easyJet прилага софтуерен изкуствен интелект

| от CHR Aero |


easyJet, водещата авиокомпания на Европа, назначи своя първи ръководител „Научни данни“, за да ускори процесите по използване на софтуерен изкуствен интелект. Технологията ще спомогне за подобряване на ефективността, намаляване на разходите, увеличаване на приходите и повишаване удовлетвореността на клиентите, чрез по-нататъшно подобряване на редица области, като полетните разписания, надеждността на флота, изборът на бордни продукти (храни и напитки) по време на полет, новата програма за лоялност на авиокомпанията Flight Club.

Изкуственият интелект работи с компютърни програми за анализ на огромни масиви данни – например на 170-те милиона храни и напитки, предлагани годишно във всички полети на еasyJet, на 1,5-те милиарда часове, прелетявани всяка година от компонентите на всички самолети, на 1,3-те милиарда търсения на easyJet.com през последните 12 месеца.

Традиционните компютърни технологии просто отчитат и записват такива данни, докато модерните компютърни решения с изкуствен интелект, започват да използват тези данни с цел предвидимост на бъдещи събития. Например предсказването на отказ на даден компонент, така че да може да бъде заменен по планиран начин, елиминира неочакваната повреда, която би могла да доведе до забавяне на полет. Друг пример е предсказването на категориите търсене на определени храни и напитки за всеки полет, така че доставките да съответстват на търсенето на клиентите, без да привършват или надвишават нужното количество.

Изпълнителният директор на easyJet Керълайн Маккол обяснява стратегията за въвеждането на изкуствения интелект:

„От нашия старт преди 20 години, easyJet винаги има предимство с иновациите и последните технологии, които подобряват непрекъснато нашия бизнес. Използването на огромния потенциал на изкуствения интелект чрез ускоряване употребата на научни данни вътре в компанията, ще подобри нашата ефективност, ще намали разходите, увеличи приходите и реализира голяма удовлетвореност сред клиентите.“

Алберто Рей-Вияверде, директор „Научни данни“ в easyJet, коментира: ‎‎

„easyJet е голяма авиокомпания с опростен модел на действие. Четвърти сме по големина в Европа, всички резервации се правят чрез easyJet.com, летим с един тип самолети и само на къси разстояния. Тази комбинация произвежда огромно количество данни. Прилагането на изкуствен интелект има изключителен успех в обработването на такъв обем от данни. Същевременно предоставя опция за създаване на модели и тенденции, извлечени от базата данни.

Към днешна дата анализите касаят способностите и тяхното диагностициране. Модерният изкуствен интелект е повече фокусиран  върху предсказуемите способности, така че да можем да разбираме по-добре бъдещето и плановете за него.“

Други области, в които ще се прилага компютърния изкуствения интелект, включват полетното разписание на авиокомпанията, за да се гарантира, че най-добре отговаря на търсенето на пътниците; развиването на новата програма за лоялност Flight Club, за да предложи повече възможности за задържане на често пътуващите пътници в компанията; използването на големия брой търсения всяка година на easyJet.com, за да се разбере и отговори по-добре на търсенето на клиентите – чрез оптимизиране на дестинациите и полетните часове.

easyJet вече има водеща позиция в областта на софтуерния изкуствен интелект, след прилагането на технологията преди 5 години в системата за управление на приходите. Тази система, разработена към и реагираща на движенията в потребителското търсене, определя цените на билетите. Авиокомпанията вече има около 25 анализатори, които работят в сферата на научните данни. Това повишава техните възможности и им помага да разработват по-интелигентни инструменти за работа.

Иновацията е в ДНК-то на easyJet – от създаването на авиокомпанията преди 20 години, когато промени начина, по който хората летят – до наши дни, когато easyJet има водеща роля в индустрията в дигиталните, уеб, инженерни и оперативни иновации, за да превръща пътуването в по-лесно и достъпно за пътниците. Превозвачът в момента работи по редица иновации като технологията за идентификация на вулканична пепел AVOID, футуристичните униформи с вградени преносими технологии, инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и проучване на приложенията на други нови технологии като 3D печат.

