулесто, без никакви крайници като ръце или крака.

Доктор Таф припада от страх.

Не е учудващо, че когато започнало преглеждането на записите и снимките, много малко можело да се види ясно, което е характерно за паранормалните явления, които рядко успяват да бъдат документирани.

Единствената интересна снимка е една, на която Дорис стои в леглото си, а над нея под формата на арка се извива светлина. Светлината няма как да е произведена от лампите в стаята, защото се намира в дъга точно над главата на Дорис, а не е отражение на стената, Освен това прекъсва още във въздуха, като не достига ъглите на стаята.

По време на разследването д-р Таф установява, че паранормалните явления се появяват, когато в дома на Дорис се слуша музика. Голямият син на Дорис слушал рок групи, в които се споменавало името на Дявола. В бележките му е отбелязано, че вследствие на това проявите на невидимата сила били най-агресивни.

Д-р Таф отбелязвал, че явлението се проявявало само когато Дорис е пияна.

В редките случаи, когато Дорис не пиела нямало паранормални случки в дома й. Изследователите заключили, че алкохолизмът и депресията отключват психокинетичната й енергия, която се освобождавала под формата на мистериозни явления. Оказало се , че Дорис имала талант да рисува, но не го развивала заради проблемите си. Именно блокирането на дарбата й от алкохола се проявявало под формата на метафизични явления, смята д-р Таф.

Въпреки всичките проблеми Дорис Битър не спряла да се бори с демоните си – ментални и паранормални.

Не е ясно дали след случаите тя е била подложена на лечение за алкохолизма и емоционалните проблеми, но нищо не можело да й помогне. Дорис се преместила заедно с децата си от Кълвър Сити в Тексас, преди да се върне окончателно в Калифорния. В къщата, където д-р Таф и екипът му се срещнали със съществото, проявленията спрели с идването на новите собственици.

Спектралното изнасилване на Дорис Битър се случвало, където и да идела. В един момент тя дори твърдяла, че забременяла от съществото, но това се оказало фалшива тревога. Според Брайън Харис, средният син на Дорис, който бил на 13 години по време на посещението на д-р Таф, Дорис Битър починала от белодробна недостатъчност през 1995 година.

Десет години след смъртта на Дорис Битър от нейната история тръпки побиват дори ненадминатия Мартин Скорсезе. В тазгодишната си лична класация за най-добри филми на ужасите на всички времена, която той изготви за The Daily Beast, Скорсезе постави „Съществото” сред фаворитите си – на четвърто място.

 
 

Тийзър и плакат на „John Wick 3″, очакваме пълен трейлър

| от chronicle.bg |

Lionsgate пусна тийзър и плакат на „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“. Заглавието идва от сентенцията „Si vis pacem, para bellum” или „Ако искаш мир, готви се за война“.

Сценарист е Дерек Колстад, а режисьор – Чад Стахелски (същите, които направиха и първите два филма). Събитията продължават малко след тези в края на втора част. Това можем да видим и от кадрите по-долу. Предстои и пълен трейлър малко преди „John Wick 3″ да дебютира заедно с дългоочаквания „Glass“ този уикенд.

Виждаме, че и тройката ще има характерната естетика от първите два филма. Филмът ще задълбае повече тях, защото ще ни представи директорът на High Table (Анджелика Хюстън) и други личности на високи позиции в сенчестия свят. Дано обаче това не стане за сметка на елементите, които направиха франчайза толкова мощен.

 
 

Critics Choice Awards 2019: Глен Клоуз и Лейди Гага никога не са били толкова близо една до друга

| от chronicle.bg |

В разгара на филмовия сезон продължаваме да следим кои са най-добрите филми на годината според различните асоциации, които връчват награди. В неделя в Холивуд бяха раздадени едни от най-престижните призове в киното и телевизията – наградите „Изборът на критиците“ (Critics Choice Awards).

И сякаш наградите „Златен глобус“ не донесоха достатъчно неясноти, ами трябваше и „Изборът на критиците“ да направят ситуация още по-неясна. Това, което се случи в неделя прави още по-трудно да се предскаже кои филми и творци ще бъдат отличени на „Оскарите“ през февруари.

Несъмнено една от най-големите изненади на вечерта беше равният резултат на Глен Клоуз и Лейди Гага в категорията за най-добра актриса. Двете си поделиха мястото, като Глен Клоуз бе наградена за участието си във филма „Съпругата“ (The Wife), а Гага – за това в „Роди се звезда“ (A Star Is Born).

Това обаче не беше единственият равен резултат за вечерта. Ейми Адамс и Патриша Аркет също бяха отличени заедно в категорията за най-добра актриса в сериал или лимитиран сериал. Ейми Адамс спечели наградата за участието си в „Отворени рани“, а Патриша Аркет – за това в „Escape at Dannemora“.

Голямата награда за най-добър филм отиде при мексиканеца Алфонсо Куарон и неговия хит „Рома“. Първенец по номинации беше филмът на Йоргос Лантимос „Фаворитката“, който присъстваше в 14 категории, но спечели само в тези за най-добър актьорски състав и за най-добра актриса в комедия (за Оливия Колман).

Махершала Али и Реджина Кинг повториха триумфа си на „Златните глобуси“ и спечелиха наградите за най-добър актьор и актриса – Али за „Зелената книга“ (Green Book) и Кинг за „Ако Бийл стрийт можеше да говори“ (If Beale Street Could Talk).

Вечерта беше голяма и за „Убийството на Джани Версаче“, който спечели награда за най-добър лимитиран сериал, а Дарън Крис беше избран за най-добър актьор в категорията за сериал или лимитиран сериал (за ролята си на убиеца на Версаче, Андрю Кънанан).

