Защо обичаме тъжната музика?

| от |

Според проучване публикувано в списание Frontiers in Psychology, музикалните емоции са придружени от два вида изживявания: „прочувствените емоции“, които музикантът предизвиква у слушателя и „очакваните емоции“, тези, които слушателят очаква да бъдат изразени от изпълнителя.

На доброволците в изследването е била пускана различен тип музика, а те е трябвало да отговорят какви емоции им носи. Учените установили, че „прочувствените емоции“ не съдействат с очакваните, както към тъжната, така и към забавната музика.
„Един от отговорите е бил, че в ежедневието си ние изживяваме емоции, които имат директна връзка с предмета и създалата ги ситуация. Обаче, когато слушаме тъжна музика (гледаме драматичен филм, четем тъжна книга), ние сме изолирани от пряка опасност, която може да ни донесе тази музика (книга или филм).

Ако това е вярно, тогава това, което изпитваме, когато слушаме тъжна музика може да се тълкува като „инидиректни емоции“. Тук няма предмет или ситуация, които директно да предизвикват емоция, както в ежедневието. В този случай чувствата са освободени от основният дискомфорт характерен за споменатите по-горе,но същевременно черпи сила от приликата с тях „, пише в изследването публикувано в NewYork Times.

 
 

Грозните хора печелят повече пари

| от chr.g |

Особено непривлекателните хора печелят повече пари от останалите, са установили учени, след като са проследили развитието на 20 хиляди млади американци в продължение на 13 години.

Изследването е съвместна разработка на специалисти от Лондонското училище по икономика и от Бостънския университет. Изследователите са интервюирали и отчели физическата атрактивност на всеки един от участниците. Тяхното професионално развитие било анализирано от 16 до 29-годишна възраст. От проучването станало видно, че най-грозните печелели повече пари в сравнение с умерено непривлекателните участници.

В много от случаите доходите на екстремните грозници надвишавали тези на нормално изглеждащите, та дори и на атрактивните люде. Според един от авторите на проучването, Мери Стийл, когато хората са по-привлекателни физически, те често са по-отворени към другите и не са толкова съсредоточени в кариерата. Екстровертността им често е тълкувана от работодателите като лежерност. А това веднага се отразява върху доходите им. Докато грозниците се хващат фанатично за службата като удавник за сламка и поради тази причина по-лесно получават повишения.

 
 

Днес Меган Маркъл слиза от екран с последния епизод на „Костюмари“

| от chr.bg |

Меган Маркъл, облечена в бяла рокля бюстие с бродирана фуста, пристъпва бавно към годеника си в параклис. Няколко секунди по-късно двамата се държат за ръце и тя му казва „Ти си съпругът, който винаги съм искала да имам. Обичам те.“ Във финалния епизод от сериала „Костюмари“, в който тя е звезда, бъдещата съпруга на принц Хари прави холивудска репетиция за предстоящата кралска сватба на 19 май в замъка Уиндзор.

В сериала тя се омъжва за съблазнителния адвокат Майк Роуз, чиято роля се изпълнява от Патрик Джей Адамс. Двамата напускат сериала, който обаче ще бъде възобновен за нов сезон. Телевизия Ю Ес Ей, която излъчва „Костюмари“ с участието на Меган Маркъл в образа на блестящата и красива юристка Рейчъл Зейн, разпространи няколко кадъра, за да успокои феновете. Специализирани медии в САЩ увериха, че най-„шокиращите“ голи сцени са били изрязани за представянето на „Костюмари“ пред кралица Елизабет Втора.

Епилогът на съдебната сага ще бъде излъчен днес в САЩ и би трябвало да отбележи края на холивудската кариера на Меган Маркъл. Тя вероятно ще получи титлата херцогиня на Съсекс след сватбата си с принц Хари. Тридесет и шест годишната Меган, чиято майка е афроамериканка, вече закри блога си. След като се сгоди за сина на принцеса Даяна и принц Чарлз, тя ще се посвети на филантропска дейност по примера на бъдещия си съпруг и в съответствие с традициите в кралското семейство. Меган ще е първата американка в кралското семейство след Уолис Симпсън, която също като нея бе разведена, когато през 1937 г. се омъжи за абдикиралия преди това Едуард Осми.

