еasyJet прилага за първи път в авиацията най-нови и модерни технологии за поддръжка на самолетите

| от |

 – Дрони (безпилотни летателни апарати) за подпомагане на външните инспекции на самолетите

 – 3D „augmented reality“ (3Д „разширена реалност“) за подпомагане процеса на по-бързо връщане в експлоатация на самолетите, свеждайки до минимум закъсненията на пътниците

- Специфични приложения, предназначени за асистиране на инженерите и пилотите в ключови за тях задачи

- Самолети без хартия на борда за повишаване на ефективността и намаляване на разходите за гориво

еasyJet, оператор на водеща европейска мрежа от дестинации и петата по-големина авиокомпания на Летище София, обяви днес, че ще прилага нови и иновативни технологии за още по-ефективно опериране на своите 220 Airbus A319 и A320 самолета, намалявайки закъсненията и запазвайки своята водеща в отрасъла точност и безопасност на полетите.

easyJet drones (2)

Коментирайки тези предимства, изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Разгледахме и оценихме най-модерните технологии в много различни индустрии и сега прилагаме гама от нови технологии за първи път в авиационния сектор, за да управляваме флота от самолети по-ефективно, ефикасно и безопасно.

Предимството на тези нови технологии има тристепенно значение – освобождаваме нашия инженерен екип да предприема по-квалифицирани задачи; поддържаме ниски разходи, което на свой ред определя нашите ниски тарифи; свеждаме до минимум забавянето за пътниците, така че поддържаме водеща в индустрията точност на полетите и подобряваме изживяването за пасажерите.

Безопасността е наш приоритет номер едно и за да гарантираме това, всички нови технологии ще се прилагат от нашите опитни инженери и екипажи“.

ДРОНИ И РОБОТИЗИРАНА ТЕХНОЛОГИЯ

Авиокомпанията обяви днес, че работи с Coptrcraft – специализиран екип за аерокосмически измервания, изследвания и роботика в университета Бристол в Англия, за промяна на съществуващите технологии, така че „дроните“ могат да бъдат използвани за инспектиране на нейните самолети Airbus. Дроните или т. Нар. Безпилотни летателни апарати (БЛА) ще бъдат програмирани да сканират и оценяват самолетите, докладвайки обратно на инженерите всяка повреда, която може да изисква допълнителна проверка или ремонтна дейност. В момента тези БЛА са в процес на развитие и се планира да се тестват и въведат в експлоатация най-рано през следващата година.

Ian Davies, eayJet’s Head of Engineering

Иън Дейвис, ръководител на инженерния отдел на еasyJet, коментира: „Използването на дрони може да бъде изключително ефективно, за да извършваме проверки на самолетите. Проверки, които обикновено отнемат повече от един ден, ще могат да се извършват в рамките на няколко часа и вероятно с по-голяма точност“.

Артур Ричардс, началник на катедрата по въздушна роботика в Университета в Бристол, коментира: „Проверката на самолета е голямо приложение за безпилотните летателни апарати. Съчетано с интелигентна навигация и компютърна визия, дроните могат да получат точни данни от неудобни места. С нетърпение очакваме да работим с еasyJet за развитието на безопасни, ефективни и ефикасни системи за БЛА“.

- 3Д ТЕХНОЛОГИЯ „AUGMENTED REALITY“ („разширена реалност“)

Заедно с технологията за дроните, еasyJet планира да интегрира технология с 3Д Виртуална и разширена реалност от Epson и Vuzix, която позволява на дистанционно ситуиран екип от инженери да наблюдава точно това, което пилотът или инженерът вижда с помощта на очила за виртуална реалност. Очилата имат висока разделителна способност за гледане чрез дисплей система, предоставяща разширена реалност. Това помага на еasyJet да диагностицира дистанционно всеки технически проблем. Тази технология ще бъдат особено полезна в някои по-отдалечени летища на авиокомпанията, като Шарм ел Шейх и Тел Авив.

В момента инженери и пилоти трябва да изпращат снимки чрез имейл кореспонденция и да се свържат с оперативния център за управление на полетите, за да се опитат и да разрешат проблема по телефона. еasyJet изпробва в момента подобна видео технология от Vidcie и XO Eye, която позволява стрийминг на живо между инженерите на рампата и оперативния център за управление на полетите.

