Пътнически самолет със 162 души изчезна над бурни индонезийски води (обзор)

| от |

Няколкочасовото претърсване на индонезийски води не доведе до откриването на самолета на „Еър Ейжа”, изчезнал в неделя със 162 души на борда вероятно в район с гъсти буреносни облаци, силен вятър и гръмотевици, съобщава вестник The Jakarta Post. Издирването на полет 8501 от въздуха е прекратено за през нощта и ще се поднови в понеделник сутринта. Няколко кораба ще продължат да търсят и в тъмната част на денонощието.

Полет 8501 е изчезнал докато е бил на нормална височина, смятана за най-безопасната част от полета.

Преминаването през гръмотевична буря може да се е оказало фактор за съдбата на полет 8501. Самолетите „Еърбъс” за много сложни и могат автоматично да се приспособяват към поривите на вятъра и други метеорологични проблеми. Въпреки това времето и преди е имало роля при въздушни бедствия, като падането в Атлантическия океан на полет 447 на „Еър Франс” през 2009 г.

Друг вариант е износване на метала, причинено от повтарящите се херметизация и разхерметизация, свързани с всяко излитане и приземяване на самолета, което този на „Еър Ейжа” е правил доста. Все пак износване на метала е малко вероятно, защото машината е била само на шест години.

Обзор на събитията от днес. Часовете са в българско време и отразяват часа на предаването на информацията, източник: Агенция Фокус.

05:42 Изгубен е контакт с полет QZ 8501 на Air Asia, изпълняващ полет от Индонезия до Сингапур, предаде BBC.

05:52 ABC News: Преди да изчезне от радарите, полет QZ 8501 е поискал смяна на курса с необичаен маршрут

Полет на малайзийската компания Air Asia от индонезийския град Сурабая до Сингапур е загубил контакт с контролната кула, предаде ABC News.

Представител на транспортното министерство на Индонезия заяви, че самолетът, изпълняващ полет QZ 8501 е загубил контакт с контролната кула в 6.17 часа местно време.

Той добави, че преди да изчезне от радарите, самолетът е поискал смяна на курса с необичаен маршрут.

06:01 AFP: На борда на изчезналия самолет има 161 души

Самолет със 161 души на борда загуби връзка с контролната кула по време на полет от Индонезия до Сингапур, предаде AFP.

Полет на AirAsia от Сурабая до Сингапур е загубил контакт с Джакарта в 7.55 часа местно време”, каза говорител на транспортното министерство. „Еърбъсът” е излетял от международното летище Джуанда в Сурабая в 5.20 часа местно време и е трябвало да пристигне в 08.00 часа (02.30 часа българско време)в Сингапур. В самолета има 155 пътници и шестима членове на екипажа. Сред пътниците са 16 деца и едно бебе.

06:14 Започна операция по издирването на самолет на малайзийската компания AirAsia, изпълняващ полет QZ8501 от индонезийския град Сурабая до Сингапур, със 162-ма дущи на борда, който в събота изгуби контакт с контролната кула, съобщи изданието Times of India.

В съобщение във Фейсбук AirAsia потвърди, че контактът със самолета е изгубен в 07.24 часа местно време.

„В момента за съжаление нямаме повече информация във връзка със статута на пътниците и членовете на борда на самолетите, но ще информираме всички страни своевременно, когато получим повече информация”, се казва в изявлението.

Самолетът е „Еърбъс” A320-200 с регистрационен номер PK-AXC.

Вече са започнати издирвателна и спасителна операции. AirAsia сътрудничи изцяло със спасителните служби.

06:51 Сингапур мобилизира военновъздушните сили и военноморския си флот в търсенето на изчезналия самолет на малайзийската авиокомпания AirAsia, който изчезна по време на полет от Сурабая, Индонезия, до Сингапур, предаде Reuters.

„Два самолета C130 вече са в готовност за тези цели. Оставане в готовност да предоставим подкрепа в търсенето и спасителните усилия”, се казва в изявление на службата по гражданска авиация на Сингапур.

07:21 Транспортното министерство на Индонезия съобщи, че повечето от 155-тимата пътници на борда на изчезналия малайзийски самолет са индонезийски граждани, съобщи изданието The Star.

В списъка на пътниците има и един британски поданик, един малайзиец, един гражданин на Сингапур и трима корейци.

По данни на индонезийската Metro TV, на борда на самолета има 155 пътници, от които 16 деца и едно бебе.

Персоналът на самолета се състои от двама пилоти, четири стюардеси и един самолетен техник.

Самолетът е изгубил контакт с контролната кула 42 минути след излитането си от индонезийския град от Сурабая.

07:31 Президентът на САЩ Барак Обама е информиран за ситуацията с полет QZ 8501 на малайзийската компания Air Asia, който изчезна от радарите, съобщи говорителят на Белия дом Ерик Шулц, цитиран от WPTZ. Той добави, че Белият дом ще продължи да следи ситуацията.

