Боб Дилън предложил на Бийтълс за първи път марихуана

| от |


Това се случило през 1964, когато били в началото на 20-те. Две цигарки били донесени от общ приятел, писателят Ал Ароновиц, в Delmonico Hotel в Ню Йорк. При идването на Бийтълс, Дилън поискал евтино вино, като изпратил Мал Еванс и докато го чакали предложил да изпушат една от свитите цигари канабис. Някои от присъстващите били пробвали през 1960 г, но леката дрога не ги впечатлила.

Брайън и Бийтълс се спогледаха сконфузено.„Никога не сме пушили марихуана“, призна най – накрая Брайън. Дилън го погледна съмнително. „А какво ще кажете за текста в песента „I Want To Hold Your Hand“?“, попита той. Тази, в която се говори за “напушване” (get high)? “
Бийтълс бяха смаяни. „Коя песен?“

Дилън каза: „Знаеш ли …“ и след това той пее, „и когато те докосвам се напушвам, напушвам…“( „and when I touch you I get high, I get high…“ ). Джон се изчерви от притеснение. „Думите не са тези,“ каза той. Пее се,„Не мога да скрия, не мога да скрия, не мога да скрия … “ ( ‘I can’t hide, I can’t hide, I can’t hide…'“)

Пол Макартни е този, който поставя жаргона “high” и “grass”,  думи асоцииращи се с марихуана и до днес. Оттогава той стана открит поддръжник на идеята за нейното легализиране.

 
 

Първи впечатления от премиерата на „Геният: Пикасо“

| от Дилян Ценов |

Netflix е в стихията си и бълва оригинални сериали на конвейер. „Историята на прислужницата“ излиза само след дни. Телевизията е навсякъде. Ние обаче бяхме насочили мерника на една продукция още от миналата година, когато Джефри Ръш направи хит в първия сезон на сериала с лаконичното заглавие „Геният“. National Geographic вдигна летвата много високо с първия сезон добре направения биографичен сериал, разказващ историята на Алберт Айщайн.

Съвсем естествено очаквахме същото и от втория сезон, посветен на най-влиятелният художник на миналия век – Пабло Пикасо. В неделя в ефира на NG от 21:55 (и следващите недели) българските зрители видяха първите два епизода, в които роденият в Малага (също като Пикасо) Антонио Бандерас се превъплъщава в главната роля.

Най-малкото, което засега можем да кажем за сериала е, че той има завиден потенциал не просто да бъде добър развлекателен продукт, а и да предложи нещо друго, освен масово търсените хляб и зрелище – информация. За същината на изкуството, артиста като психология и настройка към света и разбира се, прочит на живота на Пикасо за удовлетворение на воайорите. Нещо, което е рядкост за продукция, предназначена за масовия зрител.

Ето няколко неща, които ни направиха впечатление от премиерните два епизода на втория сезон на „Геният: Пикасо“.

seriesDetail

Антонио Бандерас и компания

Цялостно трябва да изчакаме да видим всичките десет епизода, за да кажем дали вторият сезон стъпва подобаващо в обувките на първия. Не е необходимо обаче да го гледаме целия, за да кажем, че Антонио Бандерас е достоен заместник на Джефри Ръш в главната роля. Испанецът е Пабло Пикасо и това си личи по всичко – самочувствието, жестовете, начинът на говорене, дрехите. Всичко в изпълнението на Бандерас говори за майсторска актьорска игра на границата с хамелеонството. Предимство при него е и, че е роден в същия град, в който и Пикасо (Малага) и най-малкото може много лесно да улови някои типични за испанската народопсихология черти. Но неговият партньор, Алекс Рич, в ролята на младия артист се справя също толкова добре. Целият актьорски състав, в това число и немалкото жени, повечето любовници, не остават длъжни на историята. Най-напред засега поставяме Саманта Коли в ролята на Дора Маар - любовница и муза на великия артист.

Костюмите на Соноо Мишра и декорът

genius_s2_13-e1515862845653

Както във всяка периодична драма, не можем да си затворим очите пред добре свършената работа на дизайнерите – тези на костюмите и тези на снимачната площадка. Когато историята предразполага изобилие (от дрехи, от сцени, от характерности) е много лесно костюмите да станат кичозни, а декорът бутафорен. Тук всичко е премерено и вкарано в прилични граници, така че актьорите, диалога и всичко останало, да не потъва в испанския хаос и разхвърляното ателие на Пикасо. Точно обратното – декорът на Арвиндър Гриуол и костюмите на Соноо Мишра са завръщане към началото на двайсети век в Испания, а след това умело ни пренасят в Париж преди времето на „Лудите 20″.

Историята на Пикасо

genius_s2_73

Хем е лесно, хем е много опасна територия да се разхождаш по такъв терен. Историята на един най-влиятелният художник на ХХ век може да изглежда апетитно, но за да бъде разказана добре, трябва да се намери точната граница. Частица от нас няма как да не бъде повлияна дори само от факта, че става въпрос за почти митологичната личност на Пабло Пикасо – известен с безброй неща, освен с чудовищния си талант. Тук са трудното детство в Малага, напускането на родния град, отношенията с бащата, първите години в Париж, менторството на Гъртруд Стайн и разбира се… стотиците жени, които минават през леглото на художника. История, която сама по себе си  грабва.