Captain Richard Nanton with 3D glasses_easyJet

Иън Дейвис продължава:  „Технологията за 3D разширена реалност е от ключово значение за easyJet за намаляване на по-големите закъснения, когато самолетът лети по маршрут. Това ще ни помогне да получим по-голяма яснота за всички технически въпроси, които възникват на стотици километри разстояние. Чрез носенето на очила за разширената реалност, пилотите или инженерите могат да предават на живо снимки и данни в контролния център на еasyJet в Лутън, давайки им директен достъп до визуална информация, което ги улеснява в разрешаването на всеки технически проблем. „

ПРИЛОЖЕНИЯ

Инженерният отдел на еasyJet работи също с компанията Output42 за разработването на собствени приложения, които позволяват на инженерите да решават ежедневни задачи по-ефективно и компанията да връща по-бързо самолетите в експлоатация. Например, едно приложение помага на инженерите да идентифицират и подменят повредени лопатки на двигателя (например след сблъсък с птица) по-бързо, след сканиране на лопатките и автоматична поръчка на нови елементи за подмяна директно от инвентара на авиокомпанията.

Приложенията са в различни етапи на развитие и от авиокомпанията очакват да тестват част от тях това лято.

САМОЛЕТИ БЕЗ ХАРТИЯ НА БОРДА

еasyJet ще завърши монтажа и ще започне употребата на таблети Panasonic във всички кабини на самолетите си до края на този месец. Досега компанията използваше лаптопи и печатни навигационни карти. Тази новост означава, че авиокомпанията на практика вече лети без хартия на борда на самолетите. Тези таблети ще превърнат еasyJet в една от първите авиокомпании, използващи този тип устройства във всички фази на полета и на земята. Чрез замяната на тежките печатни наръчници еasyJet очаква да намалява разходите за гориво с около 500 000 щатски долара всяка година. Всеки килограм тегло, свален от флота със самолети, спестява около 20,000 долара годишно.

В допълнение към това, нова технология  за „електронна хартия“, създадена от Sony, може да означава, че еasyJet ще премахне изцяло всички печатни форми от кабината. Тази нова цифрова хартия е с олекотен дизайн, така че потребителят чувства, че пише на истинска хартия. Попълваните стойности могат да се запишат бързо в централна база данни, осигурявайли бърз и лесен достъп на оперативния екип до информацията във всички самолети. Тестовете ще започнат през следващите месеци.

МОНИТОРИНГ И ПРОГНОЗИРАНЕ ПО ВРЕМЕ НА ПОЛЕТ

еasyJet работи с компанията за авиационен софтуер FlightWatching за инсталирането на съвременен прогностичен инструмент, осигуряващ дейността на авиокомпанията с информация за инженерния персонал директно от всички самолети по време на полет. Системата представлява иновативна уеб-базирана софтуерна програма, наречена WILCO, която може да получава стойности в реално време за параметрите на самолета чрез системата за съобщения ACARS. Тази информация се визуализира в анимирана схема, която може да се използва за предвиждане на всички евентуални въпроси или за отстраняване на известни технически неизправности, преди самолетът да се приземи. Това означава, че прогностичният инструмент позволява на наземните инженери да започнат разследване по средата на полета и да гарантират, че необходимите технически ресурси и елементи ще бъдат налични, когато самолетът се приземи, като по този начин се увеличава ефективността.

ФЛОТЪТ НА EASYJET 

easyJet оперира своя флот от самолети в строго съответствие с всички регулации на производителите, като често надвишава изискванията им. Авиокомпанията разполага с високо квалифициран инженерен състав от 237 служители, както и прехвърля част от дейността към външни доставчици в много бази в цялата мрежа.

Инженерният отдел на еasyJet има професионални постижения в областта на иновациите – миналата година работи заедно Airbus и Nicarnica Aviation за доказване ефективността на технология за идентификация на вулканична пепел, която се очаква да бъде монтирана на самолетите на еasyJet в рамките на следващите месеци.

еasyJet наскоро направи поръчка за придобиване на 35 самолета A320 настояща генерация за доставка между 2015 и 2017 г. в рамките на съществуващо споразумение, както и за още 100 самолета нова генерация A320neo за доставка от 2017 г. до 2022 г.

easyJet drones (3)

Оперативна ефикасност и иновация

– Иновациите и ефективността са важни за еasyJet и компанията се опитва да да разбере как технологиите се използват в други индустрии, за да ги приложи и в авиационния бизнес.

– Точно изпълнение на полетите, надеждност и оперативна ефективност са най-основните цели на компанията.

– Светът се променя бързо и easyJet иска да остане водеща компания в областта на приложението на инженерни технологии в авиацията.

– Пътниците ще се възползват по два начина –

o    Ще продължат да усещат подобряване в точността на изпълнение на полетите.

o    Чрез намаляване на закъсненията и разходите, произхождащи от тях, авиокомпанията може да поддържа ниски цени на билетите.