07:38 Малайзийският самолет Airbus A320-200, изпълняващ полет от Сурабая до Сингапур, може да е паднал в близост до индонезийския остров Белитунг, съобщава местното издание Kompas.

Контролната кула е загубила връзка със самолета 42 минути след излитането му между островите Калимантан и Белитунг, когато той е бил на височина от 9700 метра.

На борда на самолета е имало седемчленен екипаж и 155 пътници, сред които 17 деца.

08:08 Малайзийската компания „Еър Ейжа” обяви, че пилотът на самолета, който изчезна по пътя между Индонезия и Сингапур, е поискал разрешение за отклоняване от маршрута заради лошото време, предаде AFP.

„Пилотът е поискал отклоняване заради метеорологичните условия”, заяви компанията в съобщение във „Фейсбук”.

„Контактът със самолета е бил изгубен, докато полетът е бил насочван от Индонезийската служба за въздушен контрол”, заявиха още от малайзийската компания.

08:45 Нискобюджетната авиокомпания „Еър Ейжа”, чийто самолет изчезна над Яванско море, заяви, че на борда е имало 162 души, като само петима от тях не са индонезийци, предаде Fox news.

Компанията посочи, че трима от чужденците са южнокорейци, един е малайзиец, а петият е сингапурец. На борда е имало 138 възрастни, 16 деца и едно бебе. Екипажът се е състоял от двама пилоти и още петима души персонал.

08:53 Капитанът на самолета, който изгуби контакт с индонезийските диспечери по време на полет от Индонезия към Сингапур, е имал 6100 летателни часа. Това обяви установената в Малайзия авиокомпания „Еър Ейжа”, цитирана от Fox news.

В свое изявление компанията уточни, че вторият пилот е имал 2275 летателни часа.

Самолетът е изгубил контакт с Индонезийската служба за въздушен контрол към 7:24 часа сингапурско време – около час преди приземяването си в Сингапур и около 40 минути след излитането си от индонезийския град Сурабая.

09:09 Изчезналият от радарите самолет на нискобюджетната компания „Еър Ейжа” е паднал в морето край остров Белитунг, след като е попаднал в турбулентна зона и се е опитал да измени курса си. Това е заявил началникът на пресслужбата на Индонезийската спасителна служба Суприанди Минггу, цитиран от руската агенция Регнум.

09:30 Службата за въздухоплаване към индонезийското министерство на транспорта не потвърждава информацията за падането на изчезналия самолет на авиокомпания „Еър Ейжа”, предаде РИА Новости.

Генералният директор на управлението за въздушен транспорт към министерството заяви, че засега не иска да потвърждава нищо освен това, че самолетът е изгубил връзка с диспечерите.

По-рано от спасителната служба на Индонезия обявиха, че самолетът е паднал в морето, след като е попаднал в турбулентна зона.

10:18 Изчезналият самолет не е подавал сигнал за бедствие

Самолетът със 162 души на борда, който изчезна от индонезийските радари, не е подавал сигнал за бедствие, съобщава вестник Times of India.

От индонезийското министерство на транспорта съобщиха, че самолетът не е излъчвал сигнал за бедствие. В момента се провежда операция по издирването на самолета, в която участват Индонезия и Сингапур.

Според индонезийските власти пилотът е поискал разрешение за промяна на курса заради лошото време, след което малайзийският самолет е изгубил контакт с авиодиспечерите.

10:30 Самолетът на „Еър Ейжа” е имал гориво за едва 4,5 часа полет

Опасенията, че самолетът на малайзийската компания „Еър Ейжа” е паднал, се засилват с всеки изминал час, тъй като машината е разполагала с гориво за едва 4,5 часа полет, съобщава изданието First Post. За последен път контакт със самолета е бил установен към 6:20 часа местно време (1:20 часа българско време).

Малайзийският премиер Наджиб Разак също изрази опасения, че самолетът е сполетян от „голяма трагедия”.

В момента шест кораба и два хеликоптера са изпратени на мястото, на което самолетът е засечен за последен път.

11:19 Радарите на индонезийската спасителна служба не са засекли сигнал от аварийния радиомаяк на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа”, който вероятно е паднал в Яванско море, предаде РИА Новости, позовавайки се на индонезийската служба.

От службата са заявили, че в случай на външно влияние поставеният в корпуса на самолета радиомаяк трябва да започне да подава сигнал. Институцията е обяснила, че ако върху самолета е имало външно въздействие или пък ако той е паднал във водата, задължително трябва да бъде излъчен сигнал.

По-рано беше съобщено, че Индонезия е изпратила самолет, два хеликоптера и шест кораба за издирването на самолета на мястото на предполагаемата катастрофа край островите Банка и Белитунг, на изток от остров Суматра.

