easyJet отпразнува 20-годишния си юбилей

| от CHR Aero |


Водещата европейска авиокомпания easyJet отбелязва днес своя 20-годишен юбилей. Първият полет излита на 10 ноември 1995 г. от Лутън за Глазгоу. Двадесет години по-късно, авиокомпанията превозва над 68 млн. пътници до 137 летища в 31 държави и оперира 768 маршрута в цяла Европа.

Капитан Фред Райвът е в пилотската кабина, Лиса Бъргър (сега отговаряща за потребителските отношения) чекира първия пътник, а основателят на easyJet Стелиос се присъединява към пътниците и медиите на борда на този първи полет. Всички те, заедно с други лица от първите дни на авиокомпанията, бяха сред гостите на специалното празнично събитие днес в централата на компанията в Лутън.

easyJet представи един от своите самолети, украсен със специална ливрея. Визията й е оформена като мозайка от над 100 000 любими снимки на пътници, направени по време на пътуванията им в Европа през последните 20 години. Самолетът символизира ролята, която авиокомпанията е изиграла за промяната на начина, по който хората в Европа пътуват, благодарение на ниските цени, приятелското обслужване и достъпните възможности.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Щастливи сме да празнуваме успеха на авиокомпанията през последните две десетилетия. Преди 20 години easyJet промени начина, по който Европа пътува. Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за ново поколение хора от всички възрасти, с различни доходи и интереси, да се насладят на Европа. Оттогава сме превозили над 600 милиона пътници и извършили над 4,7 милиона полети, но предизвикателният ни дух сега е по-силен отвсякога.

Започнахме с тарифи до Глазгоу от £29 (брит. лири) – или както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от £27.49.

Всичко това не би било възможно без хората, които са били в авиокомпанията през цялото това време. Те са работили изключително усърдно, за да направят пътуването по-лесно и достъпно за нашите пътници.

Трябва също да благодаря на нашите фантастични клиенти за лоялността и подкрепата и, разбира се, на доставчиците и партньорите за техния професионализъм и ангажираност.

Въпреки, че днес празнуваме 20 години на „поколението easyJet“, ние сме още по-развълнувани за бъдещето. Ще продължим да отправяме предизвикателства към конвенционалното мислене и с нетърпение очакваме до къде ще ни отведат следващите две десетилетия“.

Стелиос Хаджи-Йоану, основател и собственик на марката easyJet, коментира от събитието в Лутън: „Днес е най-добрата възможност да благодаря на всички 30 000 души, които работят в авиокомпанията всеки ден. Искам да благодаря на тези служители и подизпълнители – както на земята, така и във въздуха – които направиха easyJet през последните 20 години такава страхотна инвестиция за акционерите и такава велика марка за потребителите“.

Капитанът на първия полет Фред Райвът си припомня онзи момент: Спомням си качването на първите пътници на борда. Беше студена тъмна сутрин и салонът на самолета се изпълни с развълнувани хора, които знаеха, че са част от нещо ново. Бяха заплатили много малко за местата си! Това беше много специален момент за мен и екипажа. Краткият полет до Глазгоу беше напълно рутинен, но сега знаем, че той е бил само началото на промяната на въздушния транспорт. Авиокомпанията е извървяла дълъг път за такъв кратък период от време и днес си припомням всички онези моменти. Страхотно е да се види какво ще бъде и бъдещето“.

Лиса Бъргър, директор на отдела за потребителски отношения, споделя от своя страна: „Винаги ще помня енергията, вълнението и емоцията около първия ни полет. Спомням си, обяснявайки на клиенти, докато ги чекирахме за първия полет, че техният резервационен номер е всичко, от което те се нуждят – а не билет, тъй като не предлагахме билети. В замяна им раздавахме пластмасови бордни карта за многократна употреба, обяснявайки, че имаме свободни места за настаняване и те могат да си изберат къде да седнат в самолета. Преди 20 години това беше революционно. Без билети, свободен избор на места, услуги на борда по избор. От първия ден започнахме да образоваме клиентите как да пътуват с нас и че пътуването може да е по-достъпно с премахване на комплексни елементи и разходи, които не носят стойност. Възприемането на мнозина беше, че ще бъдем поредната авиокомпания, която ще се появи и ще си отиде, но „оранжевият“ ни дух, както тогава, така и сега, заедно с вярата в модела и марката, означаваше, че няма да се поддадем на очакванията и създадохме една революция в начина на пътуване на хората. Изминаха 20 години и аз все още обичам предизвикателствата и иновациите, които стоят пред нас. Продължаваме да търсим начини да улесняваме пътуването на нашите пътници“