Безопасност и иновация

– Безопасността и сигурността на пътниците и екипажа са с най-висок приоритет за авиокомпанията

– Много от технологиите, които компанията планира да въведе, повишават точността и качеството за сметка на днешните методи в инспекция на самолетите. Това ще позволи на инженери и пилоти да си взаимодействат по-ефективно. От авиокомпанията вярват че това само може да подобри безопасността.

easyJet drones

Технология за използване на дрони

Какво представлява? Малки роботизирани безпилотни летателни апарати, които са в състояние да бъдат програмирани да летят около самолетите на компанията и да извършват много подробни и точни външни проверки.

Прозводител: Coptercraft, Измервателни решения в университета Бристол

За какво ще се използва от easyJet? Дроните ще бъдат програмирани да сканират и оценяват външната част на самолетите, докладвайки обратно на инженерите всяка повреда, която може да изисква допълнителна проверка или ремонтна дейност. Първоначално те ще предават много подробни снимки и сканирания на повърхността на самолета за последващ преглед от инженерите на компанията, а накрая ще се използва 3​​D сканиране, за да се установи и оцени автоматично всяка евентуална щета.

Кога ще бъде приложима технологията? В момента тези БЛА са в процес на развитие и се планира да се тестват през следващите месеци с цел въвеждане в експлоатация най-рано през следващата година.

Технология без хартия на борда

Какво представлява? „Дигитална хартия“ и таблети за пилотите и екипажа вместно употребата на традиционна хартия, необходима за провеждане на полет

Прозводител:: Panasonic и Sony

За какво ще се използва от easyJet? Въвеждане на таблети и  технология за нова електронна хартия в пилотската кабина и пътническия салон означава, че печатните формуляри и наръчници остават в миналото.

Елиминирането на хартия е важно по две причини. На първо място, използването на електронни документи означава, че е лесно да се запазва информация и това подобрява ефективността. На второ място, всеки килограм тегло, превозван от един самолет, изгаря повече гориво. Намаляването на теглото носи ползи за околната среда и разходите. Чрез замяната на тежките печатни наръчници еasyJet очаква да намали разходите за гориво с около 500 000 щатски долара всяка година. Всеки килограм тегло, свален от флота със самолети, спестява около 20,000 долара годишно.

Кога ще бъде приложима технологията? В този момент завършва инсталирането на таблетите, които вече са на борда на всички самолети на easyJet. „Дигиталната хартия“ е все още на концептуално ниво и предстои да се тества на борда.

- 3Д дистанционна технология

Какво представлява? Носене на очила за образи в реално време и трансфер на данни.

Очилата предават кадри посредством технологията за “разширена реалност“.

Производител: Vuzix и Epson

За какво ще се използва от easyJet? Чрез носенето на очила, пилотите или инженерите, намиращи се далече от базата могат да предават на живо снимки и данни на контролния център за управление на полетите в Лутън. Това дава визуална информация в реално време на центъра и възможност за лесно разрешаване на всеки технически въпрос. От своя страна самият център за управление на полетите ще бъде в състояние да предоставя информация в реално време на инженерите и пилотите, заедно с експертна техническа помощ.

Кога ще бъде приложима? Първоначалните тестове са вече извършени и авиокомпанията очаква да използва това оборудване по-късно тази година.

Създаване на собствени приложения

Какво представлява? Собствени приложения и уебсайтове, които позволяват на инженерите да правят оценки чрез всяко устройство

Производител : Output42

За какво ще се използва от easyJet? Разработени са, за да се ускори връщането на самолета в експлоатация след установяване на техническа неизправност и по този начин да се намаляват закъсненията.

Кога ще бъдат приложими? Това е един непрекъснат процес. Някои ще бъдат стартирани до  шест месеца, а някои от тях продължават да бъдат разработвани.

Видео

Какво представлява? Камера, която предава на живо кадри от мястото, на което се намира пилота или инженера.

Производител: Vidcie и XOEye

За какво ще се използва от easyJet? Позволява дистанционна поддръжка, за да се наблюдава картината от мястото на събитието. Така технически отговорните лица могат да предоставят насоки и експертиза в реално време и от разстояние.

Кога ще бъде приложима? В момента се извършват вътрешни тестове, преди да се пристъпи към пилотна фаза.

Технология за идентификация на вулканична пепел

Какво представлява? Инфрачервена система за идентификация на вулканична пепел

Производител: Партньорство с Nicarnica Aviation

За какво ще се използва от easyJet? За установяване и измерване на нивата вулканична пепел в атмосферата

Кога ще бъде приложима? В края на 2014 г.

