easyJet отпразнува 20-годишния си юбилей

| от CHR Aero |


Водещата европейска авиокомпания easyJet отбелязва днес своя 20-годишен юбилей. Първият полет излита на 10 ноември 1995 г. от Лутън за Глазгоу. Двадесет години по-късно, авиокомпанията превозва над 68 млн. пътници до 137 летища в 31 държави и оперира 768 маршрута в цяла Европа.

Капитан Фред Райвът е в пилотската кабина, Лиса Бъргър (сега отговаряща за потребителските отношения) чекира първия пътник, а основателят на easyJet Стелиос се присъединява към пътниците и медиите на борда на този първи полет. Всички те, заедно с други лица от първите дни на авиокомпанията, бяха сред гостите на специалното празнично събитие днес в централата на компанията в Лутън.

easyJet представи един от своите самолети, украсен със специална ливрея. Визията й е оформена като мозайка от над 100 000 любими снимки на пътници, направени по време на пътуванията им в Европа през последните 20 години. Самолетът символизира ролята, която авиокомпанията е изиграла за промяната на начина, по който хората в Европа пътуват, благодарение на ниските цени, приятелското обслужване и достъпните възможности.

Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол споделя: „Щастливи сме да празнуваме успеха на авиокомпанията през последните две десетилетия. Преди 20 години easyJet промени начина, по който Европа пътува. Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за ново поколение хора от всички възрасти, с различни доходи и интереси, да се насладят на Европа. Оттогава сме превозили над 600 милиона пътници и извършили над 4,7 милиона полети, но предизвикателният ни дух сега е по-силен отвсякога.

Започнахме с тарифи до Глазгоу от £29 (брит. лири) – или както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от £27.49.

Всичко това не би било възможно без хората, които са били в авиокомпанията през цялото това време. Те са работили изключително усърдно, за да направят пътуването по-лесно и достъпно за нашите пътници.

Трябва също да благодаря на нашите фантастични клиенти за лоялността и подкрепата и, разбира се, на доставчиците и партньорите за техния професионализъм и ангажираност.

Въпреки, че днес празнуваме 20 години на „поколението easyJet“, ние сме още по-развълнувани за бъдещето. Ще продължим да отправяме предизвикателства към конвенционалното мислене и с нетърпение очакваме до къде ще ни отведат следващите две десетилетия“.

Стелиос Хаджи-Йоану, основател и собственик на марката easyJet, коментира от събитието в Лутън: „Днес е най-добрата възможност да благодаря на всички 30 000 души, които работят в авиокомпанията всеки ден. Искам да благодаря на тези служители и подизпълнители – както на земята, така и във въздуха – които направиха easyJet през последните 20 години такава страхотна инвестиция за акционерите и такава велика марка за потребителите“.

Капитанът на първия полет Фред Райвът си припомня онзи момент: Спомням си качването на първите пътници на борда. Беше студена тъмна сутрин и салонът на самолета се изпълни с развълнувани хора, които знаеха, че са част от нещо ново. Бяха заплатили много малко за местата си! Това беше много специален момент за мен и екипажа. Краткият полет до Глазгоу беше напълно рутинен, но сега знаем, че той е бил само началото на промяната на въздушния транспорт. Авиокомпанията е извървяла дълъг път за такъв кратък период от време и днес си припомням всички онези моменти. Страхотно е да се види какво ще бъде и бъдещето“.

Лиса Бъргър, директор на отдела за потребителски отношения, споделя от своя страна: „Винаги ще помня енергията, вълнението и емоцията около първия ни полет. Спомням си, обяснявайки на клиенти, докато ги чекирахме за първия полет, че техният резервационен номер е всичко, от което те се нуждят – а не билет, тъй като не предлагахме билети. В замяна им раздавахме пластмасови бордни карта за многократна употреба, обяснявайки, че имаме свободни места за настаняване и те могат да си изберат къде да седнат в самолета. Преди 20 години това беше революционно. Без билети, свободен избор на места, услуги на борда по избор. От първия ден започнахме да образоваме клиентите как да пътуват с нас и че пътуването може да е по-достъпно с премахване на комплексни елементи и разходи, които не носят стойност. Възприемането на мнозина беше, че ще бъдем поредната авиокомпания, която ще се появи и ще си отиде, но „оранжевият“ ни дух, както тогава, така и сега, заедно с вярата в модела и марката, означаваше, че няма да се поддадем на очакванията и създадохме една революция в начина на пътуване на хората. Изминаха 20 години и аз все още обичам предизвикателствата и иновациите, които стоят пред нас. Продължаваме да търсим начини да улесняваме пътуването на нашите пътници“

