„12 години в робство“ е с най-много номинации „Независим дух“

| от |

Историческата драма „12 години в робство“ води по номинации със седем на брой за наградите „Независим дух“ – едно от най-големите чествания на независимото кино.
12 Years a Slave (2013)

Лентата ще се бори за отличията в категориите за най-добър филм, режисьор (Стив Маккуин), актьор (Чиуетел Еджиофор), актриса в поддържаща роля (Люпита Нионго), актьор в поддържаща роля (Майкъл Фасбендер), сценарий (Джони Ридли) и операторско майсторство (Шон Бобит).
С шест номинации е черно-бялата комедия „Небраска“ – за най-добър филм, режисьор (Александър Пейн), актьор (Брус Дърн), актриса в поддържаща роля (Джун Скуиб), актьор в поддържаща роля

 (Уил Форте) и сценарий (Боб Нелсън).

Призът за най-добър филм освен „12 години в робство“ и „Небраска“ ще си оспорват почти безмълвната корабокрушенска драма „Всичко е загубено“ на Джей Си Чандър, режисираната от Ноа Баумбах нюйоркска история „Франсис Ха“ и комедията „В съзнанието на Луин Дейвис“ на братя Коен.

Джей Си Чандър е номиниран в категорията за най-добър режисьор заедно със Стив Маккуин за „12 години в робство“ и Александър Пейн за „Небраска“. Останалите претенденти за режисьорската награда са Джеф Никълс за „Мъд“ и Шейн Карут за „Цвят по течението“.

С номинации за най-добър актьор освен Чиуетел Еджиофор за „12 години в робство“ и Брус Дърн за „Небраска“ са още Оскар Айзък за „В съзнанието на Луин Дейвис“, Матю Макконъхи за „Клубът на купувачите от Далас“, Робърт Редфорд за „Всичко е загубено“ и Майкъл Б. Джордан за „Инцидентът на станция „Фрутвейл“.

Жюли Делпи е с две номинации за наградите „Независим дух“ – за най-добра актриса и за сценарий за „Преди полунощ“. В актьорската категория Делпи е номинирана заедно с Кейт Бланшет за „Син жасмин“, Габи Хофман за „Crystal Fairy“, Бри Ларсън за „Кратък срок 12″ и Шейлийн Удли за „The Spectacular Now“.

Въпреки че отличават нискобюджетни продукции извън основното холивудско течение, наградите „Независим дух“ често „сезастъпват“ с „Оскар“-ите. Най-свежият пример са филмите „Наръчник на оптимиста“ и „Артистът“, които в предходните две години обраха основните призове „Независим дух“, след което триумфираха и на церемонията по връчването на най-престижните отличия в света на киното.

Много от тазгодишните претенденти за независимите отличия се  очаква да попаднат и в надпреварата за „Оскар“ заедно с високобюджетни продукции като „Гравитация“ и „Капитан Филипс“.
Наградите „Независим дух“ се присъждат от организацията „Независимо кино“. Те се връчват на оригинални и провокативни нискобюджетни филми. Продукциите могат да участват в надпреварата, ако бюджетът им е под 20 милиона долара със значителна подкрепа от независими източници извън холивудската студийна система. Наградите са смятани за едни от ключовите по пътя към „Оскар“-ите.
Церемонията по връчването на отличията „Независим дух“ ще се  състои на 1 март 2014 г. в Санта Моника, Калифорния – ден преди  най-бляскавото събитие в света на киното – наградите „Оскар“.