Инструмент за мониторинг и диагностициране по време на полет

Какво представлява? Иновативна уеб-базирана софтуерна система, наречена WILCO, която може да получава стойности в реално време за параметрите на самолета чрез системата за съобщения ACARS. Тази информация се визуализира в анимирана схема, която може да се използва за предвиждане на всички евентуални въпроси или за отстраняване на известни технически неизправности, преди самолетът да се приземи.

Производител: Flightwatching

За какво ще се използва от easyJet? Като съвременен прогностичен инструмент, осигуряващ дейността на авиокомпанията с информация за инженерния персонал директно от всички самолети по време на полет.Навременната прогноза ще позволи на авиокомпанията да се намеси, пред да се развие техническата ситуация, да причини закъснения и да се гарантира, че необходимите части и инженери са на разположение, за да се справят с това. Също така ще даде сигурност, че самолетите с потенциални проблеми остават на основни инженерни бази на компанията и няма да бъдат разположени на отдалечени летища.

Кога ще бъде приложима? В момента се тества на малък брой самолети.

За операциите на easyJet

Оперативен център за управление на полетите

Брой на ежедневни полети в пиков период: Над 1400

Брой на пътниците, обслужвани в рамките на един натоварен ден: Повече от 200,000

Брой маршрути: 689

Брой летища: 138

Брой на държавите, до които компанията лети: 34

Инженерен отдел

Брой персонал: 237

Брой асистенти: 20

Брой на персонал в цялата мрежа: 1500

Брой на персонал по поддръжка на двигатели в други страни: 1000

Брой на самолетите: 220, Airbus A319 и A320

 
 

Мег Райън: малкото, голямо момиче на американското кино

| от chronicle.bg |

Маргарет Мери Емили Ан Хира или Мег Райън, е (родена на 19 ноември 1961 година във Феърфилд, Кънектикът, САЩ), е американска филмова актриса, която става любимка на няколко поколения.

Мег Райън е дъщеря на Сюзън Хира Джордан (по баща Райън), бивша актриса, кастинг директор и учителка по английски, и Хари Хира, учител по математика. Тя има две сестри, Дана и Ани, и брат, който е музикант – Андрю Хира. Роднините на семейство Хира са от Канада.

Райън е католичка и е завършила начално училище във Феърфилд, където майка ѝ ѝ преподава до шести клас. Там на Мег е дадено първо причастие и е избрано името ѝ Ан. Майка ѝ се появява в телевизионна реклама и по-късно за кратко време е кастинг директор в Ню Йорк. Тя подкрепя и окуражава дъщеря си да учи актьорско майсторство.

На 18-годишна възраст, благодарение на връзките на майка си, Райън записва своята първа телевизионна реклама, в която се смее, за да популяризира дезодоранта „Тикъл“.

След роля в „Богати и известни“, Райън играе ролята на Бетси Стюърт в сериала „Докато свят светува“ от 1982 до 1984. Следват няколко телевизионни продукции и малки филмови роли, включително и в „Обещана земя“, за която тя получава своята първа номинация.

През 1986 тя играе Каръл Брадшоу във филма „Топ гън“ и Лидия Максуел във „Вътрешно пространство“, където също участва бившият ѝ съпруг Денис Куейд. След това Райън се появява и в трилъра „D.O.A.“ и екшъна „Президио“.

Нейният първи напълно оформен филмов образ е ролята ѝ в романтичната комедия „Когато Хари срещна Сали“, където тя си партнира с Били Кристъл. Нейното изпълнение на Сали Оулбрайт, което ѝ донася номинация за Златен глобус е незабравимо, заради театрално симулирания оргазъм в Манхатън.

По случай рождения й ден, ви предлагаме галерия с любимите ни нейни роли.

 
 

Бионсе е най-високоплатената певица за годината

| от chronicle.bg, по БТА |

Списание „Форбс“ обяви Бионсе за най-високоплатената жена в света на музиката за 2017 г. със 105 милиона щатски долара, благодарение на хитовия албум „Lemonade“ и световното турне.

Според изданието певицата е изкарала 105 милиона долара за една година, от юни 2016 г. до юни тази година. Доходите на Бионсе се увеличиха благодарение на миналогодишното й световно турне, което според „Форбс“ й е донесло 250 милиона долара.

На второ място е Адел с 69 милиона долара. Нейният албум „25“ подобри рекорда за продажби през дебютната седмица в САЩ. Тази година тя завърши и първото си голямо турне след 2011 г.

