Досиетата CHR: Кръв сред облаците

| от |

Тричленният екипаж на самолета FedEx 705 току-що е набрал височина, когато внезапно в кабината влиза четвърти човек. Той започва да налага пилотите с ковашки чукове по главите, след което вади харпун. В битката за контрол над самолета и за да спасят животите си, пилотите извършват един от най-рисковите и невероятни полети в историята на авиацията. Злополучният самолет McDonnell Douglas DC-10-30 все още е в движение, макар че се очаква да бъде изваден от употреба през 2018 година.

Отмъщението на служителя

Датата е 7 април, 1994 година. Самолетът FedEx 705, натоварен с електроника, трябва да прелети от Мемфис, Тенеси до Сан Хосе, Калифорния. На борда се качва и служител на фирмата Аубърн Калоуей, бивш военен. Представя се и казва, че ще се възползва от възможността, която фирмата му предоставя – да пътува безплатно на борда. Никой не допуска, че Калоуей има пъклен план. Целта му е да отвлече самолета и да се самоубие с него. Преди това обаче, той трябва да се справи с тримата пилоти, които управляват машината.

Аубърн Калоуей е съсипан психически, след като е заплашен с уволнение от фирмата. Шефовете му го хващат да лъже в отчетите за летателните си часове. Той се качва на борда, носейки куфар за китара, в който обаче нямал никакъв музикален инструмент. Там Калоуей скрил оръжията, с които смятал да убие екипажа на самолета – четири чука и харпун.

Преди това Калоуей се опитал да повреди звукозаписните устройства, чрез които пилотите комуникират с командния център. Той направил незабелязано минути преди самолетът да излети.

Когато машината се издигне достатъчно във въздуха и поеме хоризонтален курс, Калоуей смятал да задейства плана си като избие пилотите. Очаквал, че травмите по труповете ще подведат полицията, че става дума за инцидент, а не за отвличане на самолета. Само така семейството на Калоуей можело да получи парите от застрахователната му полица. Ако не успеел да избие екипажа с четирите чука, Калоуей смятал да ползва и харпуна. След като ликвидира пилотите, злият мъж искал да разбие самолета, за да може случаят да се разглежда като инцидент, при който е загинал служител на фирмата. Това щяло да донесе на семейството му сумата от 2 милиона и половина щатски долара, платени от FedEx.

Обърн Калоуей е на 42 години. Той е възпитаник на университета в Станфорд, експерт по бойни изкуства, бивш пилот от военно въздушните сили и бордови инженер. Това обяснява до известен степен амбицията му да се справи с трима мъже, въоръжен с два бойни и два ковашки чука, скрити в калъфа за китара. Не е ясно как Калоуей е планирал да разбие самолета. Точно преди полета той прехвърлил над 54 000 долара в ценни книжа в сметки на бившата си съпруга. У похитителя е намерена и бележка до бившата му жена, която показвала отчаянието и емоционалната криза на Калоуей.

Полет на живот и смърт

Калоуей имал опит на борда на точно този самолет. Летял на него като бордови инженер, но той и останалата част от екипажа превишили максималния брой летателни часове деня преди атаката. Така управлението на машината било поверено само на трима души – 49-годишният капитан Дейвид Сандърс, 42 -годишният старши помощник Джеймс Тъкър и 39 -годишният бордови инженер Андрю Питърсън. В момента на инцидента Джеймс Тъкър тъкмо поел командването на самолета и осъществявал проверката на бордовите машини.

Малко след като Калоуей прекъснал кабелите на звукозаписните устройства в кабината, късметът му изневерил. Питърсън решил да направи втора проверка на системите и забелязал, че един от кабелите не е наред. Поправил го в посления момент, а Калоуей не разбрал за това. Той вече обмислял как ще заличи следите в самолета след като избие пилотите. Това щяло да му отнеме поне 30 минути, през които ще трябва да лети с труповете.

Двадесет минути след излитането на самолета, похитителят влетял в кабината на тримата пилоти. Звукозаписното устройство запечатало сюблимния момент на атаката:

Сандърс: Виждаш ли онези дървета?
Тъкър: Да
Сандърс: Образували са нещо като натурална граница.
Tucker: Аа, това е Ню Мадрид, нали?
Sanders: Да, част от него, това е нещо като възвишение, климатът е различен, не като в Арканзас…

Тъкър: Ти в Арканзас ли живееш, Дейв, или?