По време на събитието, на което присъстваха повече от 500 гости, сред които медии, партньори, доставчици, служители от миналото и настоящето на компанията, еasyJet представи последните две десетилетия с изложба на сувенири – например широкорекламираните първи полети на цената на един чифт дънки. Дефиле демонстрира емблематичните униформи на екипажите от 1995 г. до наши дни.

еasyJet също гледа към следващите 20 години в авиацията. Компанията представи футуристични униформи с вградени преносими технологии за екипажите и инженерите, които биха подпомогнали разрешаването на задачи, процедурите за комуникация и безопасност.

Това е последната иновация на easyJet, която е винаги в челните редици на технологиите – от това да бъде една от първите авиокомпании, въвели онлайн резервациите през 1998 г., до въвеждането на инспекции на самолетите от автоматизирани дрони по-рано тази година. Нововъведението предоставя един вълнуващ поглед върху бъдещите самолетни униформи.

Технологичните елементи в униформите на кабинния екипаж включват:

  • Светодиоди на раменете и осветени подгъви за предоставяне на допълнително осветление в случай на аварийна ситуация;
  • Светодиоди на реверите на якетата, показващи важна информация, като номерата на полетите и дестинациите;
  • Вградени микрофони за подобряване на комуникацията между екипажа, пилотите и пътниците;
  • Светодиоди в ръкавите на якетата на наземния персонал, за да подпомогнат движението на самолета на земята;

Технологичните елементи в униформите на инженерите включват:

  • Светодиоди в качулките на якетата, за да осветяват работните пространства и да оставят свободни ръцете за проверки и поддръжка на самолетите;
  • Лазерно осветяване за подпомагане видимостта в определени зони на летателното поле;
  • Вградени видео камери със звук за дистанционна диагностика на технически въпроси, както и с вграден микрофон за незабавна комуникация;
  • Сензор за качество на атмосферния въздух и барометрични данни за наблюдение на работната среда на инженерите, както и за създаване на карта с качеството на въздуха в различни градове, за информация на пътниците;

За това нововъведение easyJet си партнира със световната модна компания CuteCircuit. Последната от своя страна работи в тясно сътрудничество с кабинния екипаж и инженерите, за да се анализират техните ежедневни движения и дизайна на униформите, който е най-подходящ за техните нужди.

Тина Милтън, началник на кабинния екипаж в easyJet, коментира: „Основна грижа на екипажа е безопасността на всички пътници, така че е наистина вълнуващо да се работи по тази нова технология, която би могла да трансформира възможностите на нашите униформи, за да помогне на екипажа да бъде по-лесно идентифициран в случай на аварийна ситуация, както и да предоставя добро обслужване на пътниците“.

Иън Дейвис, директор на инженерния отдел на easyJet, споделя: „С характеристики като LED качулка, видео стрийминг и комуникационни способностти, тези невероятни дизайни предлагат много практични решения за инженерите на рампата, като в същото време повишават безопасността.“

С лансирането на ниско-тарифния модел в Европа през 1995 г., иновацията е в ДНК-то на easyJet. От 2011 г. авиокомпанията работи по развитието на технологията за идентификация на вулканична пепел в полет – AVOID. Целта е да се поддържа въздушното пространство отворено в случай на вулканични изригвания и така да се ограничават последствията за пътниците. През юни 2015 г. авиокомпанията обяви, че е завършила тестовите инспекции на самолетите от автоматизирани дрони и има за цел да въведе дроните в експлоатация през 2016 г.

