Една песен платена с един живот

| от |

„Няма да плача, няма начин да се страхувам !“ Това е част от песента на 34 годишният Павлос Фисас (известен като Killah P), гръцкият музикант, който бе убит от член на парламентарната фашистка партия Златна зора. А колко ненормална е цялата ситуация в Гърция става ясно от изявление на партията, в което тя отрича да носи отговорност за убийството, но едновременно с това, като своеобразно обяснение за случая се посочва, че убитият е „бил известен със своите антифашистки изявления“.

killahP_RIP

А ето и цялата песен.

Превърна се света в голям затвор
Аз съм в търсене на начин да разбия оковите.
Имам едно място, което ме чака там,
на един много висок връх, където да пристигна.
Затова отново вдигам ръцете си високо,
да открадна малко светлина от най-блестящите звезди.
Не мога да понасям нищо тук и почти се задушавам,
от човешката мизерия и тъгата.

Не мога да понасям повече всички, които не ми отговарят.
Аз избрах друга пътека, а не онази, която ми показаха.
Тя беше непроходима, трудна и с много капани,
с безполезни любови и приятели като отровни змии.
Имаше чудовища със странни униформи,
които дебнат винаги тайно в сенките.
Няма спиране, ако искаш да следваш пътя си,
зъбите здраво стегни и недей да плачеш.
Аз доведох нещата до самия край
и както пише в книгите на старите мъдреци,
когато пристигне слънцето до последния кръг,
ще се роди огън във висините, при орлите.

За тези, които ме предадоха с ножове в гърба искам да знаят, че
Няма да плача.
И за стари любови искам да знаят, че
Няма да плача.
И тези, които ме заплашиха с огнени окови, искам да знаят, че
Няма да се страхувам.
Да дойдат да ме намерят на върха горе, чакам ги и
Няма да се страхувам.

Те ми казаха да не сънувам сънища луди,
да не се осмелявам да погледна към звездите,
но аз никога не ги взех на сериозно,
поех света цял в двете си ръце.
Сега искат да ми построят гнездо,
а над него има страх, грозота,
и отчаян плач, и тежки вериги,
то носи проклятието на боговете и богохулството .
Няма да плача и няма да се страхувам.
Няма да оставя никой да открадне моите мечти
свободно, високо, много високо летя
и всички завиждат на моите горди и свободни крила.
И чакам и други братя да дойдат
на този връх, който всички нас чака,
трябва само да не плачат и да не ги е страх.

За тези, които ме предадоха с ножове в гърба искам да знаят, чe
Няма да плача.
И за стари любови поискат да знаят, че
Няма да плача.
И тези, които заплашиха с огнени окови поискат да знаят, че
Няма да се страхувам.
Да дойдат да ме намерят на върха нагоре, чакам ги и
Няма да се страхувам.

 
 

„България Ер“ с три приза на авиационните награди Sky Awards 2018

| от chronicle.bg |

„България Ер“ бе отличена с голямата награда „Най-предпочитана авиокомпания на българския пазар“ на годишните престижни награди Sky Awards 2018.  Отличията бяха връчени на Международния ден на гражданската авиация в присъствието на официални гости, представители на авиокомпании, собственици и управители на туристически агенции и медии. Te се присъждат от международно жури въз основа на онлайн гласуване сред българските пътници и професионалисти. Номинирани за наградата в същата категория бяха Lufthansa и Turkish Airlines.

Националният превозвач спечели награди и в още две категории – „Най-предпочитана авиокомпания за къси и средни полети от/до България“ (Sky short/middle haul) и “Най-предпочитана авиокомпания от професионалистите“ (Sky Friend). Победителите в отделните категории се определят на база на онлайн проучване сред пътници и професионалисти, което се e провело от организаторите на конкурса APG Bulgaria в периода 30.10-29.11.2018 г. В него са участвали 237 професионалисти от туристическия бизнес и 3 940 пътници.

 
 

Катастрофата с китовете става все по-сериозна

| от chr.bg |

Все повече китове се оплитат в риболовни мрежи край бреговете на САЩ, сочи доклад на американското Национално управление за изследване на океаните и атмосферата.