Тейлър Суифт, която миналата година оглавяваше класацията със 170 милиона долара, тази година е трета с 44 милиона долара. Очаква се нейните приходи значително да се увеличат през следващите 12 месеца благодарение на новия й албум „Reputation“ и предстоящото турне.
Четвърта е Селин Дион с 42 милиона долара.

„Форбс“ съставя класацията за 12-те месеца от юни 2016 г до юни 2017 г. по доходите на звездите, преди да бъдат обложени с данъци.

 
 

Култовите персонажи от началото на телевизията до днес

| от chronicle.bg |

Когато телевизията се появява в средата на миналия век, всички медии изпадат в паника, най-вече киното. Телевизията ще ги убие. Пресата, печата като цяло, киното. Всичко вече е достъпно за обикновения човек, той може да върши няколко неща едновременно, докато гледа филм, слуша новини или музика. Може би само рекламният бизнес се радва, че ще достига до много по-голяма аудитория и ще разполага с много повече средства, предимно визуални.

То не било толкова страшно. И вестници имаме още, и книги имаме, и радио що-годе още имаме, а пък киното – то пак си е добре.

За наше щастие телевизията ни е дала едни от най-добрите художествени продукти под формата на сериали. А добрият сериал, в повечето случаи, неминуемо води до ярки герои, които оживяват отвъд екрана и частица от тях започва да живее в нас самите.

Феновете разбират какво е да мислиш за доктор Хаус, часове, дни, месеци след като сезонът е приключил. Или какво е да откриваш прилики между The X-Files и реалния живот. Или когато си бил дете, и си гледал за първи път „Спасители на плажа“, а след това си мечтал да срещнеш я Дейвид Хаселхоф, я Памела Андерсън на плажа в Несебър. Или пък баба ти, която се възмущава от Стефани Форестър и въздиша по Рич… Хубави времена бяха.

Днес е световният ден на телевизията. Тя е всеобхватно поле. Благодарни сме й за хиляди неща. За детството, за информацията. Дразним й се, че ни манипулира и все говорим как „не гледаме телевизия“. Е не е точно така! Сериали гледате все пак.

На световния ден на телевизията си припомняме малка част от любимите ни телевизионни персонажи. С тях отраснахме, с тях се смяхме и дори днес се усмихваме, когато се сещаме как бързахме да се приберем, за да ги гледаме. Чувствайте се свободни да добавите и вашите предложения като коментари. Ще ги включим след това в нашата галерията.

 
 

Как да бъдем като Григор?

| от |

Григор Димитров е висок, красив, млад и известен милионер, с очарователна приятелка и хиляди почитатели. Дори да искаш да се заяждаш с него, няма за какво да се хванеш. Той не мрази понеделниците, не седи в задръствания, не пие ракия със салата (даже отказваше на Шарапова да пие вино с нея, като ходеха), не се нервира на цени и политики, и на велоалеята на ул. Раковски, и на Пешо Волгин.

Това, приятели, е здравословен начин на живот!

Но как и ние да бъдем толкова яки? Еми трудно, но с много постоянство може и да се доближим.

Дисциплина.

Дисциплината е измислена, за да плаши недостойните. Когато паднеш и всичките ти фенове, цяла нация, са разочаровани от теб, другия път трябва да биеш не за тях, не заедно с тях, а въпреки тях. Трябва да биеш въпреки феновете си. Само това изисква безумна дисциплина, а още не сме говорили и за тренировките.

Тренировки.

Независимо дали ще ставаш тенисист или ще лееш кофраж, трябва да се развиваш. Имам приятел, който прави скеле по строежите и казва, че ромите не са работливи, но по-добре те, отколкото българите, че българите съвсем зле. Та да тренираме с внимание и спокойствие, без да ни интересува мнението на лешниците в туитър.

Коментари.

Коментарите в интернет са като дъжд на дъното на океана. Някой си там има някакво си там мнение, голяма работа. Човек е толкова голям, колкото големи са проблемите му.

Предварителна подготовка.

Но преди дисциплината, тренировките и коментарите, редно е първо да сложим на стената портрет на Григор. На стената срещу леглото ни, за да е първото нещо пред очите ни сутрин и последното нещо пред очите ни вечер. Така ще помним делото му. Когато се намерите в колебание, запитайте се какво би направил Григор в този момент и направете това. Ако чуете някой да казва виц за Григор, предайте го на полицията! Преместете Коледа на 16 май, когато познайте кой се е родил*.  Това са само основните неща.

 

* Григор Димитров. Но първо изчакайте тази Коледа да мине, че да хванем почивните дни. Иначе няма да ги хванем.