Границите на ЕС: по-къси и по-екологични полети в Европа

| от |

Центърът за въздушен трафик в Престуик, западна Шотландия, е разположен в периферията на Европа, но се оказва на преден план в революционни промени, които протичат във въздушното пространство на ЕС. Благодарение на обединяването на управлението на самолетния трафик полетите над Европа ще станат по-къси, по-екологични и по-евтини.

20140403PHT41952_original

Престуик осъществява контрол над полетите над източната половина на северния Атлантически океан – от Азорските острови до границата с Исландия. На екрани в тихи зали служителите следят движението на около един милион полета годишно. В натоварени летни дни броят на полетите достига 3 500 дневно, като количеството им вероятно ще се увеличи съществено през идните години.

За да посрещне очаквания ръст, ЕС стартира инициативата „Единно европейско небе“, която цели да организира по-ефективно използването на въздушното пространство. Досега то е било разделено между страните-членки, като според оценки това носи допълнителни разходи от 4 млрд. евро годишно, довело е до забавяне на полети с общо 19,4 млн. минути през 2012 г., а средният полет е с 49 км по-дълъг от нужното.

Ако самолетите имат възможност да летят по по-преки маршрути, те ще спестят гориво и разходи, което в крайна сметка би довело до намаляване на цената на билетите.

Инициативата получава одобрението на хората в центъра в Престуик. „Ние напълно подкрепяме опитите на „Единно европейско небе“ да донесе ползи за клиентите, да намали разходите, да увеличи сигурността и капацитета“, заявява Алистер Мюър, оперативен директор.

Либерализацията на авиационния пазар в ЕС вече изигра положителна роля, като намали цените на полетите и даде възможност на повече хора да пътуват. Това доведе до ръст в туризма и търговията. Хората в Престуик осъзнават връзката си с останалата част на Европа. „Ние се чувстваме силно свързани“, посочва Бил Макинтош, председател на местния съвет. „Ние насърчаваме предприятията в региона да изнасят. Имаме късмет, че летище Престуик се намира на нашия праг. Европа е ежедневно в съзнанието ни и ние търсим начини да развиваме връзките“.

Подкрепата на ЕС за авиационния бизнес е съчетана с регламентиране на правата на пътниците. Когато нещата се объркат при полета Ви – независимо дали става въпрос за сериозно закъснение или за загубен багаж, Вие имате ясно определени права, които Ви гарантират получаването на компенсации или на алтернативни услуги.

А когато трафикът се сблъска с извънредни кризи като избухването на вулкана в Исландия през 2010 г., европейският орган за следене на въздушния трафик Евроконтрол координира сигурността на полетите и помага за осведомеността на пътуващите.

 
 

“Затегни колана си“, идва ред на Тестино, Уебър и модния свят

| от chronicle.bg |

Холивуд вече никога няма да бъде същият. Никой не знае какъв точно ще е, но е сигурно, че няма да е същият. Сега е ред и на модата, за която отдавна се знае, че се намира на противоположния на пуританизма полюс.

След обвиненията към фотографа Тери Ричардсън в сексуален тормоз от редица манекенки, дойде ред на едни от най-ярките имена в модната фотография – фотографите Брус Уебър и Марио Тестино. Редица обвинения излязоха срещу двамата в статия от последните дни, публикувана в New York Times. Уебър отрече твърденията, а адвокатите на Тестино отвръщат, че тези, които отправят обвиненията „не могат да бъдат възприемани като обективни източници“. В изявление на адвокатите на Уебър до американската медия се казва, че той е „шокиран и натъжен от отправените обвинения, направени срещу мен, които напълно отричам.“

Тестино, който в кариерата си е работил с Мадона, Кейт Мос, Мишел Обама и британското кралско семейство, е обвинен от 13 свои бивши асистенти и модели за това, че се опитал да се възползва от тях сексуално. Обвиненията са за действия, извършени през 90-те години и включват опипване и мастурбация. Един от моделите, работили с Тестино в кампанията на Calvin Klein, Раян Лок, описва фотографа като „сексуален хищник“. След като става ясно, че ще работи с него, колеги го предупреждават да „затегне колана си“.