В началото на кариерата си Меган Маркъл е манекенка, преди да й бъде поверена ролята на Рейчъл Зейн в „Костюмари“. Снимала се е също във филмите „Помни ме“ и „Шефове гадняри“.

 
 

„Такси 5″ е начело на българския боксофис

| от chr.bg |

Екшън-комедията „Такси 5″ се изкачи на първа позиция при най-гледаните филми у нас, сочат обобщените данни от киносалоните след миналия уикенд.

Познатата история за полицай, таксиметров шофьор и криминален проблем, с който се справят, развиваща се по улиците на Марсилия с познатото такси с екстри, е гледана от 36 425 зрители и има 321 735 лева приходи за десетте дни по екраните у нас.

На втора позиция е „Rampage: Унищожителите“. Екшънът по видеоиграта от 80-те на миналия век с Дуейн Джонсън в главната роля е вече десет дни по екраните у нас и за това време са го гледали 29 058 зрители и има 316 517 лева приходи.

Трето място е за премиерния трилър „Истина или предизвикателство“. Мексиканската разходка на група младежи, която се превръща в игра на живот и смърт, е гледана от 4 607 зрители и има 42 502 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за игрално-анимационния „Зайчето Питър“. За месец на екраните историята на обителите на една зеленчукова градина и собственикът на къщата до нея е гледана от 65 358 зрители и има 529 339 лева приходи.

Пета позиция в топ 10 е за другата премиера от миналия уикенд – „Пчеличката Мая: Игрите на меда“. Европейската анимация, продължение на едноименния филм от 2014 година, в която Мая трябва да се включи в Игрите на меда, за да спаси кошера си, е гледана от 4 113 зрители и има 36 056 лева приходи за първите три дни у нас.

На шесто място е трилърът „Нито звук“. Историята за оцелели на Земята, които живеят в гробна тишина заради чудовища, които нападат след издаването на какъвто и да е звук, е вече десет дни по екраните у нас и за това време е гледана от 12 505 зрители и има 122 885 лева приходи.

Седмо място е за екшън-фантастиката „Играч първи, приготви се“, създадена по романа на Ърнест Клайн. Приключението на Уейд Уотс, който влиза във виртуалната утопия, за да намери „великденското яйце“, е гледано от вече 34 830 зрители и има 383 239 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за комедията „Секс на куково лято“. За трите седмици у нас опитите на трима родители да спрат осъществяването на първия сексуален контакт на дъщерите им по време на абитуриентската нощ са гледани от 16 986 зрители и имат 150 428 лева приходи.

Девето място е за третата премиера от миналия уикенд – „Слънце в полунощ“. Романтичната драма за 17-годишната Кати, която има рядко заболяване и излиза само през нощта и се запознава с Чарли, е гледана от 1 445 зрители и има 13 325 лева приходи за първите три дни у нас.

На десето място е анимацията „Открадната принцеса“. Украинската приказка с рицари, принцеса и магьосници е вече три седмици по екраните у нас и е гледана от 11 649 зрители и има 92 778 лева приходи.

Българската премиера от миналия уикенд – военната драма „Врагове“ на режисьора Светослав Овчаров, е на дванайсто място по зрителски интерес. Създаденият по действителен случай черно-бял филм за времето на Балканската война е гледан от 933 зрители и има 6 016 лева приходи за първите си три дни на екраните.

 
 

Lenovo става технологичен партньор на Ducati Team за MotoGP

| от chronicle.bg |

Lenovo подписа дългогодишно партньорство за спонсорство с отбора на Ducati, който се състезава в световното първенство на MotoGP.

Това означава, че екипът ще използва персоналните компютри, таблетите и сървърите на Lenovo, както на пътя, така и извън него.

Първото състезание на Lenovo с Ducati вече е факт на трасето в Autódromo Termas de Río Hondo, Аржентина.

Партньорството включва и съвместно развитие и сътрудничество в областта на научноизследователската и развойна дейност като част от програма за по-нататъшно ускоряване на напредъка и успеха на екипа.