„България Ер“ удължи кампанията си за билети на ниски цени

| от |

До 30 ноември включително пътниците могат да резервират самолетни билети на „петъчни“ цени и да ги използват до края на 2018 г.

Националният превозвач с нова изненада за пътниците си – удължи с още два дни промоционалната си кампания за самолетни билети на ниски цени.

Кампанията „5 дни е петък“ започна на 24 ноември и поради нестихващия интерес и постоянните запитвания от клиенти, „България Ер“ реши да даде бонус от още 2 дни на пътниците да се възползват от специалните цени.

До 30 ноември включително пасажерите могат да резервират на ниски цени самолетни билети за всички директни полети на България Ер от София и да ги използват отсега до края на 2018, без ограничения в дестинацията или периода на пътуване.

Най-изгодни продължават да бъдат пътуванията до Рим, Милано и Атина. Цената на самолетните билети в едната посока е 49 евро, а 99 евро в двете посоки.

Еднопосочните билети до Франкфурт, Ларнака и Барселона са на цена от 59 евро, а двупосочните струват 119 евро. Полетът до Берлин струва 59 евро в едната посока и 109 евро за двупосочен билет.

BGAir_Black_Friday_Newsletter_570x300-px

Пътуващите могат да закупят и еднопосочни билети до Виена, Лондон и Мадрид на цена от 69 евро, докато двупосочните до столиците на Испания и Англия струват 139 евро. За Виена двупосочната цена е 109 евро.

Еднопосочните цени на билетите до Цюрих, Тел Авив и Прага струват 89 евро. Двупосочните полети до Цюрих и Амстердам са по 129 евро, а до Тел Авив, Прага и Париж – 179 евро.

Промоционалната кампания включва и билети до Москва, Палма де Майорка, Малага и Лисабон. Цените за еднопосочен билет са по 99 евро, а двупосочните по 199 евро. Отстъпки има и за пътуващите от Варна.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2

 
 

Очарователните порги от „Междузвездни войни“ пораждат дебат

| от chr.bg, БТА |

Косматите, ококорени създания с крила, наречени порги, са сред новите попълнения във вселената на „Междузвездни войни“. И докато от компания „Дисни“ се надяват те скоро да заемат достойно място под коледните елхи, сред феновете тече разгорещен дебат по отношение на „новобранците“, предаде Ройтерс.

Поргите правят дебют в най-новия филм от култовата космическа сага „Междузвездни войни: Последните джедаи“. Трейлърите позволиха не феновете да зърнат бегло един-единствен екземпляр в сцена на борда на „Хилядолетния сокол“ в компанията на Чубака. Все още неизвестната им роля породи редица въпроси. Сладки ли са поргите или жалки? Забавни или дразнещи?

Гушкавите създания са рядкост във филмовия франчайз, в който изобилстват дроиди и гротескни създания като Джаба Хътянина. Случайната им поява не винаги допада на почитателите на поредицата. Много фенове например са на мнение, че наподобяващите мечета еуоки са съсипали финала на „Завръщането на джедаите“ (1983).

„Разбираемо е, почитателите на „Междузвездни войни“ винаги са подозрителни към всичко „твърде очарователно“. Лично аз смятам, че поргите имат своето място и се вписват във филма“, споделя в интервю за агенцията режисьорът и сценарист на осмия епизод Райън Джонсън.

Реакциите на феновете по отношение на „новобранците“ след първата поява на порг в октомврийския трейлър бяха смесени. Мнозина останаха очаровани от пискливото създание, определяйки го като сладко и гушкаво. Тези, чиито сърца поргът не успя да спечели, побързаха да се включат с прогнозата, че създанието ще се превърне в следващия Джар Джар Бинкс – най-масово осмивания персонаж от „Междузвездни войни“, дебютирал през 1999 г. в „Невидима заплаха“.
„Мразя поргите. Изобщо не ги намирам за симпатични. Крещящо рекламни са“, изригна недоволен фен в Туитър след дебюта на техния събрат в излезлия през октомври трейлър.

Членове на екипа също се присъединиха към дебата. Актьорът Джон Бойега, който изпълнява ролята на Фин, сравни поргите с хлебарки, докато Марк Хамил (Люк Скайуокър) се обяви в тяхна защита.

