shareit

Най-честите оплаквания на авиопътниците

| от chronicle.bg |

22 на 100 от всички пътници, използвали самолет, са имали някакъв проблем при пътуване в последните 12 месеца. Най-често става дума за отлагане на полет, загубен или повреден багаж, както и изцяло отменен полет. Това показват данните от доклад на Европейските потребителски центрове в ЕС, Исландия и Норвегия.

Според него през 2014 г. оплакванията, свързани с въздушния превоз, подадени във всички Европейски потребителски центрове, са били 6852. От тях 777 са жалбите, свързани със загубен или повреден багаж. Още около 5500 пътника са се интересували какви са им правата заради неудобство, което са изпитали при полет.

За първите 6 месеца на 2015 г. оплакванията за проблеми при пътуване по въздуха са подали 3450 души. От тях една десета (396) са имали проблеми с багажа си.

През 2014 г. най-често оплакванията са идвали от потребители, живеещи в Италия, Белгия, Полша, Испания и Франция. Жалбите от българи, пътуващи със самолети се нареждат на 15-о място сред 30 държави.

През първите 6 месеца на тази година най-много от жалбите са идвали от потребители, които живеят в Австрия, Италия, Полша, Франция, Великобритания и Белгия. България се нарежда на 17-а позиция.

Най-малко оплаквания от пътници със самолети има в Словакия, Исландия и Хърватия.

Жалбите са най-вече срещу авиокомпании, базирани в Германия, Ирландия, Испания, Франция и Великобритания.

46% от оплакванията са получили своето разрешение, а около една четвърт са пренасочени към други органи, показва още докладът.

От началото на годината до 18 декември 2015 г. в Европейския потребителски център са получени общо 990 жалби и запитвания. За сравнение за същия период на миналата година те са били 897. Ръстът ЕПЦ отдава на факта, че все повече хора знаят къде да потърсят помощ и съвет при проблеми с търговци, регистрирани в друга държава от ЕС, Исландия или Норвегия.

Статистиката ни показва, че 41% от жалбите, свързани с въздушен превоз, завършват със споразумение с авиокомпаниите, при 40% няма споразумение, а останалите 9% – препращаме към друг орган като помирителна комисия, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” или съда. По правило авиокомпаниите по цял свят трудно се съгласяват да изплащат обезщетение.

От 2016 г. Европейският потребителски център ще провежда инициативата си „гише на пътника” всеки месец по един ден.

 
 
Коментарите са изключени