Пътнически самолет със 162 души изчезна над бурни индонезийски води (обзор)

| от |

Няколкочасовото претърсване на индонезийски води не доведе до откриването на самолета на „Еър Ейжа”, изчезнал в неделя със 162 души на борда вероятно в район с гъсти буреносни облаци, силен вятър и гръмотевици, съобщава вестник The Jakarta Post. Издирването на полет 8501 от въздуха е прекратено за през нощта и ще се поднови в понеделник сутринта. Няколко кораба ще продължат да търсят и в тъмната част на денонощието.

Полет 8501 е изчезнал докато е бил на нормална височина, смятана за най-безопасната част от полета.

Преминаването през гръмотевична буря може да се е оказало фактор за съдбата на полет 8501. Самолетите „Еърбъс” за много сложни и могат автоматично да се приспособяват към поривите на вятъра и други метеорологични проблеми. Въпреки това времето и преди е имало роля при въздушни бедствия, като падането в Атлантическия океан на полет 447 на „Еър Франс” през 2009 г.

Друг вариант е износване на метала, причинено от повтарящите се херметизация и разхерметизация, свързани с всяко излитане и приземяване на самолета, което този на „Еър Ейжа” е правил доста. Все пак износване на метала е малко вероятно, защото машината е била само на шест години.

Обзор на събитията от днес. Часовете са в българско време и отразяват часа на предаването на информацията, източник: Агенция Фокус.

05:42 Изгубен е контакт с полет QZ 8501 на Air Asia, изпълняващ полет от Индонезия до Сингапур, предаде BBC.

05:52 ABC News: Преди да изчезне от радарите, полет QZ 8501 е поискал смяна на курса с необичаен маршрут

Полет на малайзийската компания Air Asia от индонезийския град Сурабая до Сингапур е загубил контакт с контролната кула, предаде ABC News.

Представител на транспортното министерство на Индонезия заяви, че самолетът, изпълняващ полет QZ 8501 е загубил контакт с контролната кула в 6.17 часа местно време.

Той добави, че преди да изчезне от радарите, самолетът е поискал смяна на курса с необичаен маршрут.

06:01 AFP: На борда на изчезналия самолет има 161 души

Самолет със 161 души на борда загуби връзка с контролната кула по време на полет от Индонезия до Сингапур, предаде AFP.

Полет на AirAsia от Сурабая до Сингапур е загубил контакт с Джакарта в 7.55 часа местно време”, каза говорител на транспортното министерство. „Еърбъсът” е излетял от международното летище Джуанда в Сурабая в 5.20 часа местно време и е трябвало да пристигне в 08.00 часа (02.30 часа българско време)в Сингапур. В самолета има 155 пътници и шестима членове на екипажа. Сред пътниците са 16 деца и едно бебе.

06:14 Започна операция по издирването на самолет на малайзийската компания AirAsia, изпълняващ полет QZ8501 от индонезийския град Сурабая до Сингапур, със 162-ма дущи на борда, който в събота изгуби контакт с контролната кула, съобщи изданието Times of India.

В съобщение във Фейсбук AirAsia потвърди, че контактът със самолета е изгубен в 07.24 часа местно време.

„В момента за съжаление нямаме повече информация във връзка със статута на пътниците и членовете на борда на самолетите, но ще информираме всички страни своевременно, когато получим повече информация”, се казва в изявлението.

Самолетът е „Еърбъс” A320-200 с регистрационен номер PK-AXC.

Вече са започнати издирвателна и спасителна операции. AirAsia сътрудничи изцяло със спасителните служби.

06:51 Сингапур мобилизира военновъздушните сили и военноморския си флот в търсенето на изчезналия самолет на малайзийската авиокомпания AirAsia, който изчезна по време на полет от Сурабая, Индонезия, до Сингапур, предаде Reuters.

„Два самолета C130 вече са в готовност за тези цели. Оставане в готовност да предоставим подкрепа в търсенето и спасителните усилия”, се казва в изявление на службата по гражданска авиация на Сингапур.

07:21 Транспортното министерство на Индонезия съобщи, че повечето от 155-тимата пътници на борда на изчезналия малайзийски самолет са индонезийски граждани, съобщи изданието The Star.

В списъка на пътниците има и един британски поданик, един малайзиец, един гражданин на Сингапур и трима корейци.

По данни на индонезийската Metro TV, на борда на самолета има 155 пътници, от които 16 деца и едно бебе.

Персоналът на самолета се състои от двама пилоти, четири стюардеси и един самолетен техник.