Франческа Розела, творчески директор и съосновател на CuteCircuit също споделя своите мисли:

„Развълнувани сме да работим с еasyJet в създаването на бъдещето на авиацията. Униформите на кабинния екипаж и инженерите представляват иновация в технологиите и са първите в авиационната индустрия. Те обединяват модерен стил с нови функционалности, повишавайки безопасността и комуникацията с пътниците, за да се създаде едно уникално изживяване по време на полет. Разработени са спрямо нуждите на екипажа и очакваме с нетърпение да започнем тестовете във въздуха и на земята.“

20 години easyJeteasyJet отпразнува 20-годишнината си с празнично украсен самолет и футуристични униформи

Posted by easyJet in Bulgaria on Tuesday, November 10, 2015

 
 

Модерна, градска, арт поезия за вашето духовно лято

| от chronicle.bg |

Човек не може да задоволява само базовите си потребности. Иначе казано: само с бира и кюфтета не става. Трябва и щипка поезия.

И никой не знае това по-добре от поетите: онези, които със словото си качват изтерзаните ни от бит и пране души на парашути, с които можем да се реем над земята и да се чувстваме по-близко до Вселената.

Разбира се, и поезията търпи някои промени и изисква определени адаптационни качества. Автори като Яворов и Дебелянов днес не звучат актуално. И няма да ви занимаваме с тях.

Ще ви представим две нови звезди на небосклона на българската модерна, градска, арт поезия: това са Евелина Бонева ( ака Е.Б.) и Вини Герасимов Знойнев ( ака В.Г.З.). Двамата са модерни, градски хора, мултигамна двойка в живота и сродни души в поезията.

Може да ги видите да пият розово Негрони с аперол и да хапват орехов тахан с тофу от кипарис, гарнирано с редукция от маринован зелен домат и ферментирал чесън в сос от печени камби в градинката пред Народния театър, на Покойника или на терасата в уютната им боксониера под наем в Зона Б5.

Публикуваме по три стихотворения на всеки от тях от новата им стихосбирка „Лятото Ми/Ни„. В книжарниците ще я познаете по корицата: монолитно гранитено сиво върху рециклирана хартия от кюстендилска череша, с една вертикална черта от патриотично мастило, извлечено от калта по дъното на езерото Бъбрека.

Четете внимателно, истината е МЕЖДУ редовете.

Морска влага

Лежа във пясъка

между

краката-ти

влажно е

морско

чайка – лети

отвътре обаче – в душата

е суша.

Душа – суша.

Сушиш душата.

Душиш сушата.

Моя Август-ина. Щъркелова.

IMG_0040

На В.Г.З.

Лятото се загръща

в морето в очите ти

съзерцавам един косъм

израснал на бедрото ти

задната част

на луната

както растат космонавтите

големи,

високи,

християни,

славяни -

през лятото.

Този косъм…

е нашето…

дете.

Дете на слънцето. Което си ти.

IMG_0040

Дъвчеш сиренце от шопската салата

и в гърлото подскача маслинка-каламата

нежно капе олио по твоята брадичка

и без да искам сграбчвам, знойната ти…къдрица.

Сервитьорът има бенка – дали е меланом?

ти пОседни на сенка – и сИпи в пъпеш ром.

Българка си – ИМАШ татуирана шевица,

аз искам там да легна – под топлата ти…подмишница.

IMG_0040

голите ни

ТЕЛА

лежат  преплетени

на студения под

слънцето гали бенката

на корема ти -

морска пяна в

море! пълно с мазут

отдолу ни гледа

омразно

консуматорския свят

не разбира цигарата и

облакът дим, които

изпращам към тях.

Зов за помощ.

Защо ме запали

С

Твоите

Студени

Очи.

IMG_0040

на Е.Б.

готова ли си?

приготвих куфара.

и в него сложих само

най–

необходимото

усмивката (ми)

смехът (ми)

блясъкът (ми)

и последните (ми) летни лъчи

Остана място.

Ще те чакам

На гарата в

ТРИ ПРЕЗ нощТА

Ела.

за да отворя куфара и

да сложа в него само

най-

необходимото

усмивката (ни)

смехът (ни)

блясъкът (ни)

и първите (ни) летни лъчи       ,

IMG_0040

неОБРАТимо

ти си

само

на 30 и две

аз съм

вече

на двайсет и 2

неизживяна

неразбрана

необозрима

болка ни дели

защото това са десет години

!