По време на събитието, на което присъстваха повече от 500 гости, сред които медии, партньори, доставчици, служители от миналото и настоящето на компанията, еasyJet представи последните две десетилетия с изложба на сувенири – например широкорекламираните първи полети на цената на един чифт дънки. Дефиле демонстрира емблематичните униформи на екипажите от 1995 г. до наши дни.

еasyJet също гледа към следващите 20 години в авиацията. Компанията представи футуристични униформи с вградени преносими технологии за екипажите и инженерите, които биха подпомогнали разрешаването на задачи, процедурите за комуникация и безопасност.

Това е последната иновация на easyJet, която е винаги в челните редици на технологиите – от това да бъде една от първите авиокомпании, въвели онлайн резервациите през 1998 г., до въвеждането на инспекции на самолетите от автоматизирани дрони по-рано тази година. Нововъведението предоставя един вълнуващ поглед върху бъдещите самолетни униформи.

Технологичните елементи в униформите на кабинния екипаж включват:

  • Светодиоди на раменете и осветени подгъви за предоставяне на допълнително осветление в случай на аварийна ситуация;
  • Светодиоди на реверите на якетата, показващи важна информация, като номерата на полетите и дестинациите;
  • Вградени микрофони за подобряване на комуникацията между екипажа, пилотите и пътниците;
  • Светодиоди в ръкавите на якетата на наземния персонал, за да подпомогнат движението на самолета на земята;

Технологичните елементи в униформите на инженерите включват:

  • Светодиоди в качулките на якетата, за да осветяват работните пространства и да оставят свободни ръцете за проверки и поддръжка на самолетите;
  • Лазерно осветяване за подпомагане видимостта в определени зони на летателното поле;
  • Вградени видео камери със звук за дистанционна диагностика на технически въпроси, както и с вграден микрофон за незабавна комуникация;
  • Сензор за качество на атмосферния въздух и барометрични данни за наблюдение на работната среда на инженерите, както и за създаване на карта с качеството на въздуха в различни градове, за информация на пътниците;

За това нововъведение easyJet си партнира със световната модна компания CuteCircuit. Последната от своя страна работи в тясно сътрудничество с кабинния екипаж и инженерите, за да се анализират техните ежедневни движения и дизайна на униформите, който е най-подходящ за техните нужди.

Тина Милтън, началник на кабинния екипаж в easyJet, коментира: „Основна грижа на екипажа е безопасността на всички пътници, така че е наистина вълнуващо да се работи по тази нова технология, която би могла да трансформира възможностите на нашите униформи, за да помогне на екипажа да бъде по-лесно идентифициран в случай на аварийна ситуация, както и да предоставя добро обслужване на пътниците“.

Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на easyJet, споделя: „С характеристики като LED качулка, видео стрийминг и комуникационни способностти, тези невероятни дизайни предлагат много практични решения за инженерите на рампата, като в същото време повишават безопасността.“

С лансирането на ниско-тарифния модел в Европа през 1995 г., иновацията е в ДНК-то на easyJet. От 2011 г. авиокомпанията работи по развитието на технологията за идентификация на вулканична пепел в полет – AVOID. Целта е да се поддържа въздушното пространство отворено в случай на вулканични изригвания и така да се ограничават последствията за пътниците. През юни 2015 г. авиокомпанията обяви, че е завършила тестовите инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и има за цел да въведе дроните в експлоатация през 2016 г.

Франческа Розела, творчески директор и съосновател на CuteCircuit също споделя своите мисли:

„Развълнувани сме да работим с еasyJet в създаването на бъдещето на авиацията. Униформите на кабинния екипаж и инженерите представляват иновация в технологиите и са първите в авиационната индустрия. Те обединяват модерен стил с нови функционалности, повишавайки безопасността и комуникацията с пътниците, за да се създаде едно уникално изживяване по време на полет. Разработени са спрямо нуждите на екипажа и очакваме с нетърпение да започнем тестовете във въздуха и на земята.“

20 години easyJeteasyJet отпразнува 20-годишнината си с празнично украсен самолет и футуристични униформи

Posted by easyJet in Bulgaria on Tuesday, November 10, 2015

 
 

Disney адаптира и „The Hunchback of Notre Dame“

| от |

„The Hunchback of Notre Dame“ е следващият (пореден) филм на Disney, който ще бъде превърнат в игрален. Снимките вече за започнали, а идеята е филма да бъде мюзикъл.

