Почина италианският режисьор Бернардо Бертолучи

| от chronicle.bg |

Бернардо Бертолучи, режисьорът на „Last Tango in Paris“ и „The Last Emperor“, почина в Рим на 77-годишна възраст.

Той е тоден в Парма през 1941 година, а творчеството му включва още „The Conformist“, „The Dreamers“, „1900“ и „The Sheltering Sky“. Бертолучи е носител на два Оскара – за режисура и съавторство на „The Last Emperor“. Последният му филм, „Me and You“, имаше премиера в Кан през 2012 година.

Причина за смъртта е рак след кратко боледуване.

Той започва кариерата си като асистент-режисьор на Пиер Паоло Пазолини през 1961 година за филма „Accattone“. На следващата година режисира и първия си собствен филм „La Commare Secca“, когато е само на 21. Следват „Before the Revolution“ и „The Spider’s Stratagem“, но става световно  известен с „Last Tango in Paris“, в който играе и Марлон Брандо. „Тангото“, в който се разказва за американски бизнесмен, който започва сексуално интензивна връзка с французойка, дори е забранен в няколко държави.

„The Last Emperor“, биография на китайския император Пу И, печели 9 Оскара през 1988 година, включително за най-добър филм.

Бертолучи получи звезда на Холивудската алея на славата през 2008 година.

 

 
 

Какво ново в новата Honda CR-V?

| от chronicle.bg |

След като хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела, можем накратко да представим какво е новото в последния автомобил на марката.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

 
 

Новите кадри от предстоящия филм „Имението Даунтън“ се гледат на чаша чай

| от chronicle.bg |

It’s teatime… again. Вадете чайника, фенове на „Имението Даунтън“, защото от вчера разполагаме с нови кадри от предстоящия филм по един от най-популярните сериали на това десетилетие. 

След първия тийзър трейлър, за който ви разказахме, екипът на „Имението Даунтън“ пусна кадри от пълнометражния филм, който трябва да излезе тази есен. Макар 6-те снимки да са крайно недостатъчно, за да задоволят глада на феновете, е прекрасно да видим как Лейди Мери (Мишел Докъри) прегръща Хенри Толбът (Матю Гуд) докато танцуват (предполагаме на романтична музика) на връх Св. Валентин.

Дори да сте върли противници на западното влияние в празничния източноправославен календар, кадърът ще стопли сърцето ви така както само чаша чай от кухнята на Даунтън може.

Последно бяхме с голямата фамилия Кроули и техните слуги на 1 януари 1926 г. Или поне в този момент приключи действието в последния коледен епизод на сериала на PBS. Сега цялата компания от последния сезон се събира в имението 18 месеца по-късно за едно голямо и мистериозно събитие, както става ясно от снимките, публикувани от Entertainment Weekly.

Какво правят всички тези наши любими персонажи между стените на готическия Даунтън, ще разберем 13 септември, когато е премиерата на филма. А като за начало, вижте галерията горе, където са събрани красивите кадри, напомнящи за хубавите времена, когато всяка година получавахме своята доза „Имението Даунтън“.

 
 

Джа Рул планира нов фестивал, подобен на FYRE

| от chronicle.bg |

Рапарът и инвеститор в скандалния FYRE, Джа Рул, не е гледал документалните филми за музикалния фестивал нито на Netflix, нито на Hulu, което може би обяснява защо е решил да направи втори опит в тази посока. 

TMZ попита музиканта за мнението му относно документалките, които отразяват скандалния монументален неуспех на FYRE, последвалите съдебните проблеми, бившия организатор на събитието Били Макфарланд и живота му след след неуспеха. Джа призна, че цялото преживяване е било изключително болезнено за него и добави: „В хаоса обаче винаги се откриват нови възможности.“

Сега той работи върху мобилно приложение, Iconn, което прилича на приложението, създадено от Макфарланд. Целата е да направи фестивал, подобен на FYRE – но работещ. „FYRE е най-якият фестивал, който никога не се състои. Сега имам планове да създам Iconic, но не сте го чули от мен.“

1520603_320674_zoomed.0

Рул не разкри детайли за Iconn, но каза, че е „невероятна платформа“, създадена за хора на изкуството. „В известна степен е подобна на Fyre, но е отделна от фестивала. Различни екипи работят по платформата и по фестивала и така нататък.“

Джа Рул оправда факта, че не е гледал документалните филми като каза: „Аз го изживях, няма нужда да го гледам.“ През януари, когато и двете продукции бяха пуснати, той отговори иронично на публичните реакции: „Кефи ме как хората гледат една документалка и вече си мислят, че знаят всичко.“

„Сърцето ми се разби. Това беше нещо, което много исках да стане специално и невероятно, но нещата не се развиха точно така.“ 

Не е ясно кога ще се проведе Iconn Fest – и дори дали ще сепроведе. Съмняваме се обаче, че инфлуенсърите ще се навият да го рекламират.

 
 

Скорпион се появи в самолет на Lion Air

| от chronicle.bg |

Ако вече имате страх от летене, може би не е добре да четете текста.

Пътници от Индонезия останаха шокирани след като видяха 30-сантиметров скорпион да изпълзява от багажното отделение над главите им. Един от свидетелите, Карим Таслин, каза пред местните медии, че възрастна двойка веднага изпаднала в паника при вида на животното, докато той самия го снимал с телефона си.

sei_52498268-aa47-e1550332720555 1128397-img.ti5fls.1aqrg

Полетът е на Lion Air от Джакарта до Пеканбару. Таслин твърди, че e натиснал паник бутона, но никой не се отзовава на повикването. Пътникът казва още, че разразилата се паника след това е попречила скорпиона да бъде заловен и затова животното успява да се скрие.

Всички скорпиони имат отровно жило, но далеч не всички могат сериозно да наранят човек.

Има около 25 вида, които реално могат да убият човешко същество. Според специалисти, паякообразното в самолета е гигантски горски скорпион – вид, който често се отглежда като домашен любимец. За него се смята и че е един от най-агресивните видове скорпиони в Индонезия.

В изявление Lion Air твърдят, че това не е скорпион, а паяк. 

Авиолинията каза още, че самолетът е минал проверка за вредители  преди седмица и че е образувана проверка по инцидента. Скорпионът все още не е заловен.