130 000 км. кабели на борда на Airbus през следващите 5 години

| от |

Компанията Nexans е подписала договор за доставяне на 130 000 км специални кабели на Аirbus на стойност 200 милиона евро. Необходимостта идва от изобилието от забавления на борда, както и продължителната електрификация на механичните функции.

PHOb29b77e2-b42c-11e3-826f-b8eeeceda2dd-805x453

130 000 км кабели – достатъчно да се обиколи Земята три пъти! Това е ангажимента, поет от Nexans за следващите 4 години. Освен това компанията продължава сътрудничеството си с Airbus, което включва проектиране, производство и предлагане на кабели за цялата гама самолети Airbus, включително А320, А350 и А380.

За производителите на самолети кабелите стават все по-важни при новото поколение самолети. Развлеченията на борда се размножават постоянно и включват директен достъп до стотици филми, игри и музика направо от седалките на пътуващите, както и постепенното прокарване на електрическа мрежа на системите за сигурност, пневматичните и механическите компоненти. За всяко място в самолета за всяка функция трябва да се прокара минимално по един кабел. Те впоследствие се събират в снопове, които трябва да бъдат скрити в пода, в седалките, в стените и даже в тавана. Самите снопове се изолират със слой стъклена вата, а напоследък се използва все повече алуминий за олекотяване.

Макар и да са незабележими за пътниците, кабелите са истинско технологично чудо. Големите захранващи кабели са специално пригодени за работа с реактивни двигатели. За развлеченията на борда пък са необходими оптични кабели, а за системите за сигурност по време на полет – кабели, способни да предават информация в случай на пожар при температура над 1000 градуса.

“Nexans може да отговори на всички нужди”, настоява Доминик Денин от компанията

Същевременно производителите на самолети искат да намалят теглото на самолетите за да се намалят разходите за гориво. Точно затова Nexans разработва нови, олекотени кабели.

“Самолетите А320 и А330 са оборудвани със 100% медни кабели. В модела А380 кабелите са 70% мед и 30% алуминий. В А350 пък ще са 50% алуминий/50% мед.”, споделя Доминик Денин. “В процес сме на развиване на нови технологии, които ще ни позволят още-повече да намалим теглото.”

 
 
Коментарите са изключени за 130 000 км. кабели на борда на Airbus през следващите 5 години