Disney пусна анимацията през 1996 година като пожъна среден успех. Тя отбеляза и края на ренесансовия период на студиото през 80-те и 90-те като тя беше последният високобюджетен 2D филм. След него Disney последва примера на Pixar и „Toy Story“ – към 3D.

„The Hunchback of Notre Dame“ не пожъна същия успех като „Beauty and the Beast“ и „The Jungle Book“, но сега предстои да видим как игралната му версия ще стои до техните игрални версии. 

Сценарист ще е Дейвид Хенри Хуанг, а композитори – Алан Менкен и Стивън Шварц. Двамата вече са работили с Disney, включително и за оригиналния филм. Джош Гад, който работи и по „Frozen“, е изпълнителен продуцент, а също ще играе и Квазимодо. Той озвучава Олаф като ще повтори това във „Frozen 2″ и „Kingdom Hearts 3″, а също така игра и Лефу в „Beauty and the Beast“. Други решения за актьорския състав все още не са правени.

Все още няма дата за премиерата на „Hunchback“. В момента студиото прави още няколко филма едновременно, така че можем да очакваме да мине доста време преди да видим и чуем Гърбушкото на голям екран.

 
 

Гръмотевицата на Хари Потър не е точно гръмотевица

| от chronicle.bg |

Последната книга за хари Потър излезе преди 12 години. От тогава би трябвало да сме наясно с всички малки факти и фактчета около вселената на малкия магьосник. Но не е така.

Оказва се, че звестният белег на челото на Хари, който е под формата на гръмотевица, всъщност не е точно гръмотевица. 

Той само е с такава форма, но не символизира гръм. Тя прозихожда от самото заклинание Авада Кедавра. Когато хари е още бебе, през 1981 година, Лорд Волдемор идва в къщата на родителите му в Годрик Холоу, за да ги убие. След като приключва с баща му, Джеймс, той се отправя към майка му, Лили, и самия Хари. Тя успява да го спаси като жертва собствения си живот и след като смъртоносното заклинание се връща към Волдемор, Хари остава невредим освен блега му.

Той е под формата на гръмотевица, защото такова е движението с магическата пръчка, при изпълнение на заклинанието Авада Кедавра.

Може би Хърмаянитата сред Потър феновете вече знаеха този факт, но той със сигурност не е популярен. И честно казано предпочитаме такива неща да идват от Pottermore вместо новини като тези от миналата седмица.

 
 

Най-големият враг на Netflix е… компютърна игра

| от chronicle.bg |

Докато приходите на Netflix скачат с повече от 1/4, компанията казва, че основната й конкуренция всъщност е компютърната игра Fortnite, а не HBO. Безпрецедентният успех на Fortnite: Battle Royale е нещо, което остави всички производители на игри без възможност за отговор. Но платформите за стрийминг също са в борбата за вниманието на обществото.

Netflix изкара с $4,2 милиарда повече през последното тримесечие, отколкото за същото време миналата година. „Ние работим с времето на хората пред екрана и така се състезаваме със стотици компании. И надпеварата ни с Fortnite е по-силна, отколкото с HBO. Когато през октомври YouTube крашна за няколко минути в целия свят, посещенията на сайта ни скочиха значително. Има много компании на пазара, които искат да забавляват хората. “

Като много геймърски компании, Epic Games също не споменава колко пари изкарва от игрите си и конкретно от Fortnite. TechCrunch предполага, че е около $3 милиарда на година, а GamesIndustry.biz дава като цифра $2,4 милиарда. Fortnite е безплатна за ползване, следователно Epic Games печели от покупки вътре в играта. Нейн пряк конкурент е Battlegrounds на PlayerUnknown и въпреки, че Fortnite ги разбива, нейните приходи също се покачват – с 19%. И това не включва мобилната версия, която е супер популярна в Китай. Същото се случва и с PUBG и FIFA.

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.