От всичките големи награди, предхождащи „Оскарите“, „Изборът на критиците“ се смятат за най-точния показател, тъй като също както Академията, са определяни от голям брой хора от бранша. В конкретния случай става въпрос за над 330 журналисти от радиото, телевизията, онлайн медиите и пресата.

 
 

Каузата, която обедини Магдалена Малеева и Юлиан Вергов

| от chronicle.bg |

Човечеството е издигало множество течения, религии, идеи и какво ли още не в култ, в своята история. Днес един от тези култове е здравословният начин на живот, в който влизат редица дейности като здравословното хранене и спортуването, всичките обединени от една идея – грижата за самите нас, чрез грижата за тялото. А колко хубаво би било, ако подхождахме със същата страст и към грижата за околната среда?

Вече ви разказахме за инициативата на National Geographic, „Планета или пластмаса“ Каузата продължава да се развива и вече има своите поддръжници от публичното пространство.

Тенис легендата Магдалена Малеева и актьорът Юлиан Вергов се включиха в кампанията „Планета или пластмаса“. Двамата станаха официални посланици на инициативата, която цели да намали драстично количеството на пластмасови отпадъци за еднократна употреба, изхвърляни в Световния океан.

Вергов и Малеева вдъхновяват с личния си пример и новогодишни обещания. В специално заснети видеа за National Geographic двамата споделят тревожната статистика за кризата с пластмасата и дават алтернативи на най-масово използваните пластмасови предмети за еднократна употреба.

Повече от десет години Магдалена Малеева работи в посока образование и информираност на обществото за проблемите на околната среда, като заедно с близки приятели стартира платформа за разговори и дебати за възможното устойчиво бъдеще на България. До нея застава и познатият на българската театрална и телевизионна публика Юлиан Вергов, който всеки ден дава личен пример за природосъобразен начин на живот – от избора на колело за придвижване в града до използването на торбички за многократна употреба като пазарува.

National Geographic Планета или пластмаса Магдалена Малеева

Посланието им за кампанията „Планета или пластмаса“ цели не само да информира за задълбочаващата се криза, но и да мотивира по-голяма част от обществото, медиите и институциите да предприемат конкретни действия в името на опазване на Световния океан и планетата като цяло.
До този момент над 4600 души в България са застанали зад инициативата „Планета или пластмаса“, давайки своето собствено обещание на сайта на кампанията за България.

Отброяването на всички, дали обещание, става на специално изработен глобален сайт, активен включително и в много европейски държави като Германия, Франция, Испания и Холандия, както и на Балканите, в САЩ, Латинска Америка и Скандинавия.

До момента са събрани 190 466 443 обещания за намаляване или спиране на употребата на различни видове пластмасови изделия за еднократна употреба.

Към мисията на National Geographic се включват множество обществени личности, които припознават инициативата и се стремят да наберат възможно най-много последователи. Посланик на „Планета или пластмаса“ в Холандия е известната местна актриса Хана Вербуум, а в Словения един от посланиците е световноизвестният фотограф на списание National Geographic Арне Ходалич.

National Geographic Планета или пластмаса Юлиан Вергов

Кампанията „Планета или пластмаса“ е продиктувана от все по-шокиращите данни за замърсяването на световните водни басейни – повече от 5 милиарда пластмасови отпадъка вече плуват в Океана, а всяка година в него попадат 9 млн. тона пластмаса. В същото време по света се продават почти 1 млн. пластмасови бутилки всяка минута, а 40% от пластмасовите изделия се използват само веднъж. Само в САЩ се изхвърлят 500 млн. пластмасови сламки всеки ден, а 73% от боклука по плажовете е пластмаса. Въпреки множеството призиви и инициативи през годините, едва по-малко от 20% от пластмасата се рециклира, а 6,3 млрд. тона пластмасови отпадъци никога не са били рециклирани.

Според проучване на агенция „Talk” за България, направено за National Geographic, 55% от анкетираните българи са силно обезпокоени от глобалния проблем, свързан със замърсяването с пластмаса за еднократна употреба в Световния океан. Анкетирани са 800 мъже и жени на възраст между 15 и 54 години, които редовно използват интернет и са запознати с екологичните проблеми по света.

Замърсяването на Световния океан с огромни количества пластмасови отпадъци за еднократна употреба е проблем, който рано или късно ще засегне пряко всеки един от нас. Все още не е късно да преобърнем негативната тенденция, но за тази цел са необходими усилия от страна на всички. А промяната не трудна и започва тук и сега с една малка чаша, сламка, пликче, бутилка, опаковка…

 
 

Конър Макгрегър участва в #10Years Challenge

| от chronicle.bg |

Конър Макгрегър участва в #10Years Challenge след като направо 30 милиона последователи в Instagram. MMA боецът в момента е една от най-големите звезди в бойните спортове като предизвика рекордни продажби за UFC с битките си през октомври. Той участва в първия си MMA двубой, когато е едва на 19 години.

10 години по-късно Макгрегър е един от най-високо платените бойци на планетата. Думите към двете снимки са: „5 световни титли по-късно“. Конър спечели титлите в свръхлека категория  (66 кг.) и в лека категория (70 кг.) в Cage Warriors, а след това прави също и в UFC.

Ирландецът тепърва ще уговаря следващия си двубой, който потенциално може да бъде срещу Поли Малиняджи. Макгрегър иска да се бие отново с Хабиб Нурмагомедов след като миналата година руснакът го надви. В момента мачът им се подготвя, но и двамата ще срещнат други опоненти преди той да се случи.