Turkish Airlines с тематичен „Троя“ самолет

| от chr.bg |

Авиокомпанията украси един от своите самолети със специален дизайн, след като Министерството на културата и туризма в Турция обяви 2018 за „Годината на Троя“

Turkish Airlines не спира да очарова света със своите иновативни решения, последното от които е да преобрази един от своите самолети със специален тематичен дизайн. Авиокомпанията боядиса своя Airbus A321 в концепцията на „Годината на Троя“, като по този начин цели да допринесе за популяризирането на дестинацията. Процесът на създаване на уникалния дизайн на самолета на Turkish Airlines може да се проследи:

Тематичният дизайн е само част от мащабната кампания за популяризиране на античния град, след като Министерството на културата и туризма в Турция обяви 2018 за „Годината на Троя“ – точно 20 години след като археологическият обект стана част от списъка на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО. Самолетът бе представен в новия хангар на Turkish Technic Inc. от г-н Илкер Айджъ, председател на Управителния съвет и Изпълнителния комитет на Turkish Airlines, и г-н Орхан Тавлъ, областен управител на Чанаккале.

Turkish Airlines_Photo1

„Като национален превозвач, за нас е от изключителна важност да промотираме Турция и нейните ценности. Със своята богата история, Троя, която датира от 3000 г. пр. Хр., е една от уникалните цивилизации на Анадола, която е била обект на още много истории. За нас е чест да допринесем чрез нашия тематично украсен самолет за популяризирането на античния град сред редицата международни дестинации, до които летим. Приканваме световната общност да посети Троя и Турция, в която се намират много епични древни места с богата история“ – каза г-н Илкер Айджъ, председател на Управителния съвет и Изпълнителния комитет на Turkish Airlines, в речта си по време на официалната церемония по представяне на самолета.

„Археологическите разкопки на древна Троя, които са част от списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО от 1998 г. насам, са едни от най-значимите обекти в света. Опазването им ще продължи благодарение на нашите съзнателни усилия и тези на бъдещите поколения. Бих искал да благодаря на Turkish Airlines, които ще допринесат за популяризирането на Троя във всяка световна дестинация, до която лети този самолет с тематичен дизайн“ – отбеляза в речта си областният управител на Чанаккале г-н Орхан Тавлъ.

Разположен в близост до село Тевфикие, в провинция Чанаккале, Троя е един от най-известните древни градове в света. Анадола винаги е играла много важна роля по отношение на търговските и културни връзки с други региони, поради уникалното си географско местоположение на Егейско море и Балканите. Троя, която е била разрушена и възстановена 9 пъти по различни причини, се счита за вдъхновение за редица други археологически обекти както в Европа, така и в района на Егейско море, като със своята 3000 годишна история великолепният град продължава да е обект на разкопки и до днес.

???????????????????????????????

 
 

Съпругът на Маргарет Тачър мразел Пол Маккартни

| от chr.bg |

Новооткрити документи показват, че съпругът на британския премиер Маргарет Тачър, Денис, не гледал с добро око на сър Пол Маккартни и сложил въпросителна срещу името му в списък на поканени гости на „Даунинг стрийт 10 „, предава Асошиейтед прес.

Много ВИП персони по света биха дали мило и драго, за да имат сред гостите си поп величия от калибъра на бившия член на „Бийтълс“ Пол Маккартни. Но не на такова мнение бил съпругът на Желязната лейди, Денис Тачър. През 1988 година му бил представен проектосписък на гостите, които ще бъдат поканени на гала вечеря в резиденцията на премиера. Господин Тачър поставил въпросителна срещу името на сър Пол. В полето той написал, че е „неудачно и смущаващо да бъдат канени хора, които публично са си позволявали да хулят премиера“.

Документите показват, че Денис Тачър сложил въпросителни и срещу имената на любимия водещ на природонаучни предавания Дейвид Атънбъро и на певицата Шърли Беси.

 
 

Аспиринът помага в борбата срещу рака

| от chronicle.bg |

Американски учени от болничното заведение „Northwell Health“ в град Хънтингтън, щата Ню Йорк, установиха, че аспиринът върши работа в посока борбата срещу рака.

Ежедневната употреба на малки дози аспирин понижава риска от развитие на рак на яйчниците. До този извод дошли експертите, след като провели 13 изследвания с участието на над 750хил. жени.