Сандърс: Не, във Фишървил.
Tucker: О, Фишървил, яко място. ..
(Звук от тъпи удари)

Питърсън: Oх!
Тъкър: Господи!
Тъкър: О, мамка му.
Сандърс: Всемогъщи Боже!
Питърсън: О, Господи!
Тъкър: Какво по дяволите става?
Сандърс: Господи (викове) Боже! Господи!!! Господи!!!
Тъкър: Хвани го! Хвани го!
Сандърс: Ще ни избие Tucker: Хвани го!
Сандърс: Стани, хвани го!
Питърсън: Не мога, Господи!

Калоуей започнал да ги налага с чуковете по главите и потрошил черепите им. Прерязал темпоралната артерия на Питърсън и се опитал да извади очите му. Борбата продължила над 40 минути. Капитан Дейвид Сандърс разказва как по време на схватката Колоуел бил с безизразно лице и празни очи. Докато колегите му се опитват да обезоръжат похитителя, старши помощникът Джеймс Тъкър, също бивш военен, успява да извърши екстремни въздушни маневри със самолета. С общи усилилия екипажът успява да осуети плана на Калоуей и курсът на самолета е обърнат. Машината, управлявана от Тъкър, е извършила движения, които са далеч от възможностите на модела, твърдят експерти.

След като Калоуей е спрян, Сандърс поема управлението на самолета, а Тъкър, който е с парализирана дясна част на тялото след мелето, и Патерсън държат похитителя под око.

Сандърс успява да се свърже със служителите от „Въздушен контрол” и се подготвя за аварийно кацане обратно на международното летище в Мемфис. Междувременно Калоуей започва да крещи, че не може да диша и не му достига въздух. Започва нова, ръкопашна борба с Патерсън и Тъкър. Калоуей хапел като животно пилотите.

Заради теглото на товара и горивото самолетът се движи прекалено бързо и е твърде високо. Сандърс не успява да кацне на подготвената писта номер 9. С поредица остри завои, на границата на безопасността, Сандърс успява да приземи самолета, въпреки че машината е с много килограми над максималното тегло за кацане. Когато аварийния персонал се качва в самолета гледката е ужасяваща. Бордът е потънал в кръв и приличал на кланница.

Последиците

Екипажът на полет 705 се отървава от смъртта със сериозно наранявания. Тъкър е с потрошен череп, което води до двигателни проблеми на дясната ръка и десния крак до края на живота му. Калоуей разместил и челюстта му в опита си да извади окото му и да намушка ръката му. Сандърс е с дълбоки рани в главата и разкъсано ухо, което лекарите зашили обратно към главата му. Черепът на бордовия инжинер Питърсън също е потрошен. Щетите на самолета се равняват на над 800 хиляди щатски долара. Колоуей пледира невменяемост, но е осъден на 15 август 1995 година за опит за убийство и за въздухопиратство. Той е хвърлен в затвора в Мендота.

На 26 май 1994 Асоциацията на пилотите награждава Дейв Сандърс , Джеймс Тъкър и Андрю Питърсън с медал за храброст. Това е най-високото отличие за цивилен пилот. Никой от пилотите вече не може да извършва цивилни полети. Джеймс Тъкър обаче се насочва към развлекателното летене.

 
 

Гръмотевицата на Хари Потър не е точно гръмотевица

| от chronicle.bg |

Последната книга за хари Потър излезе преди 12 години. От тогава би трябвало да сме наясно с всички малки факти и фактчета около вселената на малкия магьосник. Но не е така.

Оказва се, че звестният белег на челото на Хари, който е под формата на гръмотевица, всъщност не е точно гръмотевица. 

Той само е с такава форма, но не символизира гръм. Тя прозихожда от самото заклинание Авада Кедавра. Когато хари е още бебе, през 1981 година, Лорд Волдемор идва в къщата на родителите му в Годрик Холоу, за да ги убие. След като приключва с баща му, Джеймс, той се отправя към майка му, Лили, и самия Хари. Тя успява да го спаси като жертва собствения си живот и след като смъртоносното заклинание се връща към Волдемор, Хари остава невредим освен блега му.

Той е под формата на гръмотевица, защото такова е движението с магическата пръчка, при изпълнение на заклинанието Авада Кедавра.