Michael Kors Collection Spring 2018 Runway Show - Front Row
Марио Тестино; снимка: Getty Images

Един от бившите асистенти на Тестино, Хюго Тилман, разказва как фотографът легнал върху него в опит да се възползва, но бил спрян от брат си, който влязъл в стаята. Според Роман Барет, друг бивш асистент, сексуалното насилие е било „постоянна практика“. Последният признава също, че е бил каран да гледа как фотографът мастурбира пред него.

През 2014 година Марио Тестино беше удостоен с Орден на Британската империя за заслугите си в областта на фотографията и благотворителността. Съвременният Сесил Бийтън на кралското семейство е фотографирал Даяна и принц Уилям и Кейт Мидълтън по случай годежа им и раждането на принцеса Шарлот. Работил е за брандове като Burrberry, и Micheal Kors, а февруарската корица на Vogue на Серина Уилямс с бебето й е негово творение.

Брус Уебър е обвинен от 15 бивши и настоящи модели за неприемливо сексуално поведение по време на снимки и склоняване към нежелани действия. Той е фотографът създал едни от най-успешните кампании на брандове като Calvin Klein, Abercrombie & Fitch и Ralph Lauren.

The Fashion Awards 2016 - Winners Room
Брус Уебър; снимка: Getty Images

Моделите описват как са протичали въпросните сесии. И при двамата процедурата е била сходна. По данни на фотографа е трябвало да извършват упражнения за дишане, които включват докосване там „където усетиш енергията“. Това се правело с цел да се достигне степента на напрежение, нужна на фотографа, за съответната кампания (която в някои случаи е била за промотиране на бельо). Понякога Уебър и Тестино са насочвали ръката на модела, а вторият е вкарвал пръст в устата му или го е хващал за слабините.

Изборите пред моделите са били два. Или се съгласяват да участват в тази система, или си търсят друг занаят. Това е бил съветът на модните агенции.

Vogue реагираха почти светкавично. Ана Уинтур, главен редактор на списанието и творчески директор на медийната група от която „модната Библия“ е част, Condé Nast (GQ, Vanity Fair, Glamour), публикува изявление, в което съобщава, че компанията прекратява работните си отношения с двамата фотографи за неопределен период от време. В публикувания текст се съобщава също така за нови мерки, които Condé Nast въвежда в работния процес, засягащ фотографите и моделите. Компанията вече няма да наема модели на възраст под 18 години. Забранява се внасянето на алкохол на снимачните площадки. Всяка сесия, която включва голота, оскъдно облекло, бельо, бански костюми, симулиране на наркотична дейност, алкохол и провокативни пози, трябва да бъде предварително одобрена от модела. Фотографи вече няма да имат право да използват снимачната площадка на Condé Nast за сесии, които не са поръчани от компанията.

ана уинтур, мода
Ана Уинтур; снимка: Getty Images

„И двамата са мои лични приятели, които са дали своя неоспорим принос към Vogue и много други заглавия от Condé Nast през годините, и които отхвърлиха обвиненията. Вярвам в силата на разкаянието и прошката, но също така приемам тези обвинения сериозно и затова ние, от Condé Nast , взехме решение да спрем професионалните си отношения с двамата фотографи за в бъдеще.“ пише Ана Уинтур

 
 

Джейн Фонда няма да се даде на някакъв „малък рак“

| от chronicle.bg |

Вчера Джейн Фонда отново ни напомни защо я обичаме и се възхищаваме не само на вида й, но и на силата й. В интервю вчера (16.01) актрисата сподели, че се е подложила на операция за премахване на раково образувание в областта на долната устна.

Кинолегендата се появи в AOL Biuld, за да промотира предстоящия четвърти сезон на сериала на Netflix „Грейс и Франки“ и коментира лепенката, поставена на лицето й. „Бих искала да обясня за какво е тази лепенка. Наскоро бях оперирана от рак на долната устна. Мислех, че ще нормализирам преди да дойда тук, но всичко е наред. Просто исках да обясня, че по принцип не ходя така.“

„Удивително е, че въпреки това дойде“ отвърна водещият на емисията, признавайки, че много знаменитости не биха се появили пред камера преди да се възстановят напълно.