Самолетът е изгубил контакт с контролната кула 42 минути след излитането си от индонезийския град от Сурабая.

07:31 Президентът на САЩ Барак Обама е информиран за ситуацията с полет QZ 8501 на малайзийската компания Air Asia, който изчезна от радарите, съобщи говорителят на Белия дом Ерик Шулц, цитиран от WPTZ. Той добави, че Белият дом ще продължи да следи ситуацията.

07:38 Малайзийският самолет Airbus A320-200, изпълняващ полет от Сурабая до Сингапур, може да е паднал в близост до индонезийския остров Белитунг, съобщава местното издание Kompas.

Контролната кула е загубила връзка със самолета 42 минути след излитането му между островите Калимантан и Белитунг, когато той е бил на височина от 9700 метра.

На борда на самолета е имало седемчленен екипаж и 155 пътници, сред които 17 деца.

08:08 Малайзийската компания „Еър Ейжа” обяви, че пилотът на самолета, който изчезна по пътя между Индонезия и Сингапур, е поискал разрешение за отклоняване от маршрута заради лошото време, предаде AFP.

„Пилотът е поискал отклоняване заради метеорологичните условия”, заяви компанията в съобщение във „Фейсбук”.

„Контактът със самолета е бил изгубен, докато полетът е бил насочван от Индонезийската служба за въздушен контрол”, заявиха още от малайзийската компания.

08:45 Нискобюджетната авиокомпания „Еър Ейжа”, чийто самолет изчезна над Яванско море, заяви, че на борда е имало 162 души, като само петима от тях не са индонезийци, предаде Fox news.

Компанията посочи, че трима от чужденците са южнокорейци, един е малайзиец, а петият е сингапурец. На борда е имало 138 възрастни, 16 деца и едно бебе. Екипажът се е състоял от двама пилоти и още петима души персонал.

08:53 Капитанът на самолета, който изгуби контакт с индонезийските диспечери по време на полет от Индонезия към Сингапур, е имал 6100 летателни часа. Това обяви установената в Малайзия авиокомпания „Еър Ейжа”, цитирана от Fox news.

В свое изявление компанията уточни, че вторият пилот е имал 2275 летателни часа.

Самолетът е изгубил контакт с Индонезийската служба за въздушен контрол към 7:24 часа сингапурско време – около час преди приземяването си в Сингапур и около 40 минути след излитането си от индонезийския град Сурабая.

09:09 Изчезналият от радарите самолет на нискобюджетната компания „Еър Ейжа” е паднал в морето край остров Белитунг, след като е попаднал в турбулентна зона и се е опитал да измени курса си. Това е заявил началникът на пресслужбата на Индонезийската спасителна служба Суприанди Минггу, цитиран от руската агенция Регнум.

09:30 Службата за въздухоплаване към индонезийското министерство на транспорта не потвърждава информацията за падането на изчезналия самолет на авиокомпания „Еър Ейжа”, предаде РИА Новости.

Генералният директор на управлението за въздушен транспорт към министерството заяви, че засега не иска да потвърждава нищо освен това, че самолетът е изгубил връзка с диспечерите.

По-рано от спасителната служба на Индонезия обявиха, че самолетът е паднал в морето, след като е попаднал в турбулентна зона.

10:18 Изчезналият самолет не е подавал сигнал за бедствие

Самолетът със 162 души на борда, който изчезна от индонезийските радари, не е подавал сигнал за бедствие, съобщава вестник Times of India.

От индонезийското министерство на транспорта съобщиха, че самолетът не е излъчвал сигнал за бедствие. В момента се провежда операция по издирването на самолета, в която участват Индонезия и Сингапур.

Според индонезийските власти пилотът е поискал разрешение за промяна на курса заради лошото време, след което малайзийският самолет е изгубил контакт с авиодиспечерите.

10:30 Самолетът на „Еър Ейжа” е имал гориво за едва 4,5 часа полет

Опасенията, че самолетът на малайзийската компания „Еър Ейжа” е паднал, се засилват с всеки изминал час, тъй като машината е разполагала с гориво за едва 4,5 часа полет, съобщава изданието First Post. За последен път контакт със самолета е бил установен към 6:20 часа местно време (1:20 часа българско време).

Малайзийският премиер Наджиб Разак също изрази опасения, че самолетът е сполетян от „голяма трагедия”.

В момента шест кораба и два хеликоптера са изпратени на мястото, на което самолетът е засечен за последен път.