 

Всички номинирани

BEST FEATURE
12 Years A Slave
All Is Lost
Frances Ha
Inside Llewyn Davis
Nebraska

BEST DIRECTOR
Shane Carruth, Upstream Color
J.C. Chandor, All Is Lost
Steve McQueen, 12 Years A Slave
Jeff Nichols, Mud
Alexander Payne, Nebraska

BEST FEMALE LEAD
Cate Blanchett, Blue Jasmine
Julie Delpy, Before Midnight
Gaby Hoffmann, Crystal Fairy
Brie Larson, Short Term 12
Shailene Woodley, The Spectacular Now

BEST MALE LEAD
Bruce Dern, Nebraska
Chiwetel Ejiofor, 12 Years A Slave
Oscar Isaac, Inside Llewyn Davis
Michael B Jordan, Fruitvale Station
Matthew McConaughey, Dallas Buyers Club
Robert Redford, All Is Lost

BEST SCREENPLAY
Woody Allen, Blue Jasmine
Julie Delpy, Ethan Hawke & Richard Linklater, Before Midnight
Nicole Holofcener, Enough Said
Scott Neustadter & Michael H. Weber, The Spectacular Now
John Ridley, 12 Years A Slave

BEST SUPPORTING FEMALE
Melonie Diaz, Fruitvale Station
Sally Hawkins, Blue Jasmine
Lupita Nyong’o, 12 Years a Slave
Yolonda Ross, Go For Sisters
June Squibb, Nebraska

BEST SUPPORTING MALE
Michael Fassbender, 12 Years a Slave
Will Forte, Nebraska
James Gandolfini, Enough Said
Jared Leto, Dallas Buyers Club
Keith Stanfield, Short Term 12

BEST FIRST SCREENPLAY
Lake Bell, In A World
Joseph Gordon-Levitt, Don Jon
Bob Nelson, Nebraska
Jill Soloway, Afternoon Delight
Mike Starrbury, The Inevitable Defeat of Mister and Pete

BEST CINEMATOGRAPHY
Sean Bobbitt, 12 Years A Slave
Benoit Debie, Spring Breakers
Bruno Delbonnel, Inside Llewyn Davis
Frank G. Demarco, All Is Lost
Matthias Grunsky, Computer Chess

BEST EDITING
Shane Carruth & David Lowery, Upstream Color
Jem Cohen & Marc Vives, Museum Hours
Frank G. Demarco, All Is Lost
Matthias Grunsky, Computer Chess
Nat Sanders, Short Term 12

BEST DOCUMENTARY 
20 Feet From Stardom, Director/Producer: Morgan Neville, Producers: Gil Friesen & Caitrin Rogers
After Tiller, Directors/Producers: Martha Shane & Lana Wilson
Gideon’s Army, Director/Producer: Dawn Porter, Producer: Julie Goldman
The Act of Killing, Director/Producer: Joshua Oppenheimer, Producers: Joram Ten Brink, Christine Cynn, Anne Köhncke, Signe Byrge Sørensen, Michael Uwemedimo
The Square, Director: Jehane Noujaim, Producer: Karim Amer

BEST INT’L FILM
A Touch of Sin (China)
Blue is the Warmest Color (France)
Gloria (Chile)
The Great Beauty (Italy)
The Hunt (Denmark)

BEST FIRST FEATURE
Blue Caprice, Director/Producer: Alexandre Moors; Producers: Kim Jackson, Brian O’Carroll, Isen Robbins, Will Rowbotham, Ron Simons, Aimee Schoof, Stephen Tedeschi;
Concussion, Director: Stacie Passon, Producer: Rose Troche
Fruitvale Station, Director: Ryan Coogler; Producers: Nina Yang Bongiovi, Forest Whitaker
Una Noche, Director/Producer: Lucy Mulloy, Producers: Sandy Pérez Aguila, Maite Artieda, Daniel Mulloy, Yunior Santiago
Wadjda, Director: Haifaa Al Mansour, Producers: Gerhard Meixner, Roman Paul

JOHN CASSAVETES AWARD (best feature made for under $500,000)
Computer Chess, Writer/Director: Andrew Bujalski, Producers: Houston King & Alex Lipschultz
Crystal Fairy, Writer/Director: Sebastiàn Silva, Producers: Juan de Dios Larraín & Pablo Larraín
Museum Hours, Writer/Director: Jem Cohen, Producers: Paolo Calamita & Gabriele Kranzelbinder
Pit Stop, Writer/Director: Yen Tan, Writer: David Lowery, Producers: Jonathan Duffy, James M. Johnston, Eric Steele, Kelly Williams
This is Martin Bonner, Writer/Director: Chad Hartigan, Producer: Cherie Saulter

