„Той е чудовище“ – Салма Хайек за Харви Уайнстийн

| от chr.bg |

Мексиканската актриса Салма Хайек влезе в и без това дългия списък с холивудски актриси обвинили продуцента Харви Уанстийн в сексуален тормоз. Тя го нарече „чудовище“ в статия, публикувана в New York Times.

„Години наред той беше моето чудовище“, написа Хайек в текста си като описва и случаи на сексуален тормоз, тероризиране и заплахи.

Холи Байрд, говорилката на Уайнстийн, представи изявление, в което определя обвиненията на Хайек като неверни.

Повече от 50 жени обвиняват продуцента в сексуален тормоз. Той отрича някога да е правил секс с жена без нейно съгласие.

Говорителката на Хайек все още няма коментар по отговора на Байрд.

Полицията в Ню Йорк, Лос Анджелис, Бевърли Хилс и Лондон разследват Харви Уайнстийн по представените обвинения в тормоз и изнасилване.

Салма Хайек описва своя случай, който става през 2002 година по време на заснемането на филма „Frida“. В него Хайек играе мексинканската художничка Фрида Кало.

Актрисата пише, че се е радвала на възможността да работи с Уайнстийн и Мирамакс (негова собственост тогава), защото „те били синоним на качество, задълбоченост и смелост в снимането на филми“. Но се оказало, че трябва да отблъсква неприлични опити на продуцента.

„Да не му давам да ми прави орална любов“, пише звездата, „А с всеки отказ Харви показваше яростта си“.

Веднъж Харви я кара да снима сексуална сцена с друга жена. „Тогава за пръв и последен път в живота си имах нервен срив.“

Актрисата нарича Уайнстийн „страстен кинофил, рисков играч, патрон на таланта в киноиндустрията, любящ баща и чудовище“

„Никога не показах на Харви колко ужасена бях от него.“

„Докато в бранша няма равенство между мъжете и жените, общността ни ще продължи да е подходяща почва за хищници.“

Байрд отговори на обвниенията: „Господин Уайнстийн смята Салма Хайек за първокласна актриса, която е избирал за няколко от филмите си – „Once Upon a Time in Mexico“, „Dogma“ и „Studio 54″. Той се гордее с номинацията й за Най-добра актриса за ролята й във „Frida“ и продължава да подкрепя работата й.“

„Въпреки, че Дженифър Лопез проявяваше интерес към ролята и по това време беше по-голяма звезда от Хайек, господин Уайнстийн се наложи на инвеститорите в проекта и избра Салма.“

„Господин Уайнстийн не помни да е притискал Салма за безвъзмездна секс сцена с друга жена и не е бил там по време на заснемането й. Всички обвинения в сексуален тормоз, описани от Салма, са грешни и други хора, които са били свидетели на събитията, имат различни наблюдения за ситуацията.“

 
 

Как изглежда истинската зима

| от |

Преди време, през 90-те години, на 20 сантиметра сняг му викаха слана. Днес зимата е като правена в Китай. Завали снежец, стане кал, вдигне се олелия и това е. А преди! Сутрин mp3 плеърите не работеха и трябваше да разчитаме на радио, ако вълните не замръзнат във въздуха.

Истинската зима запорира икономики!

По време на истинската зима, не ви е страх от калта – защото калта е замръзнала. Замръзнало е почти всичко – коли, реки, като че ли и бъдещето идва по-бавно. Можете да построите съоръжение подобно на къща от карти, когато свалите прането от простора. Това бяха времената, когато пиете кафето си сутрин, гледате дървените мебели в кухнята си и се замисляте наистина ли ви трябват толкова столове или може да си накладете огън.

По време на истинската зима излизате навън с раница, само за да си държите ключовете в нея, защото иначе желязото им се докосва до ръцете ви в джобовете на якето и ги кара да премръзнат.

Когато свърши работният ден изпитвате искрен страх да излезете навън. Но трябва да си тръгнете в час пик, защото тогава градският транспорт е пълен и е по-топло.

Докато стигнете от входната врата до парното, минавате през 5 климатични зони. 

Не влизате с месеци в някои от стаите в дома си. Там се ходи само ако е време да се така киселото зеле, което е там, защото е достатъчно студено, че да не се развали. И преди да го претакате, трябва с една тръба да разбиете леда отгоре.

Използват се само две стаи по време на истинската зима – кухнята и спалнята. И когато отивате от едната в другата, пътешествието прилича на великото преселение на народите. Носят се одеяла, печки, чаши с чай и чинии със сандвичи, които са полуизядени, защото ви е прекалено студено на ръцете, столове, които вече сте си затоплили. По БНТ дават онова клипче със синхронното спускане със ски и ви става студено само като го гледате.

Истинска хубава зима е, когато половинката ти си легне преди теб, но легне от твоята страна на леглото, за да ти затопли.

 

 

 
 

Берлинале обяви още 10 филма от конкурсната програма

| от |

Берлинският кинофестивал обяви още 10 филма, включени в основната конкурсна програма, с което заглавията, съперничещи си за наградата „Златна мечка“, станаха 18, съобщи ДПА.

В 68-ото си издание фестивалът ще представи от 15 до 25 февруари филми както от големи, така и от новоизгряващи центрове на световното кино – Латинска Америка, Централна Европа, Франция, Германия, Азия, САЩ, Иран.

Британецът Робърт Патинсън ще се завърне на Берлинале в комедията-уестърн „Damsel“ (Девойка) на американския режисьор Дейвид Зелнър. Във филма участва и Миа Вашиковска. Световната премиера на „Damsel“ ще е на кинофестивала „Сънданс“.

Германският режисьор Кристиан Пецолд ще представи на Берлинале филма си „Транзит“ за изгнаническия живот във Франция.