Публиката, присъствала на световната премиера на филма „Междузвездни войни: Последните джедаи“, остана по-скоро очарована от новите създания и техните игриви сцени с Чубака. Последвалите коментари в социалните мрежи бяха основно позитивни.

Харесвани или не, поргите са важни за компания „Дисни“, която през 2012 г. плати милиарди за правата върху „Междузвездни войни“. Играчките от поредицата са най-продаваните в САЩ през 2015 и 2016 г., като приходите от тях за двете години възлизат на 1,5 милиарда долара.

В празничния сезон порги с всевъзможни размери, сред които над еднометров екземпляр, са хит сред купувачите в молове, тематични паркове и онлайн. Ако съумеят да спечелят сърцата на повече потребители след излизането на филма на екран, поргите ще допринесат за увеличаването на продажбите на плюшените играчки от „Междузвездни войни“, които съставляват едва два процента от общите продажби.

 
 

Apple официално придоби Shazam

| от chronicle.bg |

Apple официално придоби Shazam за 400 милиона щатски долара. Познавате Shazam: това е приложението, което ви позволява да разпознавате песни, филми, телевизионни предавания, реклами и кратки аудио октъси.

По време на последния кръг на финансиране, цената на придобиването на Shazam бе обявена за 1 млрд. долара. Компанията обаче трудно намери бизнес модел, като генерира едва 54 милиона приходи през 2016 г.

След покупката, можем да очакваме, че Shazam ще бъде вкаран в Apple Music.

Очаква се сделката да бъде финализирана през следващите седмици в очакване на одобрение от регулаторните органи.

 
 

„Дъвка за балончета“ е най-гледаният филм у нас

| от chr.bg, БТА |

Българският филм „Дъвка за балончета“ – единствената премиера у нас от миналия уикенд – е най-гледаният филм, сочат обобщените данни от киносалоните. Романтичната история между малките и пораснали Билян и Калина, развиваща се паралелно през 25 години, е гледана от 11 176 зрители и е събрала 101 285 лева приходи.

На втора позиция е анимационният „Тайната на Коко“, който започва с късометражното филмче „Коледа с Олаф“. Историята на малкия Мигел, който попада в Земята на мъртвите, но е с голяма мечта – да стане велик музикант, е гледана вече от 36 878 зрители и има 337 454 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Друга анимация – „Падингтън 2″, е на трета позиция по зрителски интерес. Европейската анимация за мечето, което, за да купи като подарък уникална книга, но първо трябва да я открие, защото е открадната, има вече 16 429 зрители и 137 499 лева приходи за десетте дни у нас.

Комедията „Баща в излишък 2″ е на четвърто място в топ 10. Продължението на събащинството на Дъсти и Брад, които ще прекарат Коледа и със своите бащи, е вече десет дни у нас и за това време са го гледали 19 497 зрители и е събрал 166 282 лева приходи.

На пето място е още една комедия – „Палави мамчета по Коледа“. Случващото се покрай подготовката за големия празник през погледа на Ейми, Карла и Кики, към които се присъединяват и майките им, е видяно от 31 954 зрители и е събрало 290 560 лева от билетите им за 17 дни на екраните у нас.

Шесто място е за екшън-фантастиката „Лигата на справедливостта“. Създаденият по комикси филм е от месец на екраните у нас, като за това време отчита 63 115 зрители и 678 680 лева приходи.

На седмо място е втората екранизация по класическата история на Агата Кристи „Убийство в Ориент експрес“. Филмът на Кенет Брана, който излиза 43 години след първия филм по книгата, е гледан от 66 450 зрители и има 574 810 лева приходи за петте седмици на екраните у нас.

Осмо място е за българския „Възвишение“. Филмът, проследяващ една година от живота на главните си герои Асенчо и Гичо, е гледан от 121 002 зрители и има 991 466 лева приходи за петте седмици на екраните у нас.

На девето място е анимацията „Синът на голямата стъпка“. Френският филм за малкия Адам, който търси легендарния си баща, е от два месеца на екраните, като вече са го гледали 31 552 зрители и има 295 961 лева приходи.

Десето място е за „Тор: Рагнарок“. Продължението на историята на скандинавския бог Тор от „Тор: Светът на мрака“ е от два месеца на екраните у нас и за това време има 111 178 зрители и 1 210 682 лева приходи.