Може би Хърмаянитата сред Потър феновете вече знаеха този факт, но той със сигурност не е популярен. И честно казано предпочитаме такива неща да идват от Pottermore вместо новини като тези от миналата седмица.

 
 

Toyota възражда легендарната Supra

| от chronicle.bg |

Toyota отново иска да спечели шофьорите, които искат нещо повече от просто да отидат на работа. Поглеждайки назад към миналото си, компанията обяви завръщането на легендарния спортен модел Toyota Supra. Това стана на Detroit Auto Show.

Новият модел е разработен съвместно с BMW и тестван от самия изпълнителен директор Акио Тойода на няколко състезателни писти по света (включително, разбира се, и Нюрбургринг).

maxresdefault

Моделът Supra стана нарицателно за улични състезания и дрифтове през 70-те години. Четвъртото поколение в момента се счита за най-търсено като скоро една кола беше продадена за $120 000 на сайта за класически автомобили BringaTrailer.com.

Освен скорост и возия, феновете харесват Supra и заради това, че лесно носи на тунинг. Подходящи ръце могат да извадят астрономична мощност от 6-те цилиндъра на двигателя. Това й отреди място и в автомобилния кино франчайз „The Fast and Furious“.

171030131232-1969-toyota-2000gt-exlarge-169

Вдъхновението за Supra идва от Celica, както и от Toyota 2000GT (от края на 60-те години, на снимката), която днес може да достигне цена от над $1 милион по аукционите.

Новата Supra технически е доста подобна на BMW Z4. Тя има 335 конски сили от 6-те си цилиндъра, разработен от BМW, и 8-степенна автоматична скоростна кутия (без опция за ръчна). Максималната скорост е 250 км/ч, а от Toyota твърдят, че колата ще достига 100 км/ч за малко над 4 секунди.

BMW Z4 пък ще излезе през март с две опции – 255 коня от 4 цилиндъра и 382 коня от 6 цилиндъра.

Ще можем да си купим новата Supra официално чак през лятото за скромните $50 000. Първия брой от вече беше създаден и продаден на аукцион като парите отиват за благотворителност.

 
 

Анастасия Квитко има забележителни мерки

| от chronicle.bg |

Анастасия Квитко e руски модел, на 24 години. Тя е родена в Калининград, но по-късно се мести в САЩ. Първоначално живее в Маями, за да се развива модната си кариера, а по-късно се мести в Лос Анджелис, където вече работи като модел.

Квитко е известна с мерките си – 96-60-106. 

Те са причината множество агенции да откажат да работят с нея. Но в същото време са и причината в Instagram Анастасия да има 9,4 милиона последователи. Външният й вид определено е нейна запазена марка, както можете да видите в галерията ни.

Моделката често е наричана руската Ким Кардашян. По този въпрос Ана казва: „Харесвам Ким Кардашян, но не ми харесва ад бъда сравнявана с нея – тя е много зад мен.“

През 2016 година тя става жертва на въоръжен обир и от тогава мнението й за Америка като място за живеене е силно променено.

 
 

Джеръми Кларксън: Станах невероятно дебел, откакто спрях цигарите

| от |

Преди да спре цигарите, британският водещ пуши по 40 на ден. Високата бройка е и причината да прекрати навика.

Сега обаче Кларксън е „ужасен“ от теглото си. След повече от 2 години без цигари, 58-годишният мъж каза, че е станал „доста по-дебел“ и обвини за това именно спирането на никотина.

В последният епизод на „The Grand Tour“ на въпроса какво се е променило откакто сезон 2 на предаването приключи, Джеръми отговори: „Доста по-дебел съм. Спрях да пуша.“ След това се обърна към публиката: „Някой друг да е спирал цигарите? Някой друг да е надебелял адски много в резултат на това? Ужасяващо е.“ Накрая колегата му Джеймс Мей каза, че беше дебел и докато пушеше, с което разговорът приключи.

Кларксън следва строги докторски съвети, да спре с вредния навик незабавно, от август 2017, когато постъпи в болница в Майорка с пневмония и отравяне на кръвта. През август 2018 той написа в Twitter: „Преди точно година изпуших последната си цигара. Бях изпушил около половин милион през годините, но сега въобще не ми липсват. Странно.“

През уикенда Джеръми Кларксън, Джеймс Мей и Ричард Хамънд се завърнаха на Amazon Prime с нов сезон на предаването си „The Grand Tour“.

03c671b903208ae1ff2fd15128f6315d