Колкото до сценария…

Не просто история, която грабва, но и която е разказана добре. Увлекателно. Заслугата е на Кенет Билър и Ноа Пинк, които са сценаристи. Сценарият, макар и да дотежава с постоянното преплитане на двете сюжетни линии (младия и възрастния Пикасо), е умело концентриране не 91-годишния живот, в който ако се вгледаме сериозно всеки период от творчеството е продукт за сериал.

genius-picasso-tile-2e7e209ejpeg

Режисурата на Рон Хауърд и Минки Спиро

И естествено, нищо от горенаписаното нямаше да си струва ако не беше режисурата на първите два епизода – първият от Рон Хауърд и вторият от Минки Спиро. Двамата успяват да синтезират всичко около две идеи различни, но същевременно подчинени на общата история. А тя е да разкажат какво крие в себе си този специално човек, когото светът единодушно нарича „гении“. Изкуството ли е на първо място или семейството? Свързани ли са двете неща или за творецът няма връзка, а съществува само едното? Къде е любовта и изобщо каква форма има тя? Може ли да вирее в традиционната форма, каквато си я представяме. Самият факт, че зрителят си задава тези въпроси е показател за добре свършената работа и за наличието на сериал, който с премиерата си даде висока заявка.

Ако задържи така ние ще му стискаме палци септември да обере някоя друга награда „Еми“. 

Следващите епизоди на „Геният: Пикасо“ са тази неделя от 21:55 по National Geographic. 

 
 

Пипа Мидълтън очаква дете

| от chronicle.bg |

Пипа Мидълтън, по-малката сестра на херцогинята на Кембридж, е бременна с първата си рожба, съобщава The sun.

34-годишната Пипа Мидълтън се сдоби със световна популярност, когато тя бе избрана за кума на венчавката на сестра си Катрин с принц Уилям през 2011 година.

Бебето на Мидълтън и на нейния съпруг, финансиста Джеймс Матюс, се очаква през октомври. Херцогинята на Кембридж, Катрин се очаква да роди скоро, тъй като днес е приета в болница, предаде службата на Бъкингамския дворец в Twitter. 

Пипа Мидълтън се омъжи през май 2017 г. за мултимилионера Джеймс Матюс, който е управител на инвестиционни фондове и бивш професионален автомобилен състезател. Двамата се срещат преди повече от 10 години, на почивка на карибския остров Сейнт Бартс. Те започват да излизат заедно през 2012 г, но само за няколко месеца. През 2015 г. подновяват връзката си.

 
 

Днес Меган Маркъл слиза от екран с последния епизод на „Костюмари“

| от chr.bg |

Меган Маркъл, облечена в бяла рокля бюстие с бродирана фуста, пристъпва бавно към годеника си в параклис. Няколко секунди по-късно двамата се държат за ръце и тя му казва „Ти си съпругът, който винаги съм искала да имам. Обичам те.“ Във финалния епизод от сериала „Костюмари“, в който тя е звезда, бъдещата съпруга на принц Хари прави холивудска репетиция за предстоящата кралска сватба на 19 май в замъка Уиндзор.

В сериала тя се омъжва за съблазнителния адвокат Майк Роуз, чиято роля се изпълнява от Патрик Джей Адамс. Двамата напускат сериала, който обаче ще бъде възобновен за нов сезон. Телевизия Ю Ес Ей, която излъчва „Костюмари“ с участието на Меган Маркъл в образа на блестящата и красива юристка Рейчъл Зейн, разпространи няколко кадъра, за да успокои феновете. Специализирани медии в САЩ увериха, че най-„шокиращите“ голи сцени са били изрязани за представянето на „Костюмари“ пред кралица Елизабет Втора.

Епилогът на съдебната сага ще бъде излъчен днес в САЩ и би трябвало да отбележи края на холивудската кариера на Меган Маркъл. Тя вероятно ще получи титлата херцогиня на Съсекс след сватбата си с принц Хари. Тридесет и шест годишната Меган, чиято майка е афроамериканка, вече закри блога си. След като се сгоди за сина на принцеса Даяна и принц Чарлз, тя ще се посвети на филантропска дейност по примера на бъдещия си съпруг и в съответствие с традициите в кралското семейство. Меган ще е първата американка в кралското семейство след Уолис Симпсън, която също като нея бе разведена, когато през 1937 г. се омъжи за абдикиралия преди това Едуард Осми.

В началото на кариерата си Меган Маркъл е манекенка, преди да й бъде поверена ролята на Рейчъл Зейн в „Костюмари“. Снимала се е също във филмите „Помни ме“ и „Шефове гадняри“.

 
 

Каква е връзката между ръкостискането и интелекта

| от chr.bg |

Изследователи от университета в Манчестър установиха връзката между силата на ръкостискането и интелекта, като силното здрависване говори за развити умствени способности.

Учените отбелязват, че съществува пряка зависимост между мускулната сила при здрависването и доброто здраве на мозъка. Сега специалистите от Манчестър си задават въпроса дали можем да развиваме умствените си способности, като укрепваме своята мускулна сила.

Учените възнамеряват да проведат тестове с доброволци с вдигане на щанги.

Хората, които се отличават със слабо ръкостискане, в повечето случаи разполагат с по-малко бяло вещество в мозъка. В същото време силата при здрависването позволява да се оценят измененията на умствените способности на човека в зряла и напреднала възраст.