лято е и отново

вали

за душата ми

спасение

няма

––––––––

Следете официалната фейсбук страница на Евелина Бонева и Вини Герасимов Знойнев, „Е.Б. плюс В.Г.З. равно на В.Н.Л.“ за повече подробности около премиерата на тяхната стихосбирка и другите им съвместни бъдещи творчески планове.

 
 

Лишиха бившата порно звезда Чичолина от депутатска пенсия

| от chronicle.bg |

Легендата на европейското порно и бивш член на италианския парламент Чичолина се оказа с блокирана пожизнена депутатска пенсия.

Бившата порнозвезда от унгарски произход Илона Сталер, известна като Чичолина, ще търси отговорност от лицата, които я лишиха от депутатска пенсия, като за целта ще се обърне към прокуратурата, пише в. „Кориере дела сера“.

За решението на налоговата служба съобщи адвокатът на бившата порнозвезда Лука ди Карло. По неговите думи сметката на 66-годишната Сталер била блокирана в банковия отдел на италианския парламент. Замразяването станало по искане на данъчните служби. А това противоречало на италианското законодателство.

Чичолина не била платила свои данъчни задължения в размер на 100 хиляди евро. По думите на Ди Карло според местните закони пожизнените пенсии не могат да бъдат запорирани или конфискувани.

Родената през 1951 година в Будапеща Илона Сталер е дъщеря на чиновник от МВР на Унгария. В Италия тя разви кариера в порнобизнеса, а през 1987 година влезе в италианския парламент с листата на Радикалната партия.

 
 

Сам Смит не харесва Майкъл Джексън… и това е непростимо?

| от chronicle.bg |

Майкъл Джексън може да има милиони фенове по света, но очевидно Сам Смит не е сред тях. И това, представете си, беше повод да бъде нападнат в последните дни…

Певецът и участник в „American Idol“ Адам Ламбърт публикува видео как той и Сам Смит си почиват на яхта. Чува се гласът на Смит, който казва, „Не харесвам Майкъл Джексън, но тази песен е добра“. В същото време песента на Джако „Human Nature“.

Реакцията на Смит бързо отекна в социалните мрежи. Видеото е изтрито от Instagram, но все още може да бъде намерено в Twitter.

 

Множество фенове на Джако отправиха остри критики към носителя на „Оскар“ Смит и неговото мнение. Сред тях е и певицата Стефани Милс, която твърди, че е излизала с Джексън.

„Не закачай МАЙКЪЛ ДЖАКСЪН, след като си мечтаеш да си продал толкова албуми, колкото него и да бъдеш Крал на попа, както него. Толкова съм уморена от вас, които изучавате нашата музика и артисти и твърдите, че не ги харесвате.“ пише Милс в профила си в Instagram.

Сам Смит е споменавал Уитни Хюстън и Марая Кери като изпълнители, които са му повлияли. Доколко обаче е „грешка“, че личният му вкус не отговаря на този на милиони хора по света, не се ангажираме да коментираме. Просто показваме поредното проявление на народния съд на социалните мрежи.

 
 

CRF450L: Машина за всички пътища

| от chronicle.bg |

От януари 2019 започва производството на CRF450L: моделът, създаден да допълни On/Off гамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този мотоциклет с лекота преодолява тежките офроуд терени, но подлежи на регистрация.

Добре познатите dual-purpose мотоциклети трябва да отговарят на много условия: за безпроблемната offroad експлоатация трябва да бъдат леки, с висококачествено окачване, лесно управление, здрави и надеждни. Двигателят трябва да е мощен, с висок въртящ момент в целия работен диапазон, а сцеплението: перфектно, независимо от терена. За безпроблемното движение в градския трафик мотоциклетът трябва да е компактен и маневрен, с добро ускорение и плавно управление, да пали лесно, и да е с удължени междусервизни интервали.

Разбира се, CRF450L разполага и с фар, с подсвет на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност.

Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи.

Няма да откажем тестдрайв, с който скоро да ви запознаем.