Playboy: кориците, които ще запомним

| от chronicle.bg |

Най-популярното мъжко списание е много повече от гланцирани страници, затворени между две корици и голи жени. То е цяла култура, оцеляла и устояла на времето повече от 60 години. Дори само този факт прави въпросната медия изключителна.

Разбира се, сексът продава – това е добре известно на всички. Очевидно и Хю Хефнър го е съзнавал в онзи ден през 1953 г., когато създава първия брой на списанието в кухнята си. Бюджетът е повече от ограничен, но приходите надхвърлят многократно разходите. Още първият брой, с Мерилин Монро на корицата, се продава като топъл хляб. От този момент насетне списанието дава началото на нов вид култура, която е много повече от обикновена еротика. Тя е изкуство, средство за забавление, ориентир по отношение на стандартите за женска красота, документира епохите, но най-вече свръхдоходоносен бизнес.

През 1960 г. списанието достига 1 млн. продадени екземпляра, а през 1970 г. – 7 млн.

Основателят на Playboy, Хю Хефнър почина снощи в дома си, на 91 години. Гледайки снимките му, четейки историята му, можем само да си представяме какъв живот е водил. Какъвто и да е, едно е неоспоримо – този мъж остави траен отпечатък върху медиите, жените, мъжете, културата в световен мащаб. Той дава тласък на сексуалната революция, променя представите на Америка, защитава идеята за толерантност.

Днес поглеждаме назад към последните 64 години и си даваме сметка не само колко са се променили стандартите, но и колко е важна ролята на Playboy по отношение на сексуалната освободеност. Сами можете да се убедите, като разгледате нашата галерия, в която сме събрали най-значимите корици на Playboy.

„И в най-смелите си мечти не съм си представял по-сладък живот.“ Хю Хефнър

 
 
Коментарите са изключени за Playboy: кориците, които ще запомним