Оплитането в мрежи е най-голямата заплаха за китовата популация. През 2018 г. цели 76 от огромните морски бозайници са станали жертва на рибарски мрежи, което повече от средния им брой – 70, през последното десетилетие, се уточнява в доклада.

В шест от тези случаи през 2018 г. са загинали китове. За щастие, останалите са спасени, но проблемът остава сериозен.

Най-застрашеният вид е бискайският кит, наричан още северноатлантически гладък кит. Според прогноза на Консорциума за защита на гладките китове в Северния Атлантик, към момента има едва 411 представители на този вид в целия свят.

 
 

Защо Aston Martin прави старите си коли електрически

| от chronicle.bg |

Aston Martin използва носталгията, за да бутне на клиентите към електрическите коли. Последната програма на британската автомобилна компания е „Heritage EV“ и предлага собствениците на ретро автомобили на марката да ги преработят в електрически.

Но няма ли да е това едно кощунство! Всъщност не. Прогарамата е стартирана по една специална причина. Все повече градове по света и особено в Европа явно забраняват колите с двигатели с вътрешно горене, които са преминали определена възраст. И това е само част от цялостното настроение в полза на електрическите автомобили. Така, че съществува опасност, ако си купим класически Aston, да не можем да си го караме.

Технологията, която се използва за преработването, е базирана на модела Rapide E – напълно електрически, лимитиран спортен автомобил, който пристига догодина. Той има 800-волтова, 65kWh батерия, с която може да измине 321 километра и да вдигне 100 км/ч за под 4 секунди като максималната му скорост е 250 км/ч. От модела ще бъдат направени само 155 бройки, които вече са продадени.

Компанията казва, че първият модел, който ще може да конвертира, ще е DB6 MkII Volante от 1970 година. Специални „касети“ ще се поставят на мястото на двигателя и скоростната кутия и дори ще се занитват по същия начин. Колата ще получава и екран и това е. Това означава, че ако собствениците имат желанието и парите, лесно ще могат да я върнат обратно в оригинален вариант.

Подобна практика вече има от известно време като и компаниите, и клиентите се фокусират предимно върху ретро колите – Porsche, Range Rover и VW, както и върху автобусите. Скоро Jaguar обяви, че смята да пусне на пазара изцяло електрическа версия на легендарния E-Type от 1960 година. С времето очакваме още марки да се присъединят.

 
 

Феновете молят НАСА и Илон Мъск да спасят Тони Старк

| от chronicle.bg |

Феновете на „Avengers: Endgame“ са уплашени за живота на иначе железния Тони Старк след като го видяха в доста безизходна ситуация в началото на последния трейлър. До толкова притеснени, че някои писаха на НАСА да го спаси. Все пак кислородът и храната му (по негови думи) ще свършат до дни.

Въпросният трейлър започва с Тони, който оставя съобщение за Пепър Потс, казвайки й, че краят е част от пътуването. След това описва оскъдното си количество въздух и храна. Феновете веднага заляха Туитър!

Някой казва: „НАСА, значи ще оставите момчето да умре просто ей така?!? След всичко, което Тони Старк направи за вас?!?“ Други пък са по смирени: „НАСА, моля ви, спасете Тони Старк нашият железен човек от космоса храната и кислородът му свършват утре моля моля моля моля.“ И когато потребителите на социалната мрежа видяха, че Космическата агенция не отговаря на молбите им, пробваха друга тактика.

„ЕЙ Илон Мъск Тони Старк умира някъде в космоса. НАСА няма да го спаси. Ти би ли моля? пп гледай за виолетов чичко с ръкавица“

„Спрете да питате НАСА да спаси Тони Старк всички знам че SpaceX и Илон Мъск ще го направят“

Чудим се да не би Хюстън да имат някакъв проблем, защото получават ново подобно съобщение всеки 5 минути. Някои фенове обаче не бяха толкова импулсивни към това, което виждат, и започнаха да задават въпроси. Как Тони е успял да свали маската си, ако костюмът му е от Nanotech? Когато се бие заедно с  Doctor Strange и Wong срещу злодеите на Танос в предния филм, Тони си слага костюма с едно плавно движение, само като натиска реактора на гърдите си. Как тогава успява да си свали шлема? Хубав въпрос…

„Avengers: Endgame“ идва на 26 април 2019 година, ето трейлъра.