Лекарите питали колко често те употребявали аспирин и нестероидни противовъзпалителни препарати като ибупрофен и напроксен.

Учените установили, че употребата на аспирин в малки количества снижава риска от отключване на рак на яйчниците с цели 10%.

Източник: сп. Medical express

 
 

Как кралят на Англия, Хенри VІІІ, се оказа първият измамен с Фотошоп

| от Радослав Тодоров |

Всички знаем как текат виртуалните запознанства на по-непривлекателно изглеждащите младежи из социалните мрежи. Снимките, които показват на „жертвите“ си, са затъмнени или кропнати и най-вече фотошопнати.

Но ако си мислите, че тази социална тактика се е пръкнала със социалните мрежи в последните десетина години, жестоко се лъжете. По абсолютно същия начин през ХVІ в. е бил изигран и самият крал на Англия!

Когато Хенри VІІІ решава да се жени за четвърти път (а дори ще му предстоят още два), по политически причини изборът пада върху дъщерята на Йоан ІІІ, херцог на Клеве, който също като Хенри е подръжник на Реформацията и Еразъм Ротердамски.

За сключването на замисления съюз най-вероятно краля е бил убеден от канцлера Кромуел. Хенри обаче е твърде придирчив, за което говори и броя на браковете му, докато този на любовниците му пък е направо неизчислим. Така че той иска да е сигурен, че няма да се прекара и решава да се информира за външния вид на бъдещата си съпруга.

Скоростта и качеството на нета през 1539 г. обаче били отчайващи. За да се изпрати еквивалента на един съвременен файл тип .jpg от Германия до Англия е било нужно да изпратиш на кораб биологична единица снабдена с бои и платно, тя да вземе данните от мястото и да бъде върната по същия начин обратно. Като времето за извършването на тази операция е било няколко месеца. В днешно време всички мрънкат ако тегленето на видео или изображение вземе, че се забави с някоя и друга секунда повече, Хенри обаче чака стоически.

2
Картина на Хенри VІІІ от 1537 г.

Въпросната биологична единица, която трябва да пренесе изображението е придворния художник Ханс Холбайн младши. Краля изрично му казва да не пести никакви детайли и да нарисува Ана точно така както тя действително изглежда, без да се притеснява, че някой може да го обвини за качеството на портрета.

Художникът обаче явно е минал и втора консултация при Кромуел впоследствие, който, така да се каже, му е разбърникал настройките. Дали с подкупи или заплахи не е ясно, но успява да го убеди да излъже със своята картина.

Кромуел успява да консултира и пътуващия хроникьор на пратеничеството Едуард Хол, така че и той в хрониката си да опише Ана с възможно най-хвалебствени думи за външния й вид:

„Her hair hanging down, which was fair, yellow and long … she was apparelled after the English fashion, with a French hood, which so set forth her beauty and good visage, that every creature rejoiced to behold her“

Колкото до Холбайн, ето как той изобразява Ана фон Клеве:

1

Жената гледаща от портрета се харесва на Хенри и той се съгласява на брака. Когато обаче в Англия пристига истинската Ана, усмивката бързо угасва от лицето на Хенри.

Достатъчно показателно е че дори първата им брачна нощ така и не била консумирана. Гневното обяснение на Хенри към Кромуел за това е, че „тялото и миришело лошо и имала остри гърди“. В резултат на това няколко месеца по-късно бракът е разтрогнат.

Как точно е изглеждала в действителност Ана фон Клеве, никога няма да узнаем. И слава Богу.

 
 

Парис Джексън се съблече за рекламна кампания на нова линия обувки

| от chronicle.bg |

Осиновената дъщеря на Майкъл Джексън, Парис, е по свой собствен начин провокатор. Тя е открито бисексуална и горда с многото си татуировки.

Естествено, и тя иска да остави свой собствен знак и да не бъде запомнена само като дъщеря на баща си. Може би е на прав път с това, което прави по повод новата рекламна кампания на нова марка обувки.

A post shared by RE/DONE (@shopredone) on

paris-jackson-getty

Getty Images

Брандът се нарича Re/Done, а компанията определено търси определена визия, за да промотира обувките си.

A post shared by RE/DONE (@shopredone) on

Смело крадем още снимки от Instagram акаунта й:

A post shared by RE/DONE (@shopredone) on

парис джаксън
Getty Images