Виктор Стоянов e новият директор на Филхармонията

| от |

Музикантът Виктор Стоянов ще ръководи Софийска филхармония до насрочването и провеждането на конкурс за длъжността „директор“.

Започнала преди повече от половин век /1939 г./ своите успешни гастроли в чужбина, Софийска филхармония има сериозен авторитет и признание по цял свят.

Виктор Стоянов беше един от активно протестиращите по време на протестите срещу правителството на Пламен Орешарски. В периода август – ноември 2014 г. Стоянов бе заместник-министър на културата в служебното правителство на Близнашки. Музикантът е бил член на и гражданската квота на Комисията по култура и медии в 39-тото Народно събрание. Избран е за член на УС на „Музикаутор“, както и председател на комисията „Културен фонд“ към организацията.

Софийската филхармония гостува в най-големите музикални центрове на Европа, Азия, Америка, като е посрещана възторжено в концертните зали и от най-взискателната аудитория. До момента Филхармонията е гостувала във всички европейски страни, както и в Мексико, Япония, Р. Корея, Сингапур, Тайван, Сирия, Ливан, Мароко, Турция. Софийска филхармония многократно е изнасяла успешни концерти и в САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Испания, Италия, Нидерландия, Белгия, Португалия, Гърция, Р. Хърватия, Словения, Р. Македония, Малта и др., съобщиха от Министерството на културата.

Виктор Стоянов е роден в София на 6 ноември 1977 г. Завършва „Пиано“ и „Музикална теория“ в Национално музикално училище „Любомир Пипков“ в София. Стоянов е бакалавър по музика и виртуални музикални технологии в СУ „Св. Климент Охридски“, като дипломната му работа е: „Предизвикателствата на съвременни музикални MIDI технологии“. Той е и магистър по история на философията от СУ „Св. Кл. Охридски“, където защитава дипломна работа на тема: „Здравият разум – история, развитие, перспективи“. От 1995 г. до 2011 г. Виктор Стоянов е тонрежисьор и саунд дизайнер в дублажно студио „Александра Аудио“, което работи по проекти на водещи филмови студиа като „Дисни“, „Дриймуъркс“, „Юнивърсъл“ и др. Има дългогодишен професионален опит като композитор, аранжор и саунд дизайнер в сферата на филмовата музика, музика за игри, реклами, TV програми, театрални постановки, както и успешно реализирани проекти в сътрудничество с водещи студия в България и Европа.

В последните години Виктор Стоянов участва като музикант в редица български филми като „Лора от сутрин до вечер“, „Четвърта Власт“, „Вила Роза“ и др., номинирани за наградите на Българската филмова академия. В периода 1997 – 2007 участва в поп-групата „Киора“ и дуета „Стоян Михалев и Виктор“. Създадените от тези формации песни придобиха широка популярност и бяха оценени с много награди. През 2002 г. на Театралните награди „Аскеер“ В. Стоянов има номинация и за най-добра театрална музика за пиесата „Охранители“, реж. Съни Сънински. /БГНЕС

 
 

Алфред Хичкок: „Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

| от chronicle.bg |

 Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.

Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.

Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа , за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).

Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.

GettyImages-115096126-1200x800

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“

„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“

Alfred Hitchcock Aims

„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“

„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“

„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“

„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“

„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“

maxresdefault

„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“

„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“

„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“

„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“

„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“

„Единственият начин  да се отърва от страховете си е да ги заснема.“

„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“

 
 

9 професионални съвета за добра снимка

| от chr.bg |

Леятото е чудесен повод да обърнем внимание на една категория визуално изразяване, доста различна в своите техники и ефект от самостоятелния кадър. Ще я срещнете под имената „разказ в картинки“, „фото есе“, „история в снимки“ и други вариации, а в конкурса за мобилна фотография Huawei Next Image awards – като категория Story Board”, в която аранжирате 9 снимки в 3×3 квадратна решетка.

Какво е важно да имаме предвид, когато заснемаме своята визуална история? Първо, тя е преди всичко и на първо място история, и ако една снимка е запечатан момент, то във фото есето имаме развитие на момента във времето и пространството. На практика има два основни подхода при заснемането й – тръгвате да снимате като вече сте я композирали в главата си, или в последствие се връщате към голям набор от снимки, които сте правили по някакъв повод, и избирате няколко от тях – оптималното е между 6 и 12, с които да разкажете история. Визуалните истории следват основните правила за всеки разказ – въдеждане, обстановка, завръзка, развръзка, главни герои и т. н., поради което при втория подход може да се окаже, че любимата ви снимка като самостоятелен кадър просто не стои на място в историята. Използвайте я самостоятелно като такава, а с другите разкажете история.