 
 

Колко е трудно да си „първият човек“

| от chronicle.bg |

В момента стоическият героизъм е високо ценен, затова и „First Man“ се появява в правилното време. Райън Гослинг и режисьорът Деймиън Шазел се срещат за втори път след „La La Land“, за да създадат един страхотен филм за живота на Нийл Армстронг и кацането на Луната, който ни напомня за стремежа на Джон Кенеди към силен характер, решителността и инженерни подвизи.

Той представя Армстронг като твърд тестов пилот, който въпреки твърдостта има резерви към цялата тази работа с астронавтския корпус. След като губи детето си, новата работа идва като шанс за нов старт, по думите на съпругата му, в ролята Клари Фой от „The Crown’s“.

Следват проби и грешки, докато в океан от мъка по загубата си Нийл и колегите му се опитват с не винаги работещите си машини да напуснат оковите на планетата Земята. Неуспехите, мълчаливият Армстронг обяснява в един от редките моменти на емоция, служат с определена цел: „Трябва да се провалим тук долу, за да не се провалим там горе“. Това, разбира се, не прави загубите по-малко ужасни.

Вероятно основната цел на Шазел е да снима сценария на Джош Сингър („Spotlight’s“), адаптиран по книгата на Джеймс Хансен, с чувство за благоговение и чудо към постиженията на „първия човек“. В резултат много от полета е сниман в много близки кадри, които улавят физическия израз на емоционалното състояние на астронавтите при вида на величествения космос.

Прилежността на персонажа е тест за Гослинг, но той се справя чудесно с минималните си реакции, били те погледи към колегата му Бъз Олдрин (Кори Стол) или пък други. Образът на Олдрин пък успява много добре да изкаже мислите на всички въпреки, че както казва самият Нийл, понякога е по-добре да замълчи. Поддържащи актьори са Джейсън Кларк и Кайл Чандлър.

Освен, че филмът ни представя прекрасно романтиката на пътуването в космоса, той успява да ни въвлече и в историческото си време през 60-те години, в което основните нагласи към мисията Apollo са силно скептични.

Цялото изкуствено напрежение около „скандала“ с флага, когато „First Man“ гастролира по фестивалите, няма дори да коментираме.

Днес е много лесно да приемем с пренебрежение „малката човешка стъпка“ на фона на всички филми за космоса, а и технологичното ни ниво. Но именно това технологично ниво и бекграунд от кино космоси прави „First Man“ ако не голяма, то поне стъпка в правилната посока за паметта на човечеството.

 
 

Звездите, които не ползват дезодорант

| от chronicle.bg |

Когато звездите излязат на червения килим, всички ахваме! Цялото внимание е в тях, а те изглеждат безупречно. Външният вид обаче може да заблуждава.

Личната хигиена не се обсъжда често в ентъртейнмънт индустрията, защото интуитивно предполагаме, че известните миришат толкова добре, колкото и изглеждат. Това обаче не винаги е така. Не една и две звезди пропускат дезодоранта – някои с много добра причина.

Днес в галерията ни събрахме някои от тях, за които сме сигурни. Може би всички имат съвсем хубави аргументи за това.

 
 

Какво е FOMOMG и как ни съсипва?

| от chronicle.bg |

Всеки иска да успее. За да успееш обаче трябва да се насочиш нанякъде. За това служат мечтите. Американците го наричат „американска мечта“, но мечтаенето в тази посока въобще не е тяхно; те просто му дават име. Правим го всички и всички знаем стандартния списък с цели:

  • Да стана милионер
  • Да съм женен/омъжена с 2 деца, преди да стана на 30
  • Да си купя собствено жилище
  • Да имам куче

На писане е лесно, но когато дойде време за изпълнение, напрежението може да стигне страхотни величини.

Американците имат „дума“ и за това: FOMOMG – Fear Of Missing Out [on] My Goals (СНЦ – Страхът от Непостигане на Целите).

Моделът Леоми Андерсън използва съкращението в текст за сайта LAPP.


Вижте тази публикация в Instagram.

Dark skin is beautiful word to buffie the body ‍♀️

Публикация, споделена от Leomie Anderson (@leomieanderson) на

Въпреки успешната си кариера на модел, огромна фен база и собствена модна линия, 25-годишната Леоми все още се улавя, че поставя под критика постиженията си.