11:19 Радарите на индонезийската спасителна служба не са засекли сигнал от аварийния радиомаяк на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа”, който вероятно е паднал в Яванско море, предаде РИА Новости, позовавайки се на индонезийската служба.

От службата са заявили, че в случай на външно влияние поставеният в корпуса на самолета радиомаяк трябва да започне да подава сигнал. Институцията е обяснила, че ако върху самолета е имало външно въздействие или пък ако той е паднал във водата, задължително трябва да бъде излъчен сигнал.

По-рано беше съобщено, че Индонезия е изпратила самолет, два хеликоптера и шест кораба за издирването на самолета на мястото на предполагаемата катастрофа край островите Банка и Белитунг, на изток от остров Суматра.

Властите в Малайзия, Сингапур и Австралия са предложили да окажат помощ в провеждането на операциите.

11:29 Близък на един от пътниците на изчезналия малайзийски самолет е получил СМС от непознат номер, в който се казва, че самолетът е извършил аварийно кацане в източната част на остров Белитунг в Яванско море и всички пътници са живи и здрави, предаде РИА Новости, позовавайки се на местни медии.

Индонезийските власти отказват да потвърдят информацията. Министерството на транспорта заяви, че не може нито да потвърди, нито да отрече информацията, и посочи, че се опитва да провери достоверността й.

12:30 Британското външно министерство обяви, че сред пътниците на изчезналия малайзийски самолет има британски гражданин, предаде AFP.

Министерството е уведомено за присъствието на британския гражданин на борда на самолета от индонезийските власти.
По-рано беше съобщено, че само петима пътници на самолета не са индонезийци.

13:32 Още един самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа” е попаднал в опасни условия днес поради технически проблеми. Самолетът, извършващ вътрешен полет AK6242 от Пенанг към Лангкави, е бил принуден да се приземи аварийно, предаде РИА Новости.

Самолетът се е върнал в Пенанг, където е кацнал принудително.

13:47 Малайзийската авиокомпания „Еър Ейжа”, чийто самолет изчезна над Яванско море, обяви нова информация за националността на намиращите се на борда хора, предаде Интерфакс.

Според компанията в самолета са пътували 155 пътници, 149 от които са граждани на Индонезия, трима са от Южна Корея, има и по един от Сингапур, Малайзия и Великобритания.

Екипажът е съставен от индонезийци с изключение на втория пилот, който е френски гражданин.

14:03 Издирването на изчезналия малайзийски самолет ще бъде подновено в понеделник сутринта

Издирването на изчезналия самолет на малайзийската компания „Еър Ейжа” е преустановено през нощта и ще бъде подновено отново в понеделник сутринта, предаде AFP, позовавайки се на индонезийското министерство на транспорта.

Говорителят на министерството заяви, че издирването на самолета е прекратено поради падналата нощ и лошите метеорологични условия.

Той допълни, че в понеделник сутринта, в 7 часа местно време (2 часа българско време), търсенето ще бъде подновено. Ако времето е добро, операцията може да започне и по-рано.

15:51 Пътническият самолет на авиокомпания „Еър Ейжа”, изчезнал от екраните на радарите, най-вероятно се е разбил. Това каза на пресконференция ръководителят на издирвателно-спасителната служба и вицепрезидент на Индонезия Юсуф Кала, предаде ТАСС.

„Най-вероятно с него е станала авария”, предположи политикът и уточни, че индонезийските власти „все още нямат информация за района на падане на самолета”.

Наземните диспечерски служби са изгубили контакт със самолета „Еърбъс” А320-200 в района на остров Борнео над Яванско море.

 
 

От Джейн Ръсел до Марго Роби: жените и банските през годините

| от chronicle.bg |

 

Модата в банските костюми претърпява толкова революции, колкото всеки останал аспект в модата. От времето, когато жените ходели по плажа само за разходка или чай, до наши дни, културата се е променила повече от впечатляващо.

Споменаваме този очевиден факт, защото когато погледнем как се е променил външния вид на плажуващата жена през години, пак не можем да повярваме, че преди един век  жените са ходели на плаж така:

maryal-knox-SL7

Всяко десетилетие има своя белег върху плажното облекло и то се вижда най-добре през фотоапаратите на големите фотографи, в които застават любимите актриси от миналите епохи.

В края на ХIХ век за жените на плажа е важал стриктен дрескод – рокля до коленете, която покрива тялото, обикновено черна, ограничаваща влизането в морето до потапяне на краката до коленете. След Първата световна война се появява първият цял бански костюм, наричан понякога майо, който обаче се свива след намокряне. След него идва революцията на бикините носени от Бриджит Бардо през 60-те, а после Кристи Бринкли през 70-те.