Ето и няколко практически съвета от Вера Гоцева- lomovera, споделени на последния от серията уъркшопи за мобилна фотография.

Photo_by_Lomovera_3

  1. Изберете или заснемете въвеждащ кадър: такъв, който вкарва зрителя в историята. Тoй задава контекст и обикновено указва мястото на развитие на историята. Пътна табела, разпознаваем интериор с надписи са добри примери, ако търсите конкретика, морски пейзаж също става, ако искате да кажете просто, че историята ви се развива на морето и т. н.
  2. Покажете детайл – снимките с детайли създават наситеност и плътност на историята.
  3. Включете пострети – хората са най-важното нещо за добрата история и е добре да имате поне един портрет. Отново припомняме, че портретът не е задължително да е буквално лице, по-скоро търсете одушевено присъствие – силует, ръка, животно и други според идеята на историята ви.
  4. Предайте настроение – настроението е привлекателно и заразително във фото есетата.
  5. Внимавайте за цветовата тоналност – добре е историята да бъде в една хомогенна тоналност.
  6. Предайте конфликт – добрата история разчита на конфликт. Това е аналогът на завръзката в традиционните разкази. Във фотографията тази роля играят контрастите – емоционални или чисто геометрични и цветови.
  7. Моментът e важен и в серията и от снимки – опитайте да уловите кадър, който е извън линеарната част на историята и я показва под друг ъгъл.
  8. Покажете общата картина чрез поне един кадър, който дава общ поглед върху историята.
  9. Завършващ кадър: ако правите затворена история, сложете кадър, който едновременно да препраща към началото, но и да ви извежда от историята. Това е развръзката и тя е много важна.

Photo_by_Lomovera_2

 
 

Почина британският писател В.С. Найпол

| от chr.bg |

Писателят В.С. Найпол, лауреат на нобеловата награда за литуратура за 2001 г., почина вчера на 85-годишна възраст, съобщиха британски медии, цитирани от ДПА.

Найпол е починал в дома си в Лондон, заобиколен от близките си, потвърди съпругата му, лейди Найпол.

Сър Видиядхар Сураджпрасад Найпол, роден в Тринидад на 17 август 1932 г. в семейство на индийски емигранти, е носител на наградата Букър от 1971 г., удостоен с рицарски сан от кралица Елизабет през 1990 г., автор на романите „Завой на реката“, „Дом за мистър Бисвас“, „Половин живот“.

 
 

Сам Смит не харесва Майкъл Джексън… и това е непростимо?

| от chronicle.bg |

Майкъл Джексън може да има милиони фенове по света, но очевидно Сам Смит не е сред тях. И това, представете си, беше повод да бъде нападнат в последните дни…

Певецът и участник в „American Idol“ Адам Ламбърт публикува видео как той и Сам Смит си почиват на яхта. Чува се гласът на Смит, който казва, „Не харесвам Майкъл Джексън, но тази песен е добра“. В същото време песента на Джако „Human Nature“.

Реакцията на Смит бързо отекна в социалните мрежи. Видеото е изтрито от Instagram, но все още може да бъде намерено в Twitter.

 

Множество фенове на Джако отправиха остри критики към носителя на „Оскар“ Смит и неговото мнение. Сред тях е и певицата Стефани Милс, която твърди, че е излизала с Джексън.

„Не закачай МАЙКЪЛ ДЖАКСЪН, след като си мечтаеш да си продал толкова албуми, колкото него и да бъдеш Крал на попа, както него. Толкова съм уморена от вас, които изучавате нашата музика и артисти и твърдите, че не ги харесвате.“ пише Милс в профила си в Instagram.

Сам Смит е споменавал Уитни Хюстън и Марая Кери като изпълнители, които са му повлияли. Доколко обаче е „грешка“, че личният му вкус не отговаря на този на милиони хора по света, не се ангажираме да коментираме. Просто показваме поредното проявление на народния съд на социалните мрежи.