shareit

Изпълнителните директори на Emirates и IAG поставиха под въпрос бъдещето на алиансите

| от CHR Aero |

Изпълнителният директор на IAG, компанията-майка на British Airways, и президентът на Emirates поставиха под въпрос стойността на алиансите от авиокомпании и съществуването им в следващите 10 години.

Уили Уолш, изпълнителният директор на IAG, заяви, че съюзи като Oneworld и Star Alliance са повишили стойността на бизнеса в миналото, но вече не се вижда търговска полза за компаниите, принадлежащи към даден съюз.

Говорейки по време на World Travel Market в Лондон, Уолш каза: „Мисля, че отношенията са се се променили и на лице са повече сделки, като например съвместни предприятия. Ако се върнем към времето ми в Aer Lingus, аз всъщност не ги оттеглих от Oneworld, но подготвих основите за това.“

„Това, което трябва да се признае, е, че има цена за това да си член и за малка авиокомпания, тази цена може да бъде по-голяма от приходите й и от търговската полза от това да бъде в съюза.“

Той допълни: „Съюзите добавят стойност днес, но се съмнявам, че това ще бъде така и за в бъдеще. Имаше нужда от тяхното съществуване и все още има роля за тях, но аз бих поставил под въпрос дали ще съществуват след 10 години.“

Тим Кларк от Emirates се съгласи с Уолш и заяви, че същността на алиансите е била подложена на изпитание в последните няколко години. „Идеята вече е поостаряла и в момента се движим към ерата на B2C, където технологията управялва почти всичко. Дали ще оцелеят алиансите? Биха могли да оцелеят, но трябва да се променят.“

Уолш използва сесията на WTM да предупреди за това, че разходите за разширяване на Heathrow могат да се прехвърлят върху авиокомпаниите.

„Дните, в които летищата изграждаха скъпи, неефективни инфраструктури и прехвъляха разходите върху авиокомпаниите и нашите клиенти, са свършени. Няма да толерираме това повече, бяхме абсолютно ясни по този въпрос.“

„Мисля, че в икономически аспект, разширяването на Heathrow е много силно, но няма начин някой на този свят да оправдае похарчването на £17.6 милиарда, които бяха определени спрямо начина, по който ще бъдат похарчени. Няма начин!“

Той добави: „Ние няма да плащаме за неефективното разширение на летището“, казвайки, че Терминал 5, който отвори през 2008, е „фантастичен, но доста скъп“.

 
 
Коментарите са изключени