В някои случаи плажното облекло е много точен лакмус за етапа на културно развитие. В много случаи типичният бански костюм може да бъде белег на епохата. От първите дни, до момичетата на Бонд през Елизабет Тейлър и компания, днес ви показваме някои от култовите бански костюми на минали епохи. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Дейвид Линч и вдъхновението за онзи смразяващ кадър в „Туин Пийкс: Завръщането“

| от chronicle.bg |

Феновете на Дейвид Линч знаят, че той не обича да обяснява намеренията си зад режисьорските си решения. Една сцена обаче от „Туин Пийкс: Завръщането“ е прекалено добра, за да устоят зрителите да не искат повече подробности директно от създателя на поредицата. Става въпрос за финалната сцена на епизода „Part 8″ от „Туин Пийкс: Завръщането“ – онази, в която младото момиче отвори устата си, а в нея влезе създанието кръстоска между жаба и муха. Дейвид Линч вдига завесата над този момент от кариерата си (и на редица други) в новата си книга, „Room to Dream“.

В откъс от книгата, публикуван от The New York Times, Личн разказва откъде е дошла идеята за този кадър и създанието в него. 

Всичко се случва, докато Линч е на ваканция из Европа. Той бил на борда на „Ориент Експрес“, пътувайки от Атина до Париж. На гарата в Югославия,  по време на почивката, Линч забелязва множество туристи как се втурват в една посока. „Всички отиваха към тези шарени шатри, където се продават оцветени напитки (които всъщност са просто вода със захар). Когато слязох от влака, стъпих в този мек прах, дълбок около 30 сантиметра, пълен с огромни насекоми, приличащи на жаби, които скачаха, летяха, излитаха и се връщаха обратно. От там ми дойде идеята за жабата-буболечка – тези неща просто попадат в света на „Туин Пийкс“.

Случката се развива прекалено рано, за да знае Линч, че огромните летящи насекоми ще свършат във финала на „Туин Пийкс“, но обяснява, че образът е изскочил в главата му, докато е пишел сценария на „Part 8″. Режисьорът завършва разказа си с кратък анекдот и не дава повече подробности зад една от най-абстрактните му сцени във филмите му.

„Всеки има свои теории за шоуто, което е прекрасно, и няма значение дали аз ще обяснявам моята теория.“ пише Линч в книгата. „Нещата имат своя собствена хармония и ако ти си верен на идеята, тогава хармонията ще си проличи, дори образът да е абстрактен. Можеш да го гледаш отново след 10 години и да го видиш в тотално различен начин, а може да видиш още нещо – но онзи потенциал ще бъде там, ако си бил верен на първоначалната идея.“

Припомняме си сцената:

 
 

Великолепните тоалети на Наградите за кино и телевизия на MTV

| от |

Красивите и известните се събраха в Санта Моника, Калифорния, по повод Наградите за кино и телевизия на MTV.

Когато се раздават награди, всичко е много весело. Характера на церемонията позволяваше звездите да са по-артистични и свободни в облеклата си. Това доведе до бални рокли и кожа, и дори анцузи.

В галерията ни днес събрахме най-впечатляващите тоалети от червения килим. Вижте ги!

Също така – вие как бихте се облекли за подобно събитие?

 
 

„Spice Girls“ отменят дългоочакваното си турне

| от chr.bg |

Обещаното турне на „Спайс гърлс“, което щеше да донесе на певиците по 30 милиона британски лири, няма да се състои, съобщи Контактюмзик.

Очакваше се момичешката група да се събере отново за няколко проекта, сред които и световно турне. Макар и Виктория Бекъм да казваше, че няма да участва в турне, останалите – Мел Би, Мел Си, Ема Бънтън и Гери Хорнър, се надяваха, че мениджърът Саймън Фулър ще я убеди.

„Те имаха оферта за 150 милиона британски лири, с концерт на стадиона Уембли. При тези условия дори Мел Си, която преди това проявяваше неохота, подписа“ – каза неназован източник пред в. „Сън от сънди“.

Преди месец Мел Би обяви, че всички са подписали договори за завръщането си. Плановете обаче бързо се объркаха. Сега спайските са с усещането, че мениджърът им ги е използвал, за да се заговори отново за него.

Предишното турне на група „Спайс гърлс“ беше през 2007 г. – 2008 г. Те не са пели заедно от церемонията за закриване на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г.