17th ANNUAL PIAGET PRODUCERS AWARD 
Toby Halbrooks & James M. Johnston, Jacob Jaffke, Andrea Roa, Frederick Thornton

20th ANNUAL SOMEONE TO WATCH AWARD 
My Sister’s Quinceañera, Director: Aaron Douglas Johnston
Newlyweeds, Director: Shaka King
The Foxy Merkins, Director: Madeline Olnek

19th ANNUAL STELLA ARTOIS TRUER THAN FICTION AWARD 
Kalyanee Mam, A River Changes Course
Jason Osder, Let the Fire Burn
Stephanie Spray & Pacho Velez, Manakamana

ROBERT ALTMAN AWARD
Mud, Director: Jeff Nichols, Casting Director: Francine Maisler, Ensemble Cast: Joe Don Baker, Jacob Lofland, Matthew McConaughey, Ray McKinnon, Sarah Paulson, Michael Shannon, Sam Shepard, Tye Sheridan, Paul Sparks, Bonnie Sturdivant, Reese Witherspoon

 
 

Най-страхотните учителки в киното

| от chronicle.bg |

Смятаме, че заглавието е достатъчно красноречиво. А кога е по-подходящо време да покажем любимите ни учителки от големия екран, от днес – Първият учебен ден?

Помня отлично всяко начало на учебната година и очакването да чуем кой по какво ще ни преподава. Цяло лято имахме надежди да се срещнем с еди-кой-си преподавател, а друг се молехме на всички сили да не пресича пътя ни. Но каквото и да правехме, накрая имахме достатъчно представители и на двете групи.

Всеки е имал любим учител. И най-омразен такъв, който почти винаги се изравнява с първия след напускане на училището. Същото важи и за киното – почти всеки познава някой персонаж от екрана, когото би искал да срещне в реалната класна стая? Кой не би искал например, един час по Трансфигурация с професор Макгонагъл?

От властни и контролиращи даскалки, през вдъхновяващи музиканти по цигулка, пианистки, увлечени по ученика си, разкрепостена, но и сериозна млада преподавателка, до най-добрата (по наше мнение) учителка в киното изобщо, вижте галерията ни горе, в която сме събрали най-добрите учителки на киното. 

 
 

София е дом

| от Антония Антонова |

Когато бях на 20, си мислех, че никога няма да заживея в този голям град, в който можеш да се изгубиш, можеш да изчезнеш или още по-страшното – да бъдеш незабележим.

Всеки 20-годишен човек е забележителен, всеки 20-годишен е огън и блясък, дори да е затворен, умълчан, проклет и тъжен, дори да бъде плах. Особено тогава. Да си на 20 е звезди и вечност само по себе си.

После спрях да пътувам всеки ден за лекции с влака от съседния малък град и се нанесох в празния люлински апартамент с една раница живот на рамо. Баба ми и дядо ми ми подариха пералня, събрах пари за легло.

Гледката от прозореца беше абсурдна, зловеща, постсоциалистическа, кафява, нямаща нищо общо с гледката ми дотогава, с планините ми, с дърветата ми, с живота ми, с любовите ми.

Харесвах я. Исках да викна една приятелка художник да ми я нарисува на стената в хола – всички тези панелни блокове – по-високи и по-ниски. Да гледа през прозореца, да попива цветовете и балконите им, прането, телевизорите, коледните лампички, цветните мушката, семейните скандали, литрите ракия, кучета и котки, всичко и да го налива у дома ми, да го рисува с шарена ръка, за да го прегръщам по-бързо и да го чувствам по-близък този град, в който ще живея.