Властите в Малайзия, Сингапур и Австралия са предложили да окажат помощ в провеждането на операциите.

11:29 Близък на един от пътниците на изчезналия малайзийски самолет е получил СМС от непознат номер, в който се казва, че самолетът е извършил аварийно кацане в източната част на остров Белитунг в Яванско море и всички пътници са живи и здрави, предаде РИА Новости, позовавайки се на местни медии.

Индонезийските власти отказват да потвърдят информацията. Министерството на транспорта заяви, че не може нито да потвърди, нито да отрече информацията, и посочи, че се опитва да провери достоверността й.

12:30 Британското външно министерство обяви, че сред пътниците на изчезналия малайзийски самолет има британски гражданин, предаде AFP.

Министерството е уведомено за присъствието на британския гражданин на борда на самолета от индонезийските власти.
По-рано беше съобщено, че само петима пътници на самолета не са индонезийци.

13:32 Още един самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа” е попаднал в опасни условия днес поради технически проблеми. Самолетът, извършващ вътрешен полет AK6242 от Пенанг към Лангкави, е бил принуден да се приземи аварийно, предаде РИА Новости.

Самолетът се е върнал в Пенанг, където е кацнал принудително.

13:47 Малайзийската авиокомпания „Еър Ейжа”, чийто самолет изчезна над Яванско море, обяви нова информация за националността на намиращите се на борда хора, предаде Интерфакс.

Според компанията в самолета са пътували 155 пътници, 149 от които са граждани на Индонезия, трима са от Южна Корея, има и по един от Сингапур, Малайзия и Великобритания.

Екипажът е съставен от индонезийци с изключение на втория пилот, който е френски гражданин.

14:03 Издирването на изчезналия малайзийски самолет ще бъде подновено в понеделник сутринта

Издирването на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа” е преустановено през нощта и ще бъде подновено отново в понеделник сутринта, предаде AFP, позовавайки се на индонезийското министерство на транспорта.

Говорителят на министерството заяви, че издирването на самолета е прекратено поради падналата нощ и лошите метеорологични условия.

Той допълни, че в понеделник сутринта, в 7 часа местно време (2 часа българско време), търсенето ще бъде подновено. Ако времето е добро, операцията може да започне и по-рано.

15:51 Пътническият самолет на авиокомпания „Еър Ейжа”, изчезнал от екраните на радарите, най-вероятно се е разбил. Това каза на пресконференция ръководителят на издирвателно-спасителната служба и вицепрезидент на Индонезия Юсуф Кала, предаде ТАСС.

„Най-вероятно с него е станала авария”, предположи политикът и уточни, че индонезийските власти „все още нямат информация за района на падане на самолета”.

Наземните диспечерски служби са изгубили контакт със самолета „Еърбъс” А320-200 в района на остров Борнео над Яванско море.

 
 

Възпитавайте си децата, за да не ги ошамарят някъде

| от |

Пътуваме за морето и, разбира се, в автобуса има едно чудовище, което просто не спира! С баща чужденец и майка от нашите детето говореше английския език, но понеже е прекалено младо, нямаше особен речник. С майка му седяха заедно, а баща му – на предната седалка. Между другото, баща му имаше вид на човек, който би пътувал и в багажното отделение на автобуса само и само да е далече от потомството. Но това са догадки от моя страна, базирани на изражението на лицето му. Догадки, но все пак доста сериозни.

Вие може би сте запознати с играта, която чужденците играят по време на път – „I spy with my little eye…“. Ако не сте – в адаптиран превод името й означава „Наблюдавам с малкото си око…“, а целта е да кажеш цвета или първата буква на нещо, което виждаш през прозореца, а останалите да познаят какво е то. Детето имаше свое демонично разбиране за тази игра и с високия си детски глас директно казваше какво гледа. Може би не знае цветовете и буквите, да, но той просто провтаряше, че наблюдава с малкото си невъзпитано оче ферма. И така много пъти, безброй пъти. Погледнах през прозореца му – ферми няма, само поле. Но малкото протеже на рогатия, а защо не и човешката инкарнация на самия него, продължава да твърди неверни твърдения! Фейк нюз.

Това капиталистче сигурно вижда потенциала на почвата ни за чуждестранни инвестиции! Ферма може и да няма, но се обазалагам, че всеки в автобуса би му показал шамарената фабрика. Междувременно, от майка му – нищо, да не говорим за баща му. Само по едно вяло „По-тихо де“, когато малкият изпищи или се провикне, без дори да го погледне.

Нека сега поговорим за Алекс. Той изглежда като човек, който един ден ще пипа заспалите пияни момичета на стълбите пред някой бар. Лицето на малкия Алекс е такова, че ако го мернеш, докато пиеш от шише, инстинктивно ще се обърнеш настрани, за да не ти го удари в зъбите. Алекс ще стане човекът, който ви кара да си отворите устата и да си затворите очите. И това е истинското му име, апропо, има милион Алексовци в България, няма да му пазим анонимност.