„Светът се разпада. Какво е една устна в сравнение с това?“ беше  отговорът на актрисата, която обикновено никога не дава обяснения относно това как изглежда и не търпи подобни въпроси в ефир. През ноември миналата година тя призна, че се е подлагала на пластични операции, но отказа да отговаря на каквито и да било въпроси относно това.

Фонда допълни, че няма да позволи на някакъв „малък рак“ да я повали. В следващо интервю с Хауърд Стърн за ABC казва, че напълно ще се възстанови.

 
 

Еди Редмейн: „Кампанията за полово равенство трябваше да се случи отдавна“

| от chronicle.bg, по БТА |

Британският актьор и носител на „Оскар“ Еди Редмейн каза, че холивудската кампания за полово равенство е трябвало да започне много по-рано и че все още са необходими големи промени, предаде Ройтерс.

Звездата коментира скандала по повод значителните разлики в заплащането на Марк Уолбърг и колежката му Мишел Уилямс за презаснемането на филма „Всички пари на света“. Въпросът му беше зададен на световната премиера на анимационния филм „Early Man“.

„Това е невероятно важно и смятам, че трябваше да се случи доста отдавна. Фактът, че миналата година три от най-добрите филми бяха направени от жени, показва промяната, но тя не е достатъчна“, каза той.

Еди Редмейн и актрисата от сериала „Игра на тронове“ Мейзи Уилямс участват заедно с Том Хидълстън в ново приключение от праисторическо време за глуповати пещерни хора. Режисьор на анимационния филм е носителят на награда „Оскар“ Ник Парк.

Мейзи Уилямс, която е прочела сценария за последния сезон на „Игра на тронове“, увери почитателите, че чакането за финала си заслужава. „Честно казано никога не сме правили нищо подобно. Нужно е време, но ще си струва“, каза тя

 
 

Джон Карпентър на 70: 10 хорър шедьовъра на големия майстор

| от chronicle.bg |

Преди 70 години на днешната дата се ражда създателят на филма „Хелоуин“, чиито герои са белязали съзнанието на всички, които са го гледали. Особено в по-крехка възраст.

Режисьорът Джон Карпентър се ражда в градчето Картидж, щата Ню Йорк, в семейството на Милтън Джийн и Хауърд Ралф Карпентър. 

Като тийнейджър Джон свири на бас китара и участва в група, заедно с която изнасят концерти във военните бази на САЩ в Европа. В този период се увлича и по кинопроизводство и снима късометражни филми с 8 mm камера.

Entertainment Weekly CapeTown Film Festival Presented By The American Cinematheque & Sponsored By TNT's "Falling Skies" - Day 3
Снимка: Getty Images

След като завършва гимназия учи в Университета на Западен Кентъки, но напуска само след година и се записва да следва киноизкуство в Южнокалифорнийския университет. Там участва като сценарист, композитор и редактор в късометражния филмов проект „Възкресението на Бронко Били“. Филмът печели награда Оскар в категория „най-добър късометражен филм“. По-късно работи със сценариста Дан О’Банън по първият си пълнометражен филм – „Тъмна звезда“ (1974), в който е режисьор, продуцент, сценарист и композитор. Въпреки, че „Тъмна звезда“ е нискобюджетна продукция (едва 60,000 долара), филмът се превръща в култова класика.

джон карпентър
Снимка: Getty Images

След като се дипломира снима следващият си филм – „Нападение над участък 13“, който затвърждава репутацията му на способен режисьор и макар, че филмът не постига финансов успех запознава европейската публика с Карпентър. „Нападение над участък 13“ е включен в програмата на Лондонския филмов фестивал през 1977 г. и се радва на широко внимание както от публиката, така и от филмовите критици. През 1978 г. снима“Хелоуин“ с участието на Джейми Лий Къртис , който освен че постига значителен финасов успех, превръща Карпентър в култов режисьор в жанра ужаси.

В чест на рождения му ден, сме събрали в галерията няколко негови филма, които трябва да гледате. Ако вече не сте. А и да сте.