После забелязах Западен парк – той се вижда като погледнеш надясно от балкона ми – зелен, огромен, страшен, влажен. Днес тичам там и го обичам, както обичам пазара „Димитър Петков” и всички малки улици в центъра на София от март до октомври, както обичам шумните барове в тъмните безистени, в широките подземия на града от ноември до февруари. И всички хора, които срещнах и останаха, и онези, които още не съм срещнала, но ще срещна в градския безкрай.

София е болезнено красива. Красотата – тя невинаги е пищна, нито нагласена, нито винаги зелена, нито винаги чиста или скромна, или някаква конкретна. Тя е красота и без грим, и без филтър, и без ред и с бетон, и с каруци, и с арматура и стъкло, и с лошия злокобен смог, от който искаме да я спасим, да я изтръгнем и да я притиснем към гърдите си, София, с отворени обятия и дробове, с пулсиращи сърца.

Никога не се превърнах в пребиваващ тук човек, който „си се прибира“ всеки уикенд, за да помъкне буркани, макар че само на 35 минути с влака от Централна гара е градчето ми – онова с другите гледки – в което обичам да се завръщам.

Не мисля, че мога да понесе да живея на място, което не обичам и не знам как хората с години прекарват работните си седмици и тревожните си нощи в град, който не ги приютява, който не им е дом.

Домът – той не е даденост. Човек може дълго време да се чувства бездомен у дома си.

Домът не е нито град, нито къща, нито човек, нито семейство. Домът усмихва и приспива като люлка. В него се случват неща, които не се случват другаде. Той пази тайни и сближава сърца. Ухае на храна и винаги нещо му е повредено, винаги нещо трябва да му се ремонтира. Защото домът не е изряден, нито конкретен, но е дом и това ни стига. Даже е много. Достатъчно.

София е дом.

 
 

„Ангелите на чарли“ се завръща с повече от 3 ангела

| от chr.bg |

Предстоящият нов филм „Ангелите на чарли“ може да скъса с традицията и да ни покаже повече от стандартните 3 ангела. Така поне твърди Кристен Стюарт, която заедно с Наоми Скот и Ела Балинска ще бъде момичета на Босли.

Франчайзът за първи път се появява през 1978 година, когато трите полицайки са Кейт Джаксън, Фара Фосет и Жаклин Смит. За мнозина от нас обаче по-познатите ангели са Камерън Диаз, Дрю Баримор и Луси Лиу от филма през 2000 година, който вдъхновява още един през 2003. Има и телевизионен сериал, но той е прекалено неуспешен и спира само след 4 серии.

По думи на Стюарт в новия филм „ще има цяла мрежа от ангели, жени от цялото земно кълбо, които са свързани и си помагат“. Тя обясни и как филмът ще е „по-буден“ и феминистично настроен. Ангелите също така ще разчитат на собствените си бойни умения повече, отколкото на сексапила си.

„Предстоящият филм ще е топъл и смешен, а също земен и добронамерен като наистина показва как жените могат да работят заедно“, добави Кристен.

Можем да сме сигурни, че лентата ще има и комедиен аспект, с режисьор като Елизабет Банкс. Тя работи по „Pitch Perfect 2″, където ни доказа, че има тайминга и усещането за смешката.

 
 

Марша Крос се бори с рак

| от chronicle.bg |

Тази неделя актрисата Марша Крос, позната с участието си в популярния сериал „Отчаяни съпруги“, разкри в пост в Instagram, че се бори с рак.

56-годишната актриса съобщава, че се е подложила на 8-месечно лечение и засега е в добро здраве, но съжалява за загубата на косата си.

Марша, известна най-вече с ролята си на Бри ван де Камп от „Отчаяни съпруги“ получи подкрепата на хиляди свои приятели. След публикуването на първата снимка, трогната от техните реакции, тя написа втори пост: „Справям се добре. Не исках да ви изплаша. Почти осем месеца лечение. Благодаря ви за ЛЮБОВТА. Боже Господи. Разплаквате ме.“  


View this post on Instagram

Love love love Healthy Marcia! Xoxoxo❤️❤️❤️

A post shared by reallymarcia (@reallymarcia) on