В конкурсната програма е и световната премиера на дебютния филм на румънската режисьорка Адина Пинтилие „Не ме докосвай“. Иранецът Мани Хагиги ще покаже новия си филм „Khook“ (Прасе).

Латиноамериканското кино ще бъде представено от парагваеца Марсело Мартинеси с „Наследничките“.
В конкурсната програма на кинофестивала в Берлин са включени също филми на родения в Дъблин Ланс Дейли, на швейцареца Маркус Имхоф, французина Седрик Кан, шведа Манс Мансон.

През декември в конкурсната програма на Берлинале бяха включени „Ева“ на френският режисьор Беноа Жако, с Изабел Юпер, и новият филм на Гюс Ван Сант „Не се притеснявай, не можем да стигнем далече пеша“ с Хоакин Финикс.

В първата селекция за конкурсната програма влязоха два германски филма – „На пазара“ (In den Gaengen) на режисьора Томас Щубер със Сандра Nюлер и „Брат ми се казва Роберт и е идиот“ на Филип Грьонинг.

Руският филм „Довлатов“ на Алексей Герман младши, италианският „Моя дъщеря“ на Лаура Биспури и полският „Чаша“ („Mug“) на Малгоржата Шумовска също бяха избрани за конкурсната програма на Берлинале.

Кинофестивалът в Берлин ще бъде открит на 15 февруари със световната премиера на анимационния филм „Островът на кучетата“ на режисьора Уес Андерсън. Председател на журито ще бъде германският режисьор Том Тиквер.

 
 

Джон Карпентър на 70: 10 хорър шедьовъра на големия майстор

| от chronicle.bg |

Преди 70 години на днешната дата се ражда създателят на филма „Хелоуин“, чиито герои са белязали съзнанието на всички, които са го гледали. Особено в по-крехка възраст.

Режисьорът Джон Карпентър се ражда в градчето Картидж, щата Ню Йорк, в семейството на Милтън Джийн и Хауърд Ралф Карпентър. 

Като тийнейджър Джон свири на бас китара и участва в група, заедно с която изнасят концерти във военните бази на САЩ в Европа. В този период се увлича и по кинопроизводство и снима късометражни филми с 8 mm камера.

Entertainment Weekly CapeTown Film Festival Presented By The American Cinematheque & Sponsored By TNT's "Falling Skies" - Day 3
Снимка: Getty Images

След като завършва гимназия учи в Университета на Западен Кентъки, но напуска само след година и се записва да следва киноизкуство в Южнокалифорнийския университет. Там участва като сценарист, композитор и редактор в късометражния филмов проект „Възкресението на Бронко Били“. Филмът печели награда Оскар в категория „най-добър късометражен филм“. По-късно работи със сценариста Дан О’Банън по първият си пълнометражен филм – „Тъмна звезда“ (1974), в който е режисьор, продуцент, сценарист и композитор. Въпреки, че „Тъмна звезда“ е нискобюджетна продукция (едва 60,000 долара), филмът се превръща в култова класика.

джон карпентър
Снимка: Getty Images

След като се дипломира снима следващият си филм – „Нападение над участък 13“, който затвърждава репутацията му на способен режисьор и макар, че филмът не постига финансов успех запознава европейската публика с Карпентър. „Нападение над участък 13“ е включен в програмата на Лондонския филмов фестивал през 1977 г. и се радва на широко внимание както от публиката, така и от филмовите критици. През 1978 г. снима“Хелоуин“ с участието на Джейми Лий Къртис , който освен че постига значителен финасов успех, превръща Карпентър в култов режисьор в жанра ужаси.

В чест на рождения му ден, сме събрали в галерията няколко негови филма, които трябва да гледате. Ако вече не сте. А и да сте.

 
 

Chivas Venture 2018: ларви на насекоми стават източник на протеин

| от chronicle.bg |

NASEKOMO е българският финалист в глобалния конкурс за бизнеси с кауза Chivas Venture 2018 с общ награден фонд от 1 млн. долара, чрез който всяка година се подкрепят иновативни компании, чиято цел променят средата около себе си към по-добро. Компанията развива бизнес, базиран на технология за превръщане на органичните отпадъци в алтернативен източник на протеини чрез отглеждането на ларви на насекоми.

NASEKOMO продължават към световния финал, след като на локалния кръг се състезаваха с още три стартиращи социално отговорни бизнеси –Checkpoint Cardio, AGNON и Jamba.

Компанията ще се присъедини към 28-те финалисти от цял свят, които първоначално ще преминат през бизнес програма в Оксфорд, а след това ще представят проектите си в рамките на водещия технологичен фестивал TNW Conference в Амстердам през май 2018 г.

Проектът на NASEKOMO развива технология, която превръща органичните отпадъци в алтернативен източник на протеини чрез отглеждането на ларви на Black Soldier fly. В дейността си компанията използва способността на насекомите да рециклират органични отпадъци и да ги превръщат бързо и ефективно в протеини, които могат да служат за изхранване на различни видове животни. Ларвите на насекомите се хранят с отпадъците и натрупват протеинова биомаса. След обработка, биомасата се използва за храна на животни, при които ларвите са естествена част от храненето.

Така на практика дейността помага за справянето с два проблема: натрупването на органични отпадъци, които при загниването си отделят метан и допринасят за замърсяването на въздуха и растящата нужда от протеини, за чието създаване традиционните индустрии изразходват все по-оскъдните природни ресурси.

На 4 април 2018 г., малко преди финала на Chivas Venture 2018, ще стартира и триседмично онлайн гласуване, на базата на което 250 хил. долара от общия награден фонд ще бъдат разпредели между проектите с най-много гласове. На големия финал на състезанието през май 2018 г. международното жури ще определи между кои финалисти ще се разпредели останалата част от наградния фонд.