„Защо имам усещането, че крайният срок да постигна целите си изтича?“

„На 18 исках къща преди да стана на 23, на 23 исках да изкарвам по около милион на година преди да стана на 25. На 26 искам майка ми да може да се пенсионира.“

„Нито едно от тези неща не ми се случи и всеки ден се притеснявам кога ли ще дойде големият ми моден пробив, кога ли голямата модна компания ще повярва в мен.“

_103904922_emiliethomas

Емили Томас на 25 от Манчестър знае за какво говори Леоми.

Тя се омъжи през юли, със съпругът й имат къща и работи в PR сферата, но въпреки това е под влияние на FOMOMG.

„Месец след сватбата си взех почивка заради стреса. Дори си изтрих  акаунтите си във Facebook, Instagram and Twitter“

„Чувствах се отвратително и не можех да видя какво ме очаква в бъдеще.“

Емили смята, че би трябвало да е щастлива, но не е, защото не постигнала мечтата си да пътува.

„На 25 все още карам колата, която майка ми ми купи, а на работа върша все същото без да непредвам. Мислех си, че вече ще изкарвам повече.“

_103904928_fionafomopic

Фиона Ара на 29 от Оксфордшър се запознава с FOMOMG след като 7-годишната й връзка приключва.

Целта й – на 29 вече на е омъжена – не е постигната.

„Лежа будна нощем и си мисля как не съм в крак. Това ме тревожи и фрустрира. Нямам идея къде сбърках.“

„Щастлива съм, но това, че не срещнах подходящия човек, не се оженихме, не си взехме дом и куче, ме натъжава адски много“

Фиона казва, че иска да оправи нещата и това не влияе на самочувствието.

***

Психотерапевтът Хилда Бюрк казва, че да следим постиженията си и да се сравняваме с другите не е нищо ново. Тя вярва, че социалните медии играят голяма роля в целия FOMOMG процес, защото ни предоставят повече хора, с които да се сравняваме.

„Преди имахме за сравнение съучениците, приятелите, а сега – всички на света.“

Тя казва още, че това сравнение може сериозно да навреди на потенциала ни като ни накара да си мислим, че „не можем да започнем нищо ново“.

„Важно е да погледнем цялата картинка отгоре и да си кажем „Добре, не съм наясно с всичко, но има някой места, в който съм добре и щастлив“ и да започнем да надграждаме от там“.

Емили, която изтри акаунтите си в социалните мрежи, твърди, че това й е помогнало, защото „направих стъпка назад и преосмислих с какво разполагам и какво правя“.

Не трябва да забравяме, че някои хора имат предимство (в което няма нищо лошо). Понякога просто са на правилното място в правилния момент. Но всеки си има собствен път, който трябва да измине.

 
 

Най-дългият мост през море отваря между Хонконг и Китай

| от chronicle.bg |

Проектът за $20 милиарда, който свързва Хонконг и Макао с Китай, отваря тази седмица и така приключва 9-годишният строеж. Китайския президент Си Дзинпин ще присъства на церемонията във вторник заедно с още официални лица от другите държави.

През мостът ще може да се минава от сряда. Първоначалният краен срок е през 2016 , но претърпява няколко отлагания.

Съоръжението е важна част от плана на Китай за „Велико пристанище“, което ще е голямо 56 500 кв. км. и ще обхваща 11 града и общо 68 милиона души.

55-те километра ще съкратят пътуването между Хонконг и Китай от 3 часа на 30 минути.

thebigbridge

Гражданите на Хонконг обаче няма да могат да ползват моста без специално разрешително. Повече ще трябва да оставят колите си на паркинг и след това да хващат специален автобус или кола под наем, след като преминат през имиграционния процес. Автобусите струват между $8 и $10 долара според това кое време от деня е.

Изграждането на моста среща множество проблеми. Природозащитници обясниха пред CNN, че строежа на моста заедно с разширяването на летището в Хонконг могат сериозно да повлияят и дори да унищожат популацията от делфини. В резултат на тревогата правителството построи водни паркове, за да предпази морската фауна.

В процеса на изграждане няколко работници загубиха животите си, а 275 бяха ранени, което възбуди въпроса за трудовата безопасност. По този въпрос местната съдебна система глоби фирмите подизпълнители.

2017-05-23T113346Z_1_LYNXMPED4M0Y3_RTROPTP_4_CHINA-HONGKONG-BRIDGE-ARRESTS-630x378