Та на връщане бе същото, но друго. Алекс е на 4 и пътува с много красивата си баба Катя. Алекс пътува прав върху седалката с гръб към движението, за да може да вентилира липсата на внимание от роднините си върху девойката на задната седалка. Горката девойка, а и жената до нея също. Алекс, дяволът в човешка кожа, не спря да я пита как се казва и да взима „тежки коли“ от през прозореца и да ги хвърля по нея. Баба му, едвам-едвам: „Стига…“ и както и майката на райхсфюрера – първият под фюрера Алекс от преди малко – дори не го поглежда. Може ли бе! Може ли да си толкова безотговорен към собствената си семка! Срам!

* * *

Едно от лошите качества на децата е, че го гледаш цели 10 години, а то е едва на 10 години. 

Никой не харесва невъзпитаните деца, но най-много от всичко – безучастните родители! Децата не са виновни, виновни са родителите и никакво „омръзнало ми е вече“ не ги извинява. Правете им забележка, говорете с тях, обяснете им като на голям човек, ако трябва 100 пъти, че на публично място трябва да се държат възпитано, да не шумят, да не досаждат на другите и прочие. Това ще им отвори безброй врати в бъдеще, защото всички ще ги харесват и ще ги смятат за умни! Единствените ви две задължения като родител са да гледате детето да не умре и да го възпитате добре. Това е! Това се иска от вас и от всеки един от нас!

 
 

Министърка отиде да ражда с колело

| от chr.bg |

Новозеландската министърка по въпросите на жените Джули Ан Джентър от партията на зелените демонстрира до края на бременността си ангажираност към устойчивото развитие, като предпочете да отиде с велосипед до болницата, в която ще роди, съобщи АФП.

Разстоянието от дома й в Окланд до болницата е 1 км.

„Партньорът ми и аз въртяхме педалите, защото нямаше достатъчно място в автомобила“ – пошегува се Джули Ан Джентър в социалните мрежи, където качи своя снимка на велосипеда. – Това ми осигури също много добро настроение“.

Джули Ан Джентър уточни, че бременността й продължава вече 42 седмици и е отишла в болница вчера за изкуствено предизвикване на раждането.

Говорител на партията на зелените каза днес, че г-жа Джентър още не е родила.

Новозеландското лявоцентристко правителство полага много усилия за налагане на екологичен транспорт.

 
 

„Игълс“ детронира Краля на попa Майкъл Джексън

| от |

Американската рок група „Игълс“ детронира Краля на поп музиката Майкъл Джексън от музикалния Олимп, като оглави класацията на най-продаваните албуми в САЩ за всички времена, предадоха световните агенции.

Тавата на „Игълс“ The Greatest Hits 1971-1975″ от излизането си през 1976 г. се е разпродала в тираж от 38 милиона копия. Този показател включва и броя на прослушвания от стрийминг платформите в интернет.

Това означава, че албумът е станал платинен цели 38 пъти!

Досега лидер в класацията беше албумът на Майкъл Джексън „Трилър“. Той е бил удостояван с платинен статут 33 пъти и сега слиза на второ място в класацията на Американската звукозаписна асоциация. На трета позиция отново попада тава на „Игълс“ – „Hotel Calfornia“ от 1977 година, с платинен статус 26 пъти.

 
 

Азия Ардженто е платила на мъж, който я обвинява в сексуално посегателство

| от chr.bg |

Италианската актриса Азия Ардженто, която е една от водещите фигури в движението Аз също и която бе сред първите обвинили продуцента Харви Уайнстийн в изнасилване, е платила значителна сума на мъж, който твърдял, че тя го е нападнала, предаде Франс прес, като се позова на в. „Ню Йорк таймс“.

Става дума за платени 380 000 долара. Те били преведени на Джими Бенет, американски актьор и музикант. Той твърдял, че Ардженто извършила над него сексуална агресия в хотелска стая в Калифорния през 2013 г., пише нюйоркското издание, което се позовава на документи, които е получило от неидентифициран източник. В тях адвокатите на Бенет описват срещата му с Ардженто в хотелската стая като „сексуална агресия“, която е травматизирала младия мъж и е застрашила психическото му здраве. По онова време Бенет бил на 17 години и 2 месеца, а Ардженто била на 37 години. В щата Калифорния трябва да си навършил 18 години, за да се смята, че си дал съгласие за сексуална връзка.

Бенет имал намерение да съди Ардженто за изплащане на обезщетение от 3,5 милиона долара. Накрая се стигнало до споразумение за изплащането на 380 000 долара.

Засега Азия Ардженто и адвокатите й не са коментирали информацията.